Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@22:15:18 GMT

۱۳ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۵۶۸

۱۳ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند

نبی پور گفت:هیئت های اجرایی ۱۳ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها را رد صلاحیت کردند و بیشترین رد صلاحیت ها طبق ماده ۳۳ قانون بود یعنی ۳۱۶ نفر از ۴۰۲ نفر بر طبق این ماده و بندهای آن رد صلاحیت شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد علی نبی پور» در نشست خبری که با موضوع انتخابات در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان اینکه طبق زمان بندی انتخابات تاکنون چند فرآیند در استان به اتمام رسیده است؛ گفت: یکی از آن ها ثبت نام، بررسی و رسیدگی به صلاحیت ها است که از 22 فروردین ماه این نتایج به هیئت نظارت شهرستان ارسال شده است و این هیئت در 7 روز نتایج را به داوطلبان ابلاغ می کند و  داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند برای اعتراض اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان ‌رضوی با اعلام این خبر که هیئت های اجرایی 13 درصد از داوطلبان انتخابات شوراها را رد صلاحیت کردند و بیشترین رد صلاحیت ها طبق ماده 33 قانون بود یعنی 316 نفر از 402 نفر بر طبق این ماده و بندهای آن رد صلاحیت شده اند؛ افزود: به طور کلی 87 درصد رد صلاحیت ها بر اساس ماده 33، که بیشتر مفاد آن درباره افراد محروم از کاندیداتوری است، بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکید ما در رسیدگی به صلاحیت ها قانون و استعلامات چهار گانه است؛ گفت: در انتخابات شوراهای روستایی این دوره 2 هزار 586 روستا با 8 هزار 270 کرسی اصلی حضور دارند و آمار ثبت نام کنندگان نسبت به دوره پنجم افزایش و به 16 هزار 540 نفر رسیده است، اما این در حالی است که در شوراهای شهر کاهش آمار ثبت نام را داشتیم.

 

نبی پور اظهار داشت: در این دوره 51 درصد افراد دارای تحصیلات ابتدایی و حدود 70 درصد افراد نیز سابقه حضور در انتخابات را نداشته اند که این مقدار در دور پنجم 67 درصد بود. همچنبن از نظر سنی افراد زیر 35 سال، 19 درصد، بین 45 تا 55 سال 34 درصد و افراد بالای 55 سال 19 درصد هستند. و حضور خانم ها در این دوره پررنگ تر شده است به گونه ای که در دوره قبل خانم ها حضور 5 درصدی داشته اند اما در این دوره 6 درصد شرکت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه دو درصد ثبت نام کنندگان را افراد بیکار تشکیل می دهد؛ افزود: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید به این نکته توجه کرد که قطعا ایجاد شور و نشاط و مشارکت سیاسی چیزی نیست که در کوتاه مدت بتوان انجام داد اما نقش احزاب، تشکل ها، رسانه و اصحاب رسانه و رقابتی بودن انتخابات از مواردی که بر مشارکت مردم تاثیر دارد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان ‌رضوی در خصوص افزایش تعداد افراد رد صلاحیت شده در این دوره، گفت: در این دوره مراجع چهارگانه به تمامی استعلامات پاسخ دادند و این می تواند یکی از دلایل افزایش رد صلاحیت ها باشد و در انتخابات شورای شهر مشهد 15 درصد یعنی 161 نفر از شهرستان مشهد رد صلاحیت شدند.

 

نبی پور در خصوص اقدامات انجام شده برای رعایت پروتکل های بهداشتی در فرآیند انتخابات گفت: ما در استان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد صندوق های پیش بینی شده را به بیش از پنج هزار صندوق افزایش دادیم اما به طور کلی تایید این فرآیند بر عهده هیئت های اجرایی است.همچنین در صورت تایید وزارت کشور واکسيناسيون عوامل اجرایی انتخابات مد نظر قرار دارد و امیدواریم این مهم رخ دهد اما هنوز قطعی نیست.

 

وی در خصوص رعایت پروتکل ها برای رأي دهندگان نیز بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده اقلام بهداشتی پای صندوق های رای در نظر گرفته شده و در بخش دیگر افزايش شعبه های اخذ رأی در فضاهای باز است. در دور قبل بیش از 90 هزار نفر عوامل در انتخابات حضور داشتند و در این دوره با توجه به شرایط موجود بیش از 100 هزار نفر با ما همکاری خواهند داشت.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان ‌رضوی با اشاره به نحوه تبلیغات کاندیدها در وضعیت گسترش بیماری کرونا گفت: نحوه تبلیغات با توجه به وضعیت کرونا در آن منطقه مشخص کننده خواهد بود و استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی اهمیت ویژه ای در این شرایط دارد.

 

 وی افزود: تبلیغات خبرگان رهبری و ریاست جمهوری 20 روز است اما شوراها هفت روز است و تبلیغات خبرگان رهبری بیشتر به صورت تصویری و تلویزیونی است.

 

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر و روستا استانداری خراسان رضوی احزاب استانداری خراسان انتخابات شوراها رد صلاحیت شده رد صلاحیت ها ثبت نام نبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته

ایسنا/قم استاندار قم گفت: براساس آماری که از سوی معاون اول رییس جمهور مطرح شده، تورم استان قم در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

سید محمد آقامیری ظهر امروز ۷ فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، عنوان کرد:‌ مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی افزود:‌ در جشن‌ نیمه شعبان نیز اگرچه تهدیدهای بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم. 

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، اظهار کرد:‌ پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم با بیان اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکوردهای خوبی زدیم، افزود: تعداد واحدهای صنعتی در دست احیا 185 مورد است، ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، اظهار کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، اظهار کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم. 

در ادامه این جلسه آیت‌الله اعرافی نیز با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی