Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@14:17:40 GMT

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۶۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای که با برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب ۲ شهروند اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده بود با تلاش عوامل تخصصی پلیس، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه کشی و کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز، یکی از شیوه‌های معمول و رایج کلاهبرداران اینترنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظهار داشت: با وجود هشدار‌های مکرر پلیس فتا در خصوص این شیوه‌های کلاهبرداری و هوشیاری مردم در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران برای دریافت مشخصات اینترنتی حساب بانکی افراد، اما همچنان شاهد فریب خوردن برخی از شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی برای خالی کردن حساب افراد هستیم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: به تازگی ۲ جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت میلیونی از حساب خود را دادند که پرونده‌ای دراین رابطه تشکیل و بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار کار پلیس فتا قرار

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: بررسی‌های تخصصی پلیس نشان داد که پول مالبختگان به یک شماره حساب مشخص واریز شده که با پیگیری و رصد تخصصی، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد.

به گفته وی، با اخذمجوز قضایی، ماموران پلیس فتا متهم را در محل اختفا دستگیر و به همراه ادوات دیجیتالی ارتکاب جرم به همدان انتقال دادند که نامبرده (جوان ۲۲ ساله) در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: متهم هدف از این کار را کسب منافع مالی برای تامین پول موردنیاز خرید گوشی تلفن همراه عنوان کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان خواست به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و در صورت درخواست اطلاعات از سوی دیگر افراد (افراد مورد اطمینان و تایید شده) برای واریز پول یا مبلغ برنده شده، ارائه شماره حساب و شماره کارت بانکی کافی است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: همدان کلاهبردار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود

سازمان جهانی بهداشت ۴۴ کشور در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی را مطالعه کرده و بر اساس آن می‌گوید خشونت‌ها در فضای مجازی از سال ۲۰۱۸ تا کنون افزایش پیدا کرده است.

به گزارش دویچه وله، هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، در یک بیانیه اعلام کرد که آمار جدید می‌تواند به منزله «زنگ خطری» برای جامعه جهانی باشد. 

این گزارش نشان می‌دهد پسران به طور قابل توجهی، بیش از دختران همسالان خود را در فضای مجازی هدف خشونت و قلدری قرار داده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش، شیوع اذیت و آزار اینترنتی در ۱۳ سالگی بیش از سر سن دیگری گزارش شده است. 

گفتنی است، قلدری که پیش از این نوعی خشونت فیزیکی محسوب می‌شد، از زمان قرنطینه کرونا و افزایش استفاده از اینترنت، به طور فزاینده‌ای اشکال مجازی نیز پیدا کرده است. 
آزار و اذیت در فضای مجازی می‌تواند شامل پخش شایعات، تهدید، انتشار اطلاعات خصوصی افراد یا نفرت‌پراکنی باشد. همچنین ساخت حساب جعلی برای انتشار اظهارات نادرست از سوی افراد نیز نوعی خشونت مجازی به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود + جزئیات
  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور