Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:45:05 GMT

ساده انگاری مردم در پیک خطرناک کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۷۸۴

ساده انگاری مردم در پیک خطرناک کرونا

روزنامه ایران پنجشنبه ۲۶ فروردین در یادداشتی به قلم احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر، آورده است: اگر اخبار کشورها را دنبال کنید- باوجود اینکه بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده اند- خواهید دید که تعداد مبتلایان کرونا افزایش پیدا کرده و برخی از کشورها هم بار دیگر محدودیت را برای شهروندانشان اعمال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم ما شاهد پیک چهارم کرونا هستیم. پیکی که بسیار خطرناک‌تر از دیگر پیک‌ها ظاهر شده و دلیلش هم نادیده گرفتن محدودیت‌ها و عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بوده است.

البته در این یک سال چند باری محدودیت‌ها از سوی مسئولان اجرایی شد و تجربه این محدودیت‌ها نشان می‌دهد که مردم کمتر توجه به آن دارند. بنده معتقدم، فقط دادن بخشنامه و اعمال محدودیت‌ها تأثیر چندانی روی مردم ندارد. موضوع سلامت باید برای جامعه فرهنگسازی شود و آنها بدانند که به‌صورت درونی شده به سلامت خود و اطرافیانشان توجه کنند.

این چند روز که محدودیت‌ها از سوی ستاد اعمال شده چقدر از مردم آن را اجرایی کردند؟ مگرواقعاً کسب و کارها تعطیل شده است؟ آیا همه رستوران‌ها بسته است؟ خیلی از مردم در خیابان هستند. ترافیک صبحگاهی، ترافیک عصر و یا رفت و آمدهای مردم در سطح جامعه نشان می‌دهد که بی‌توجهی به پروتکل‌ها بسیار است.

سؤالم این است که با وجود افزایش مبتلایان این افراد کجا می‌روند و چرا مراقب سلامتی خود نیستند. مگر تمام مشاغل به جز مشاغل گروه یک نباید تعطیل باشند. بخشنامه و اعمال محدودیت فقط ٣٠ درصد مسأله را حل می‌کند ما به‌عنوان شهروند خودمان هم باید رعایت کنیم. البته که مسئولان هم نقش نظارتی باید داشته باشند و به موضوع سلامت به‌عنوان یک فرهنگ نگاه کنند.
با این حال در یک سال گذشته دانشگاه‌های فنی و مهندسی در حوزه تجهیزات پزشکی ورود کردند و بیشترین تعامل را با مسئولان بهداشتی کشور داشتند. ٢٨ شرکت دانش بنیان که با دانشگاه‌های فنی کشور هم همکاری دارند در تولید ماسک و تجهیزات پزشکی، تولید وسایل تشخیص بیماری و ضدعفونی‌ها ورود کردند.

فعالیت‌های استارتاپ‌ها با دولت و کادر درمان ادامه دار بوده است و فکر می‌کنم اگر همکاری این شرکت‌های کوچک دانش بنیان نبود هم اکنون در ارتباط با برخی از وسایل پزشکی با مشکل مواجه می‌شدیم و وضعیت از این هم بحرانی‌تر می‌شد. موضوع بعدی وضعیت دانشگاه‌های کشور است. الان که در پیک چهارم هستیم دوباره برای دانشجویان باید برنامه‌ریزی کنیم. چند میلیون دانشجو در دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند.

اکثر دانشجویان هم با خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند. از همان روزهای اول ورود کرونا ما سعی کردیم دانشجویان را مدیریت کنیم و فکر می‌کنم همه دانشگاه‌های کشور در این زمینه موفق عمل کردند. در خود دانشگاه امیرکبیر وضعیت رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه کنترل شد و در خوابگاه‌ها هم شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شد. در پیک چهارم هم ما پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اعمال کردیم. دانشگاه باز است اما همه کلاس‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود. باید ببینید که در ارتباط با واکسیناسیون چه اتفاقی می‌افتد تا ما برنامه‌ریزی جدید برای سال تحصیلی آینده داشته باشیم.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها کرونا پروتکلهای بهداشتی شرکت دانش بنیان قرنطینه روزنامه ایران محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا پروتکلهای بهداشتی شرکت دانش بنیان کرونا پروتکلهای بهداشتی شرکت دانش بنیان قرنطینه روزنامه ایران محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند

استاندار فارس در دیدار عیدانه با اصحاب رسانه از خبرنگاران خواست کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند و همچنین از برگزاری مسابقه‌ای با عنوان بهترین طرح برای جلب مشارکت مردم در جهش تولید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در دیدار عیدانه با اصحاب رسانه ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: خبرنگاران همیشه در تمام عرصه‌ها حضور دارند و اخبار استان فارس را با تمام سختی‌ها همیشه منتشر می‌کنند و قطعاامید و نشاط آفرینی صحیح در میان مردم بسیار قابل توجه است.

استاندار فارس با اشاره مهم بودن امیدآفرینی در میان مردم، گفت: امید و نشاط آفرینی صحیح در بین مردم بسیار مهم است و خبرنگاران باید اخبار سراسر امیدبخش واقعی را بین مردم منتشر کنند و باید نیمه پر لیوان را به مردم به صورت مثبت و امیدوار کننده منتقل کنند.

ایمانیه افزود: برای خط انتقال آب از بوشهر به سمت کازرون صحبت‌هایی شده است و به‌زودی انجام می‌شود.

استاندار فارس از افزایش ظرفیت آب سد درودزن از 700 میلیون مترمکعب و ظرفیت سد سلمان از 550 میلیون مترمکعب آب خبرداد و گفت: نگرانی‌ها کاهش یافت وامیدواریم با بارش‌هایی بعدی، وضعیت بهتر شود.

وی افزود: 29 درصد کاهش مرگ ناشی از تصادفات از 24 اسفند تا شب گذشته نسبت به مدت گذشته را شاهد بودیم که حاصل زحمات همه دستگاه‌ها است.

استاندار فارس از قدردانی و اعلام رضایت مهمانان نوروزی از مهمان نوازی استان فارسی‌ها خبر داد و گفت: شب گذشته در بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی مهمانان نوروزی که از استان‌های دیگر آمده بودند از رسم مهمان نوازی استان فارسی‌ها قدردانی و تشکر کردند.
 
ایمانیه مجددا از خبرنگاران خواست کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند و همچنین از برگزاری مسابقه‌ای با عنوان بهترین طرح برای جلب مشارکت مردم در جهش تولید خبر داد.
 
در پایان این دیدار صمیمانه اصحاب رسانه میهمان سفره افطار استاندار فارس بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه شب‌های قدر در کرمان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی جدید در مشهد همزمان با شب‌های قدر
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • زیر گرفتن مکانیک در پی سهل انگاری راننده (فیلم)
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • (ویدئو) زیر گرفتن مکانیک در پی سهل انگاری راننده
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)