Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@12:44:33 GMT

حضور نظامی آمریکا در افغانستان رو به پایان است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۶۳۶

حضور نظامی آمریکا در افغانستان، بیشترین مدت حضور در یک جنگ در تاریخ این کشور است.

خبرگزاری میزان - پس از نزدیک به ۲۰ سال از حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی نظامی آمریکا کشته شده، بیش از ۲۰ هزار نیروی آمریکایی مجروح، صد‌ها هزار نفر از افغانستانی‎ها آواره یا کشته شده و ۲ تریلیون دلار هزینه صرف شده، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفته نیرو‌های نظامی این کشور را از افغانستان خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تایم»، این اقدام به طور موثر به دخالت و حضور آمریکا در طولانی‌ترین جنگ خود در تاریخ پایان می‌دهد.

این در حالی است که طالبان در حال حاضر از زمان حضور آمریکا در افغانستان، از سال ۲۰۱۱ میلادی، بر مناطق بیشتری تسلط پیدا کرده است.

حال خروج آمریکا از افغانستان، پایانی بر جنگی مدیریت نشده است که تبعات بسیاری در برداشته که حتی مردم آمریکا هم از آن خبر ندارند.

در ماه‌های اخیر بر اثر خشونت‎ها، مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان حضور نظامی آمریکا در افغانستان؛ دولت بایدن به دنبال چیست؟

نیرو‌های نظامی آمریکا در مدت حضور در افغانستان، مشاوره‌های مفیدی برای مقابله با تهدیدات به دولت افغانستان ارائه نداده‎اند و در مقابله با تهدیدها به صورت لجستیک و هوایی از نیرو‌های افغانستان حمایت نکرده‎اند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰ و در درگیری‎های روزانه، به طور میانگین ۸ نیروی دولتی کشته و ۱۵ نفر مجروح شده‎اند.

در حال حاضر، به طور رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا و حدود ۷ هزار نیروی نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند.

برای بسیاری از صد‌ها هزار آمریکایی که در جنگ حضور داشتند، جنگیده بودند، یا یکی از نزدیکان خود را در جنگ از دست دادند، پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا خوشحال کننده است.

با پایان دادن به نقش نظامی آمریکا در افغانستان، دولت بایدن به سادگی این واقعیت را پذیرفته است که جنگ دائمی، منافع امنیتی را تضمین نمی‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا افغانستان تحولات بین الملل طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان آمریکا افغانستان تحولات بین الملل طالبان نظامی آمریکا در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حال آماده باش هستند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهندس ابوالحسینی با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته، گفت: این بارش‌ها میزان بارش سال آبی را به میزان بیش از ۷۸ میلی متر رساند که رشد ۹ درصدی نسبت به دراز مدت استان دارد.   معاون استاندار افزود: هم اکنون به جز محور کنجکوه در شهرستان مهریز تمامی مسیر‌های استان فعال است هر چند برخی از مسیر‌ها برای ساعتی دچار اختلال شد که با حضور عوامل راهداری مشکل برطرف شد.   وی ادامه داد: برخی از مناطق استان نیز بر اثر بارش دچار قطعی برق شد که سریعا عوامل شرکت توزیع برق نسبت به رفع قطعی برق اقدام کردند و به جز یک نقطه محدود روستایی که به علت صعب العبور بودن دچار قطعی است گزارشی مبنی بر قطعی برق نداریم.   مهندس ابوالحسینی در خصوص اسکان اضطراری مسافران نوروزی نیز گفت: بیش از ۲۰ سالن ورزشی، نمایشگاهی و حسینیه و تکیه مذهبی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی از روز گذشته در حال خدمت رسانی است که این خدمات همچنان ادامه خواهد داشت.   وی به میزان خسارت به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی گفت: بر اساس گزارش اولیه اداره کل مدیریت بحران استان بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای شامل ابنیه فنی، شکستگی پل، شستگی رویه آسفالت جاده و حاشیه محور در بخش راه و خسارت به قنوات، راه‌های روستایی و باغات و مزارع کشاورزی گزارش شده که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌گردد.   جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: گزارش‌هایی مبنی بر خسارت به ۷ خودرو به علت پارک در حاشیه رودخانه و یک دستگاه لدر امدادی نیز ارسال شده که در حال بررسی میزان خسارت هستیم.   وی با تشکر از عموم مردم به خاطر توجه به توصیه‌های ایمنی اظهار داشت: پرهیز از اتراق در بستر و حریم رودخانه و تردد‌های غیر ضرور از مهمترین توصیه‌ها به مردم شریف استان است تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم.

دیگر خبرها

  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • نیرو‌های امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حال آماده باش هستند
  • ناکامی بزرگ رژیم صهیونیستی در مواجه با مقاومت فلسطین در سال ۱۴۰۲
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد