Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@11:34:59 GMT

پیش فروش خانه‌های چاپی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۷۷۱

پیش فروش خانه‌های چاپی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نسل جدید سریع سازی مسکن شامل یک دستگاه چاپگر سه بعدی در کارخانه احداث خانه‌های چاپی است که محصول آن به شکل لگو، مجموعه‌ای از قطعات قابل مونتاژ برای تبدیل شدن به یک خانه مسکونی را روانه زمین محل پروژه ساخت می‌کند.

این مدل سریع سازی مسکن البته شکل دیگری هم دارد به‌طوری‌که، کارخانه‌های چاپ (تولید) خانه در محل مستقر می‌شود و روی زمین، عملیات ساخت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو امتیاز بزرگ خانه‌های چاپی باعث شده گروه ساختمانی پیشرو در آمریکا بتواند به جای پیش فروش، از یک مرحله عقب تر، با تقاضای چشمگیر مواجه شود. در حال حاضر امتیاز پیش خرید خانه‌های چاپی در آمریکا با ۱۰۰۰ دلار به متقاضیان فروخته می‌شود. خریداران این امتیاز، حق پیش خرید خانه‌ها را دریافت می‌کنند و در صف رزرو برای آغاز عملیات پیش فروش قرار می‌گیرند تا در گام بعد، پیش خرید را انجام دهند.

هزینه ساخت خانه‌های چاپی نصف ساخت‌و‌سازهای معمولی است و سرعت ساخت نیز به یک شبانه روز کاهش پیدا می‌کند.

در گذشته، ایده چاپ یک خانه همچون ایده ساخت هواپیما در قرن ۱۳ میلادی، تنها یک ایده تخیلی و دور از ذهن بود. اکنون اما به نظر می‌رسد آینده ساخت‌و‌ساز در دستان چاپگرهای سه بعدی است. در سال‌های اخیر کمپانی‌های ساخت و ساز پیشرفت‌های چشمگیری در خانه‌های ساخته شده با پرینت سه بعدی داشته‌اند. این فناوری انقلابی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که اشکال جدیدی را به معماری وارد کنند، سرعت ساخت را تسریع و هزینه‌ها و حجم زباله‌ها را کاهش دهند. برآوردها نشان می‌دهد که بازار خانه‌های سه بعدی تا سال ۲۰۲۷ ارزشی قریب به ۴۰میلیارد دلار پیدا کند که نسبت به ارزش ۷۰میلیون دلاری این بازار در سال ۲۰۱۷، رشدی قابل توجه است.  

ساخت و ساز در بازار  مسکن با چالش‌هایی از جمله زمان و هزینه فراوان روبه‌روست و بسیاری از کمپانی‌ها برآنند تا راه‌حلی برای بهینه‌سازی این بازار ابداع کنند. به طور مثال هزینه ساخت مسکن در ایالات متحده در طول ۶ماه بالغ بر ۲۹۰هزار دلار است. شرکت روسی آپیسکور برای کاهش این هزینه‌ها به نصف، خانه‌ای بتنی ساخته شده با پرینترهای سه بعدی را ارائه کرده که ظرف ۲۴ ساعت، حدود ۶۵۰فوت مربع ساختمان (زیر ۱۰۰ مترمربع) را تنها با هزینه ۱۰۵۰دلار حاضر می‌کند. به نظر می‌رسد هزینه‌های سرسام‌آور مسکن و شهرنشینی در سراسر جهان، این بازار را به سوی ساخت خانه‌های سه بعدی سوق خواهد داد.

زلزله سال ۲۰۱۰ در ایالات متحده همچنین بر استقبال از این فناوری نوین افزود. پس از این زلزله، کمپانی نیواستوری و ایکان در این کشور تلاش کردند با ارائه ایده «خانه‌های ۴هزار دلاری» نه تنها مسکنی برای خانوارهای فقیر و آسیب‌دیده فراهم کنند بلکه بر این باورند که این دست خانه‌ها، سریع‌ترین راه دسترسی به یک سقف در شرایط بحران است. این دو کمپانی برآنند تا ساخت خانه‌های بتنی با مساحت ۶۵۰ فوت در طول ۲۴ ساعت را در جای جای جهان گسترش دهند. تلاش برای توسعه این فناوری همچنان در حال انجام است. شرکت آپیسکور با استفاده از چاپگر سه‌بعدی موبایل، در عرض ۲۴ ساعت خانه‌ای در روسیه بنا کرد. این پروژه چشمگیر نشان می‌دهد که چگونه چاپ سه‌بعدی می‌تواند انقلابی در کل حوزه ساخت و ساز ایجاد کند.

اخیرا سی‌ان‌ان نیز خبر از شروع مقدماتی ساخت اولین شهرک مسکونی ساخته شده با فناوری پرینت سه‌بعدی در کالیفرنیای آمریکا داد. بنا بر این گزارش این شهرک مسکونی نخستین مجتمع سه‌بعدی است که از فناوری «انرژی صفر» در آن بهره گرفته شده است. گروه ساختمانی پالاری اعلام کرده بنا دارد ۱۵ خانه سه‌بعدی سازگار با محیط زیست در زمینی به مساحت ۵هکتار در منطقه رانچو مایراج کالیفرنیا احداث کند.

باسیل استار- بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه پالاری به سی‌ان‌ان گفت در این طرح، خانه‌هایی یک طبقه به مساحت ۱۴۵۰ فوت مربع (حدود ۱۵۰ مترمربع) ساخته خواهد شد که ماده اصلی ساخت آن، کامپوزیت سنگی است که مقاوم در برابر آتش، ضد آب و ضد موریانه است. بنا به گفته مدیرعامل این کمپانی، این سازه‌ها  در اوکلند ایالات متحده ساخته می‌شوند و در محل ساختمان، مانند بلوک‌های لگو مونتاژ می‌شوند. این کمپانی ساختمان‌سازی که بر تکنیک‌های ساخت سازه‌های پایدار متمرکز است بر این باور است که استفاده از چاپ سه‌بعدی برای ساخت و ساز بسیار به صرفه است و ضایعات کمتری نیز تولید می‌کند. ساخت قاب‌های چوبی در ساختمان‌سازی، حجم قابل توجهی از زباله تولید می‌کند و اگر بنا بود در این طرح  از قاب‌های چوبی استفاده شود، بالغ بر ۲تن زباله تولید می‌شد که باید در همان محل دفن می‌شد. ساختمان‌سازی با چاپ سه‌بعدی، روشی انقلابی در ساخت‌وساز است که به طور کامل زباله‌های غیرضروری را از چرخه تولید حذف می‌کند. از آنجایی که برخی عناصر ساختمان از جمله حمام، کابینت و پاره‌ای از اجزای داخلی نمی‌توانند به صورت سه‌بعدی چاپ شوند، از مواد اولیه سازگار با محیط زیست برای ساخت آنان بهره گرفته می‌شود. در این مجتمع مسکونی، خانه‌های سه خوابه که به دو حمام و یک استخر مجهز هستند به قیمت ۵۹۵هزار دلار به فروش خواهند رفت و قیمت خانه‌های دو خوابه حدود ۲۵۵هزار دلار خواهد بود. برای پایبند بودن به تولید خانه‌های با «انرژی صفر»، تمام انرژی این مجتمع مسکونی از انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود.

گروه ساختمان‌سازی پالاری بر این باور است که با آغاز این پروژه، این کمپانی قادر خواهد بود با سرعت بیشتری نسبت به ساخت‌و‌سازهای سنتی، پروژه‌های خود را اجرایی کند. در همین راستا این کمپانی در تلاش است تا در سایر مناطق کالیفرنیا نیز مشتریانی برای خانه‌های سه‌بعدی بیابد.

به نظر می‌رسد عصر ساختمان‌های سه‌بعدی در ایالات متحده آغاز شده چرا که تنها پروژه کالیفرنیا نیست که به صدر خبر راه پیدا کرده است، شرکتی با نام SQ۴D نیز خانه‌هایی سه بعدی در نیویورک در دست ساخت دارد که با همین تکنولوژی طراحی و ساخته شده است. خریداران نیز به ارزش این بازار پی برده‌اند و برای قرار گرفتن در لیست رزرو خرید خانه‌های سه‌بعدی، پیش‌پرداخت‌های هزار دلاری به این قبیل کمپانی‌ها پرداخت کرده‌اند.

امکان استفاده از بتن در ساخت ساختمان توسط چاپگرها سبب افزایش پایداری آنان در شرایط سخت و زمان وقوع بلایای طبیعی می‌شود. استفاده از این چاپگرها باعث کاهش آلودگی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود و از سوی دیگر هزینه حمل و نقل را به شدت کاهش می‌دهد. با این حال چالش اصلی برای مهندسان این حوزه؛ رها کردن ابزارهای سنتی و ایمان آوردن به بهینه بودن استفاده از چاپگرهاست. برخی خریداران نیز ممکن است تمایلی به خرید خانه‌ای که در عرض یک روز ساخته شده باشد، نداشته باشند. گرچه همواره تکنولوژی راه خود را به بازار پیدا کرده است.

پربیننده ترین یک آپارتمان نوساز در نارمک چند؟ آغاز پایش اطلاعاتی خانواده‌های فاقد مسکن در وزارت راه و شهرسازی / واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ساله خانه های یک میلیاردی تهران کجاست؟ خبر خوب وزیر راه برای مستاجران محرومیت‌های ثبت نکردن اطلاعات ملکی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیش فروش مسکن برجام خانه های سه بعدی خانه های چاپی ساختمان سازی ایالات متحده ساخته شده ساخت و ساز سه بعدی خرید خانه خانه ای خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار

مسعود حق لطفی در گفتگو با همشهری آنلاین به تشریح پروژه‌های عمرانی این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: سازمان ما در سال‌جاری نزدیک به ۱۶پروژه برای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را در دستور کار دارد. خانه شهر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال پیگیری است.بازآفرینی ساختمان بلدیه نزدیک به ۸۰درصد پیشرفت کرده است و امید داریم که این پروژه در مهرماه سال‌جاری افتتاح شود.

او افزود: ساختمان بلدیه در دوره قاجار به‌عنوان ساختمان شهرداری شناخته می‌شد اما در زمان پهلوی دوم دستور تخریب آن صادر شد. این ساختمان در سال ۱۳۹۶در راستای بحث بازآفرینی مورد توجه قرار گرفت. تلاش خواهیم کرد که ۲۰درصد باقیمانده از پروژه را در ماه‌های پیش‌رو به نقطه پایان برسانیم.

حق لطفی در رابطه با هزینه بازآفرینی ساختمان بلدیه، توضیح داد: تأمین تأسیسات مانند آسانسور، هواکش و... یکی از بخش‌های پرهزینه این پروژه است. برهمین اساس باید گفت که برای تکمیل ۲۰درصد باقیمانده نزدیک به ۳۰۰میلیارد تومان بودجه لازم است. در سنوات گذشته نیز به‌طور تقریبی نزدیک به ۱۵۰میلیارد تومان برای ساختمان بلدیه هزینه شده است.

او افزود: در کنار پیگیری بازآفرینی خانه بلدیه، ما در حال بهسازی و مقاوم‌سازی‌ پل‌های سواره‌رو در سطح شهر تهران هستیم. مقاوم‌سازی‌ ۶پل در سال گذشته کلید خورد و مقاوم‌سازی‌ تعدادی از این پل‌ها در سال‌جاری نهایی خواهد شد، ۲۵۰میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه‌ها بود. امسال نیز مقرر شد تا ۷پل دیگر همچون پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، پل شهید صنیع خانی روی تقاطع بزرگراه‌های آزادگان و شهید تندگویان و... بهسازی و مقاوم‌سازی‌ لرزه‌ای شوند.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با ایجاد ایستگاه‌های شتاب‌نگار، توضیح داد: این پروژه در سال‌۱۴۰۱ کلید خورد و اکنون تکمیل شده است. این پروژه با هدف افزایش تاب‌آوری شهر در هنگام مخاطرات انجام شد. تهران باید ۵۰ایستگاه شتاب‌نگار داشته باشد، به همین دلیل ۲۲شتاب‌نگار از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران و ۲۸شتاب‌نگار نیز از سوی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ایجاد شد. این شتاب‌نگارها، اطلاعات را در زمان بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران منتقل خواهند کرد تا در چند ثانیه ابتدایی وقوع زلزله، هشدارهای لازم برای قطع برق و گاز را مخابره کنند.

به گفته حق لطفی «پروژه سبزه‌میدان نیز از سال گذشته کلید خورد و در ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد تا از این طریق بازسازی و بازپیرایی ۳هزارمترمربع میدانگاه شهری اجرایی شود. جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از ابعاد پروژه سبزه‌میدان است تا مشکل آب‌گرفتگی که سال‌ها این بخش از بازار را درگیر کرده بود، حل شود. همچنین قرار است که در سال‌جاری بازپیرایی میدان مروی و میدان ابن‌سینا را اجرایی کنیم تا این دو میدان مهم شهر نیز شکل و شمایل مناسبی پیدا کنند.»

کد خبر 846595 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران قدیم شهرداری تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد | فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج
  • فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج/ حراج بعدی فردا برگزار می‌شود
  • تحول صنعت رباتیک انعطاف پذیر با جوهر پلیمری نرم اما محکم
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی