Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با توجه به شکایت ایران و درخواست از CAS برای رسیدگی به دستور موقت در پرونده میزبانی بحرین، تحت فشار قرار گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در آخرین نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال ایران، ضمن پذیرش درخواست رسیدگی به دستور موقت، به کنفدراسیون فوتبال آسیا 10 روز فرصت ارسال لایحه دفاعی‌اش را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی رقم خورده که پس از مخالفت AFC با رسیدگی سریع به پرونده، تصور برخی این بود که پرونده بسته شده و ایران چاره‌ای جز بازی در بحرین ندارد.

نامه ارسالی CAS خلاف تمام تصورات را نشان می‌دهد و رسیدگی هرچه سریع‌تر به دستور موقت مورد درخواست ایران، می‌تواند شرایط را برای AFC سخت کند. کنفدراسیونی که با اعطای میزبانی گروه C رقابت‌های انتخابی جام جهانی به بحرین -کشور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان- خود را وارد چالشی کرد و حالا برون رفت از آن برای آنها سخت و هزینه بردار است.

داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از شکایت ایران به CAS در اعتراض به میزبانی بحرین، اعلام کرده بود هر رأیی صادر شود، AFC آن را می‌پذیرد؛ با این حال مخالفت AFC با رسیدگی سریع به پرونده خلاف این موضوع را نشان داد. آنچه امروز اتفاق افتاده نیز نشان می‌دهد که فشار روی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال افزایش است.

منظور از دستور موقت چیست و درخواست ایران در این باره چه بوده است؟ شاید این سؤالی است که برای بسیاری پیش آمده که پاسخ آن در گزارش‌های قبلی داده شده، اما بد نیست بار دیگر آن را مرور کنیم. فدراسیون فوتبال درخواست کرده بود در صورت مخالفت AFC با رسیدگی سریع به پرونده، دادگاه حکمیت ورزش دستور موقتی را در این پرونده اعلام کند تا رسیدگی به پرونده در فرصت مقتضی انجام شود. این دستور موقت، توقف بازی‌ها تا اعلام رأی نهایی است، حالا باید دید دفاعیات AFC قادر است که این دستور موقت را دچار تغییر کند یا چالش پیش‌روی آنها معلق شدن بازی‌های گروه C خواهد بود.

نکته قابل تأمل اینجاست که کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق نامه CAS فقط 10 روز برای پاسخگویی و ارسال لایحه دفاعی برای رسیدگی به دستور موقت وقت دارد. یعنی با اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با رسیدگی سریع به پرونده مخالفت کرد، اما حالا باید در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه دفاعی خود را برای رسیدگی به دستور موقت ارسال کند. اعطای میزبانی به بحرین، چالشی است که برای AFC تمام نشدنی خواهد بود و باید دید دادگاه حکمیت ورزش به زودی چه حکمی را روی درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای دستور موقت خواهد داد.

نکته قابل تأمل اینجاست که کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق نامه CAS فقط 10 روز برای پاسخگویی و ارسال لایحه دفاعی برای رسیدگی به دستور موقت وقت دارد. این مهلت 10 روزه می‌تواند نشان از آن باشد که داوران CAS با اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با رسیدگی سریع به پرونده مخالفت کرده، بر حساسیت زمانی موضوع  کاملاً واقف هستند. به همین دلیل دادگاه حکمیت ورزش در سوئیس، AFC را مجاب کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه دفاعی خود را برای رسیدگی به دستور موقت ارسال کند. اعطای میزبانی به بحرین، چالشی است که برای AFC تمام نشدنی خواهد بود و باید دید دادگاه حکمیت ورزش به زودی چه حکمی را روی درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای دستور موقت خواهد داد.

فرصت 10 روزه CAS به AFC برای ارسال لایحه دفاعی/ رسیدگی به شکایت ایران با 3 داورآنچه باید از پاسخ CAS به فدراسیون فوتبال بدانید/ AFC به دنبال خرید زمان و احتمال تعویق بازی‌ها در بحرین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگاه حکمیت ورزش CAS دادگاه حکمیت ورزش CAS کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رسیدگی به دستور موقت رسیدگی سریع به پرونده ارسال لایحه دفاعی دادگاه حکمیت ورزش اعطای میزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید واگذار شوند و چاره‌ای جز این برای دولت باقی نمانده است. آن طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید پرسپولیس به بانک ملت واگذار می‌شود و استقلال احتمالاً به بانک تجارت اما سوال اینجاست که اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا و بحث صدور مجوز حرفه‌ای نبود دولت و وزارت ورزش تا چه زمانی می‌خواستند این دو باشگاه پرطرفدار را حفظ کنند؟

آیا مشکلات ریشه‌ای و ساختاری پرسپولیس و استقلال از زمانی که زیر نظر سازمان تربیت بدنی بودند تا حالا که زیر نظر وزارت ورزش هستند،حل شده است؟به جرات می‌توان گفت پرسپولیس و استقلال جز دردسر هیچ چیز دیگری برای روسای سازمان تربیت بدنی و وزرای ورزش نداشته اند اما اصرار عجیبی برای حفظ آنها وجود داشته و حالا هم اگر الزام کنفدراسیون آسیا نبود مطمئناً تا ۱۰۰ سال دیگر آبی و قرمز زیر نظر وزارت ورزش می‌ماندند.

با عرض معذرت باید اعتراف کرد تا زمانی که زور بالای سرمان نباشد خبری از حرکت و تحول نیست. فوتبال یک ورزش وارداتی است و ما باید ببینیم کشورهای پیشرفته چطور با باشگاه‌های خود رفتار می‌کنند. قاعدتاً ما از نظر ورزشی و فوتبالی جلوتر از آنها نیستیم که بخواهیم از خودمان روش دیگری را اختراع کنیم.

بهترین باشگاه‌های دنیا مالک خصوصی دارند و البته خصوصی شدن در همه جای دنیا با ایران تفاوت‌های خاص خود را دارد. به طور مثال باشگاه‌های ما از حق پخش تلویزیونی بهره چندانی ندارند اما این مسئله بیش از ۵۰ سال است که در تمام دنیا حل شده و هیچ مشکلی بابت دریافت حق پخش تلویزیونی توسط باشگاه‌ها وجود ندارد.

ختم کلام این که پرسپولیس و استقلال دیر یا زود باید واگذار می‌شدند اما ای کاش تا قبل از تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا و تا قبل از حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا خودمان دست به کار می‌شدیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • اعطای نشان افتخار به بازیکنان تیم ملی فوتبال گرجستان
  • شکایت رضا اسدی از پرسپولیس به AFC
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
  • رسیدگی به پرونده گرانفروشی لاستیک