Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@03:51:57 GMT

واکنش بلینکن به غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۸۸۵

واکنش بلینکن به غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

خبرگزاری فارس: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه، به اطلاعیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن طی نشست خبری در مقر ناتو واقع در بروکسل، غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران را اقدامی «تحریک‌آمیز» توصیف کرده و درباره جدی بودن تهران در مذاکرات وین تشکیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اطلاعیه ایران، گفت: «ما این اعلامیه تحریک‌آمیز درباره قصد آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را بسیار جدی می‌گیریم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «باید بگویم که این گام، سوالاتی را درباره جدی بودن ایران درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایجاد می‌کند، همچنین اهمیت بازگشت به تعهدات دوجانبه ذیل برجام را مورد تاکید قرار می‌دهد».

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند».

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی ۶۰ درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته ‌آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز شامگاه چهارشنبه خبر داد که ایران تقریبا مقدمات آغاز غنی سازی ۶۰ درصد را در سایت هسته‌ای نطنز تکمیل کرده است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بلینکن غنی سازی ۶۰ درصدی ایران غنی سازی ۶۰ درصدی آغاز غنی سازی ۶۰ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در گفت و گویی سعی کرد پاسخ نظامی ایران به اسرائیل را زیرسوال ببرد اما وقتی از او پرسیده شد که در موقعیت مشابه واکنش انگلیس چه بود؟، آچمز می‌شد. کامران گفت: «کار ایران در حمله به اسرائیل بی‌ملاحظه و خطرناک بود.» مجری پرسید: «اگر کسی کنسولگری انگلیس را بمباران کنند، ما چه کار می‌کنیم؟» کامرون گفت: «خب، ما یک واکنش خیلی شدید نشان می‌دهیم.» مجری واکنش نشان داد: «ایران می‌گوید ما همان کار را کردیم» این بخش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!
  • وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند
  • واکنش خانواده شهدای هسته‌ای به حملات موشکی سپاه