Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:41:18 GMT

آمار بیماران کووید ۱۹ خراسان شمالی ۳۰ درصد بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۶۹۴

آمار بیماران کووید ۱۹ خراسان شمالی ۳۰ درصد بیشتر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی  در شبانه روز گذشته ۱۰۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تنها در بیمارستان های هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری شدند که با احتساب آمار بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین این آمار به حدود ۱۴۰ تا بیمار می رسد و رکود بی سابقه ای را از بدو شیوع موج چهارم در ۱۰روز گذشته  تاکنون به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش هم اکنون ۳۵۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش استان خراسان شمالی که شامل شهرستان های بجنورد، شیروان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان ، مانه و سملقان  و فاروج می شود بستری هستند که حدود ۶۰  درصد از ۶۰۰ تحت بیمارستانی  ویژه بیماران کووید ۱۹ پر شد.
افزایش  مرگ کرونایی 
براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی با روند صعودی آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این استان به خصوص بیماران با وضعیت حاد تنفسی ، آمار مرگ کرونایی نیز روند افزایشی به خود گرفت به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.
طبق گزارش رسمی  با شدت گرفتن ویروس کرونا در هفته جاری( شنبه تا چهارشنبه ) هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند تا آمار مرگ بیماران کرونایی از ابتدای فروردین تاکنون به حدود ۲۰ نفر برسد.
کاهش پروتکل های بهداشتی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی کاهش پروتکل های بهداشتی، بازدیدهای نوروزی و دور همی ها  را عامل اصلی اوج گیری بیماری کرونا و شیوع موج چهارم این بیماری اعلام کرد که باعث شد تا این استان در زمره ۱۲ استان با شیب تند ویروس کرونا قرار گیرد.
دکتر سید احمد هاشمی افزود : روند صعودی آمار بیماران کرونایی در این استان همچنان با شتاب ادامه دارد به طوری که در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۰۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری شدند و از هفت شهرستان تحت پوشش این دانشگاه چهار شهرستان در وضعیت قرمز یا خطر بالا  دو شهرستان در وضعیت رنگ بندی کرونایی نارنجی  یا پرخطر و یک شهرستان ( راز و جرگلان ) در وضعیت الگوی رنگ بندی  زرد یا کم خطر  قرار دارند و احتمال قرارگیری این شهرستان ها نیز با عادی انگاری در وضعیت زنگ بندی قرمز وجود دارد.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی ، پرهیز از دور همی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را عامل اصلی برای کنترل ویروس کرونا در استان دانست و از مردم این استان خواست تا دستورالعمل ها و هشدارهای بهداشتی  را جدی بگیرند.
ویروس کرونا نخستین بار اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار کرونایی در استان خراسان شمالی شیوع یافت و این استان پس از پشت سر گذاشتن سه موج این ویروس تا بهمن ماه سال ۹۹  این بار با وقفه سه ماهه از اوایل با شیب ملایم افزایش آمار بیماران  وارد موج چهارم به طوری که در یک هفته گذشته با شیب تند این بیماری در استان خراسان شمالی آمار بیماران کووید ۱۹ نیز افزایش زیادی یافت به گونه ای که هم اکنون  ۳۴۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا  در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که هفت شهرستان این استان را تحت پوشش دارد، بستری هستند و با آمار بیماران بستری در بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی  اسفراین تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در این استان به حدود ۴۰۰ نفر می رسد.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا فاروج گرمه دانشگاه های علوم پزشکی جاجرم خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا فاروج بجنورد ویروس کرونا فاروج گرمه دانشگاه های علوم پزشکی جاجرم خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی بیماران کووید ۱۹ آمار بیماران ویروس کرونا تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم

غلامعلی جاودان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است