Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:04:00 GMT

باید و نبایدهای روزه‌داری در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۷۵۷

باید و نبایدهای روزه‌داری در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه «Your World Healthcare»، زمانی که شما در طول روز روی پا‌های خود ایستاده و فعالیت دارید، بدن شما می‌طلبد تا میان وعده‌هایی را مصرف کرده تا بتوانید به فعالیت خود ادامه دهید. اما اگر شما در ماه رمضان باشید، قادر به انجام این کار نیستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این چطور شما می‌توانید رمضانی سالم و با موفقیت را در زمانی داشته باشید که مشغول کار و فعالیت هستید؟ شاید این ساده نباشد اما قابل انجام است. در این جا قصد داریم تا به شما چند نکته ساده را یادآوری کنیم که می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

سالم مصرف کنید

زمانی که شما می‌دانید قرار است تا کمتر از حد معمول بخورید، وسوسه می‌شوید تا در زمان‌هایی که می‌توانید، بسیاری از غذا‌ها را تناول کنید. برای مثال پیتزا بیاورید و یا سمبوسه‌های سرخ شده مصرف کنید، بستنی، شیرینی و...

ممکن است شما این مقدار غذا نخورید اما باید میان خوردن غذا‌ها تعادل ایجاد کرده و بدانید خوردن سالم، امری مهم است. شما  نباید از رژیم غذایی معمول خود خیلی دور شوید. باید بدانید شما ممکن است در ایام روزه داری نیز اضافه وزن پیدا کنید. کربوهیدرات‌ها به همراه اندکی چربی می‌تواند گروه غذایی مهمی در این زمان باشد.

سرویس سلامت همگانی انگلیس پیشنهاد می‌کند شما غذا‌های بسیار روغن دار، سرخ شده و یا قندی مصرف نکنید. بجای آن از منابع سالم‌تر کربوهیدرات‌ها مانند غلات کامل (به مانند غذا‌های دارای سبوس) سیب زمینی، سبزیجات، میوه ها، حبوبات و لبنیات کم چرب استفاده کنید. باید بدانید شما در دوران روزه داری به دنبال غذا‌هایی هستید که انرژی خود را به آرامی آزاد می‌کنند؛ نه آن‌هایی که به شما احساس سیری بیش از حد کوتاه مدت می‌دهند.

غذا‌هایی که سرشار از فیبر هستند نیز می‌توانند سبب سیری شما شوند. بنابراین، این‌ها گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانید آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. سبزیجات و حبوبات نیز چیز‌های آسانی هستند که می‌توانید به غذا‌های خود اضافه کنید و نیازی نیست که برای تهیه این موارد حتی بیش از حد از خانه خارج شوید.

غذا‌هایی که باید از آن اجتناب کنید

غذا‌های بسیار سرخ شده مانند سمبوسه ،غذا‌هایی با شیرینی و یا چربی فراوان از جمله مواردی هستند که باید از مصرف آن اجتناب کنید.

همچنین غذا‌های سرخ شده پر چرب، شیرینی‌های روغنی و ... نیز از مواردی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

جایگزین‌های سالم

سمبوسه‌های پخته شده (بجای سرخ شده)، غذا‌های بدون روغن، مرغ‌های پخته شده و یا کبابی شده، شیرینی‌های خانگی یک لایه، شیرینی و پودینگ‌هایی که بر پایه شیر درست شده، از جایگزین‌های سالم به شمار می‌روند.

توصیه‌های مهم

-در طول ماه رمضان شما دو وعده غذایی دارید: یک سحر و دوم افطار. تا جایی که امکان دارد وعده سحری را سالم و مفید بخورید.

-جو دوسر، نان تست و غلات گزینه‌های مناسبی هستند.

-آب میوه را نیز برای ویتامین به برنامه خود اضافه کنید.

-غذا‌هایی را انتخاب کنید که پروتئین فراوانی را برای شما فراهم کرده و سبب می‌شود تا برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری کنید.

-به شکل سنتی روزه با خرما افطار می‌شود. خرما زمانی که احساس خستگی می‌کنید، انرژی خوبی به شما می‌دهد.

- آب کافی بنوشید. نوشیدن فراوان در ساعاتی که روزه نیستید، باعث هوشیاری بیشتر شما شده و انرژی بیشتری را برای شما در طول روز بعد فراهم می‌کند.

استراحت کنید

تحقیقات نشان داده زمانی که ما خواب شب خوبی را داریم، کمتر اقدام به مصرف میان وعده در طول روز می‌کنیم. این امری منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که شما زمانی به دنبال خوردن تنقلات می‌روید که خسته اید و یا استراحت نکرده اید؛ نه زمانی که شما گرسنه هستید؛ بنابراین هر جا که می‌توانید استراحت کرده و تا جایی که ممکن است، بخوابید.

برخی افراد اینقدر توانایی ندارند تا بر عادات کار‌های روزانه شان غلبه کنند. این مسئله‌ای مهم است که فعالیت زیاد نکرده و خود را مریض نکنید. البته این مسئله‌ای چالش برانگیز در کار است. پس اطمینان یابید از میان وعده‌های استراحتی خود در زمان کار استفاده کرده و هرزمانی که شد، استراحت کنید.

حتی از زمان‌های شخصی خود برای استراحت استفاده کنید. شما می‌توانید در فعالیت‌های مختلف شرکت کنید؛ اما انجام کار‌های ملایم، بهترین انتخاب است؛ زیرا که فشار زیادی به بدن شما وارد نمی‌آورد. اگر ورزش بخشی از اوقات فراغت شماست، قدم زدن، دویدن آرام و ورزش‌های هوازی سبک بسیار ایده آل هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزه داری ماه رمضان میان وعده غذا هایی سرخ شده غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه

قیمت جوجه یک روزه عامل مهمی در صنعت مرغداری است. این امر به‌طور مستقیم بر هزینه کلی تولید و در نهایت بر سودآوری مرغداران تاثیر می‌گذارد. - اخبار بازار -

قیمت جوجه‌های یک روزه تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، عرضه، نژاد و کیفیت است. در ادامه مطالب بیشتری می‌خوانیم.

عوامل موثر بر قیمت جوجه یک روزه

همان‌طور که گفته شد برخی عوامل شامل تقاضا، عرضه، نژاد و کیفیت بر قیمت جوجه‌های یک روزه تاثیرگذار هستند که در ادامه شرح داده شده است. لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوجه یک روزه و قیمت‌های بروز و دقیق انواع جوجه به وبسایت مجله دام فارم مراجعه کنید و از اطلاعات و قیمت‌های دقیق آگاه شوید.

تاثیر میزان تقاضا و عرضه بر قیمت جوجه

تقاضا برای جوجه‌های یک روزه معمولا زیاد است، به‌ویژه در فصول اوج مصرف که مرغداران در حال تجدید انبار در مرغداری‌های خود هستند. این تقاضای بالا می‌تواند قیمت‌ها را بالا ببرد و خرید جوجه‌ها را برای مرغداری‌ها گران‌تر کند. از سوی دیگر، در فصول کم‌پیک، زمانی که تقاضا کم است، قیمت‌ها احتمالا کاهش پیدا کند.

تاثیر نژاد بر قیمت جوجه

نژاد نیز در تعیین قیمت جوجه یک روزه نقش بسزایی دارد. برخی از نژادها به دلیل ژنتیک برترشان گران‌تر هستند که می‌تواند منجر به نرخ رشد بهتر، تولید تخم مرغ بیشتر یا کیفیت بهتر گوشت شود. صاحبان مرغداری که به دنبال به حداکثر رساندن سود خود هستند ممکن است مایل به پرداخت قیمت بیشتر برای نژادهای باکیفیت باشند.

تاثیر کیفیت بر قیمت جوجه

کیفیت خود می‌تواند بر تعیین قیمت جوجه یک روزه تاثیر بگذارد. جوجه‌هایی که سالم، تغذیه شده و عاری از بیماری هستند برای مرغداران ارزشمندتر هستند زیرا شانس بیشتری برای زنده ماندن و رشد دارند. در نتیجه، تامین کنندگان ممکن است برای جوجه‌هایی که این استانداردهای کیفی را دارند، قیمت بالاتری در نظر بگیرند.

یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که می‌توانید محصولات مختلف مثل انواع نهاده‌های دامی و جوجه‌های یک روزه در نژادهای مختلف و دیگر محصولات دامی و مرغداری‌ها را خریداری کنید، فروشگاه دام فارم است که محصولاتی باکیفیت و با قیمت به‌صرفه به شما خریداران عرضه می‌کند.

پرورش جوجه یک روزه

پرورش جوجه‌ها مستلزم توجه دقیق به نیازهای آن‌ها است تا سلامت و تندرستی آن‌ها تضمین شود. با توجه به اهمیت قیمت جوجه یک روزه، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام مراقبت از جوجه‌های جوان در نظر گرفت:

فراهم کردن محیطی تمیز و گرم برای جوجه‌ها ضروری است. دمای حدود 95 درجه فارنهایت برای هفته اول زندگی آنها ایده‌آل است و به تدریج هر هفته پنج درجه باید کاهش پیدا کند. این را می‌توان با استفاده از یک لامپ حرارتی یا پرورش‌دهنده برای تنظیم درجه حرارت در فضای زندگی آن‌ها به‌دست آورد.جوجه‌ها همچنین به آب تمیز و غذای اولیه با کیفیت بالا نیز نیاز دارند. مهم است که به‌طور مرتب منبع آب آنها را بررسی و دوباره پر کنید تا مطمئن شوید که هیدراته می‌مانند. خوراک استارتر باید به‌طور خاص برای جوجه‌های یک روزه فرموله شود و حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد و نمو آن‌ها باشد.نظارت بر جوجه‌ها برای هر گونه علائم بیماری یا ناراحتی بسیار مهم است. مشکلات رایجی که باید مراقب آن باشید شامل بیماری پوستی که با تمیز کردن ناحیه آسیب دیده قابل درمان است و مشکلات پا که ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی یا محیطی داشته باشد.

قیمت انواع نژاد جوجه یک روزه

قیمت نژادهای مختلف جوجه یک روزه متفاوت است. قیمت جوجه یک روزه در برخی از نژادها ممکن است به دلیل نادر بودن یا ویژگی‌های خاصی که آنها را برای اهداف خاصی مطلوب می‌کند گران‌تر باشد. از سوی دیگر، نژادهای رایج‌تر ممکن است مقرون‌به‌صرفه‌تر و به راحتی در دسترس باشند. پس قیمت جوجه یک روزه تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود.

برای خریداران مهم است که در انتخاب نژاد جوجه یک روزه به نیازها و بودجه خاص خود توجه کنند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید جوجه یک روزه باید عواملی مانند تولید تخم مرغ، کیفیت گوشت و مزاج را در نظر گرفت. خریداران همچنین باید شهرت پرورش‌دهنده را نیز در نظر بگیرند تا جوجه‌های سالمی را خریداری کنند.

انواع جوجه‌های یک روزه براساس نژاد قیمت‌های مختلفی دارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

قیمت جوجه آرین:جوجه یک روزه نژاد آرین  با سرعت کمتری رشد می‌کند و بنابراین قیمت کمتری هم دارد.قیمت جوجه راس: جوجه راس معمولا قیمت بالاتری از دیگر نژادها دارد و این امر احتمالا به دلیل تفاوت در شرایط پرورش و واکسیناسیون جوجه‌ها است.قیمت جوجه کاب: قیمت جوجه یک روزه نژاد کاب از آرین بالاتر و از دیگر نژادها پایین‌تر است. این جوجه‌ها فروش خوبی در بازار دارند.قیمت جوجه پلاس: جوجه یک روزه  نژاد پلاس دارای ویژگی‌های خاص و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند. ویژگی‌های این جوجه‌ها باعث رشد سریع‌تر و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود.

 

جمع‌بندی

قیمت جوجه یک روزه موضوع پیچیده‌ای است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مرغداری‌ها باید هنگام خرید جوجه‌ها این عوامل را به دقت در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که بهترین ارزش را برای پول خود دارند. صاحبان مرغداری با درک پویایی بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه می‌توانند هزینه‌های تولید خود را بهینه کنند و در نهایت سودآوری خود را بهبود بخشند.

منابع

https://dam.farm/mag/arian-and-iranian-chickens/

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • جوجه یک روزه
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند