Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:16:44 GMT

حضور چهره‌های شاخص، لازمه برگزاری انتخابات پرشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۴۱۱

حضور چهره‌های شاخص، لازمه برگزاری انتخابات پرشور است

اهمیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ابعاد داخلی و خارجی و تلاش و تبلیغات گسترده‌ دشمن برای ناامیدکردن مردم از شرکت در انتخابات از یک سو و نگرانی از کاهش مشارکت مردم در این رخداد مهم سیاسی، اتخاذ راهکار مناسب برای فراهم کردن زمینه حضور مردم در پای صندوق رای را ضروری می کند.

به اعتقاد تعدادی از نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی منطقه گنبدکاووس درشرق استان گلستان حضور چهره‌های شاخص از طیف‌های مختلف سیاسی، ورود بی‌طرفانه و منصفانه رسانه‌ها از جمله صدا و سیما برای معرفی نیروهای متدین، انقلابی و متعهد و تایید صلاحیت نامزدها بر مبنای سلایق سیاسی و محبوبیت مردمی از جمله راهکارهای پرشور کردن انتخابات پیش رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فعالان سیاسی و اجتماعی گنبدکاووس، در شرایط فعلی لازم است مردم برای ناامید کردن دشمن و تجدید و نوسازی مدیریت اجرایی کشور در انتخاب ریاست ‌جمهوری خصوصیاتی مانند مردمی بودن، کفایت، ایمان، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به استفاده از توانمندی‌های داخلی، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان را از سوی نامزدهای احتمالی بالاترین مقام اجرایی مورد توجه قرار دهند. 

حضور نامزدها از همه گرایش‌های سیاسی، تنور انتخابات را داغ می‌کند

رییس حزب اتحاد گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال را ضروری دانست و گفت: مهمترین راهکار افزایش مشارکت مردم در این عرصه مهم سیاسی، حضور نامزدهایی از همه گرایش‌های سیاسی و تایید صلاحیت آنان صرفا بر اساس مرّ قانون است.

امان محمد خوجملی افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها نیز باید بدون گرایش به جناح و حزب سیاسی خاص با تولید برنامه‌های محتوایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی گفت: بعد از انتخاب رییس جمهوری توسط مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید برای پیشبرد امور با رییس جمهوری منتخب همکاری کنند تا دولت بدون حاشیه برنامه‌های وعده داده شده به مردم را اجرایی کند.

رییس حزب اتحاد گنبدکاووس اضافه کرد: رییس جمهور منتخب مردم برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باید در سیاست خارجی، توسعه روابط با سایر کشورها را مورد توجه قرار دهد.

نقش تاثیرگذار احزاب در افزایش مشارکت مردم در انتخابات

دبیر حزب فداییان اسلام گلستان نیز به ایرنا گفت: با توجه به نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی و تلاش رسانه‌های معاند برای تقویت موج ناامیدی در جامعه به منظور جلوگیری از برگزاری انتخابات پرشور، نقش احزاب سیاسی، گروه‌های مختلف و افراد تاثیرگذار برای تشویق مردم به حضور حداکثری در این رویداد سیاسی بیش از گذشته احساس می‌شود.

ابوالفضل تاجیان افزود: مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات پیش رو به تعبیری رفراندم "آری" به مقبولیت نظام خواهد بود آنگونه که مقام معظم رهبری نیز حضور پرشور مردم در این رخداد سیاسی را نشان دهنده اقتدار نظام و انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی نقش رسانه‌ها از جمله صدا و سیما را در معرفی چهره‌های شاخص و جریان ساز گروه‌های مختلف سیاسی و دعوت آنها به حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم دانست و اضافه کرد: صدا و سیما هنوز نتوانسته مطالبات مردم را برآورده کند.

وی گفت: صدا و سیما باید با کنار گذاشتن سیاست سانسور از برخی افراد شاخص و جریان ساز و حتی گروه‌های مختلف سیاسی برای روشنگری جامعه و نیز بیان اهداف و برنامه‌های نامزدهای مورد نظرشان، زمینه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کند.

دبیر حزب فداییان اسلام گلستان افزود: متفکران و نیروهای دلسوز نظام می‌توانند با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی و حضوری، آحاد جامعه را نسبت به برنامه‌های تخریبی رسانه‌های معاند برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات آگاه کنند.  

وی بیان کرد: از آنجایی که کارکرد احزاب سیاسی، ارائه خط فکری و جریان سازی است لذا انتشار اطلاعیه و بیانیه از سوی احزاب، اثر بخشی خوبی در افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد داشت.

تاجیان اضافه کرد: دشمنان با تمام توان برای ناامید کردن مردم و مشارکت نکردن در انتخابات به میدان آمدند بنابراین برای خنثی کردن این تلاش‌ها، دلسوزان نظام، خدمت گزاران و نیروهای ارزشی نیز باید از تمام ظرفیت‌های موجود نرم و سخت افزاری برای پرشور برگزار شدن انتخابات استفاده نمایند.

انتخابات بارزترین مصداق مردم سالاری دینی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی گنبدکاووس نیز انتخابات را یکی از بارزترین مصادیق جلوه‌گری و ظهور مردم سالاری دینی در نظام مبتنی بر معیار اسلامی دانست و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود مورد تاکید همه احزاب سیاسی است.

امیر پورشاهرودی افزود: رسانه‌ها، اصحاب قلم، نخبگان سیاسی، دانشمندان، عالمان دینی، صاحبان تریبون و اندیشه می‌توانند با روشنگری جامعه، زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم سازند.

وی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب آگاهانه توام با تفکر و تدبر رییس جمهوری، دو عامل مهم در افزایش اعتبار و مصونیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است لذا تمام گروه‌های تاثیرگذار باید برای تحقق این موارد تلاش کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گنبدکاووس با اشاره به نقش آفرینی احزاب سیاسی در همه ادوار تاریخ انقلاب اسلامی ایران و انتخابات مختلف شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری، اظهار داشت: احزاب سیاسی همسو با نظام مردم سالاری دینی به معنا و مفهوم واقعی آن به طور قطع تاثیر فراوانی در شکل‌گیری مباحث انتخاباتی دارند و می‌توانند با نقش حزبی خود در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار باشند.

پورشاهرودی افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری حضور حداکثری پای صندوق‌های اخذ رای، مظهر اقتدار ایران اسلامی است و احزاب سیاسی می‌توانند به رونق رقابت‌های انتخاباتی این دوره ابعاد عمیق و معناداری ببخشند.   

حضور پرشور مردم در انتخابات تقویت کننده جایگاه رییس جمهوری است

نایب رییس حزب اعتدال و توسعه گنبدکاووس نیز با تاکید بر اهمیت انتخابات در طول ۴۲ سال نظام جمهوری اسلامی، حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی را نمایش دهنده بخشی از اقتدار ایران در عرصه جهانی دانست.

رمضان شجاعیان افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بر پایه آرا و حمایت‌های بی‌دریغ مردمی شکل گرفته است حضور مردم در انتخابات می‌تواند نقش بازدارنده در مقابل دشمنان و نقش تقویتی برای ارکان اداره کننده کشور بخصوص رییس جمهوری باشد.

وی تاکید کرد: هرچقدر حضور مردم در انتخابات گسترده و با شکوه‌تر باشد به همان نسبت ضریب امنیت کشور در مقابل تهاجم‌ها و تحریم‌های دشمنان در مسائل اقتصادی و سیاسی بیشتر خواهد بود.

نایب رییس حزب اعتدال و توسعه گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد ملت ایران که با وجود سختی‌ها و مشکلات همواره حضوری پرشور و حداکثری در انتخابات گذشته داشته و امنیت کشور را در دنیا به اوج رساندند در انتخابات پیش رو نیز مشارکتی پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای داشته باشند.

شجاعیان افزود: حضور افراد توانمند از جناح‌های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به عنوان نامزد باعث افزایش شور و حال انتخابات این دوره می‌شود و از شورای نگهبان انتظار داریم غربال گزینش خود را عادلانه‌تر و بدون سلیقه و گرایش جناحی انجام دهد.

وی گفت: احزاب به دلیل ارتباط تنگاتنگ با حوزه‌های مختلف سیاسی می‌توانند با سازمان دادن به اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی موجود در جامعه، محرک خوبی برای نزدیک کردن خرده گرایش‌های فردی و اجتماعی در قالب دکترین و ایدئولوژی‌های سازنده باشند.

نایب رییس حزب اعتدال و توسعه گنبدکاووس اظهارداشت: انتخابات حزبی دارای امتیازات بیشتری نسبت به انتخابات غیرحزبی است و در کشورهایی که به صورت حزبی انتخابات خود را برگزار می‌کنند افراد معتدل‌تری وارد عرصه رقابت می‌شوند و این موضوع از پراکندگی آرا می‌کاهد.

شجاعیان با تاکید برضرورت حمایت بیشتر از احزاب در جمهوری اسلامی گفت: رای دادن در کشور ما بجای اینکه برگرفته از برنامه‌های سیاسی، فکری و اندیشه‌مداری باشد بر پایه وابستگی به شخصیت‌ها و لزوما احساسی و سطحی است که در صورت اهمیت دادن بیشتر به احزاب در ساختار حکومتی شاهد انتخاب بهترین‌ فرد به عنوان رییس جمهوری آینده خواهیم بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس اصولگرایان مشارکت انتخاباتی گلستان مشارکت های مردمی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس اصولگرایان انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس اصولگرایان مشارکت انتخاباتی گلستان مشارکت های مردمی مشارکت سیاسی اخبار کنکور افزایش مشارکت مردم در انتخابات حضور پرشور مردم جمهوری اسلامی حضور حداکثری ریاست جمهوری رییس جمهوری احزاب سیاسی مختلف سیاسی صدا و سیما رییس حزب رسانه ها دبیر حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن اطلاعیه روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به این شرح است:

یکی از پدیده هایی که از فردای انتخابات در کمال شگفتی ظهور و بروز پیدا کرد، تشبث و تمسک به بهانه های واهی توسط معدود نمایندگانی بود که به هر دلیل برای ادامه خدمت با اعتماد مجدد مردم مواجه نشدند.

از جمله آقای علی رضایی نماینده مردم شریف صحنه و کنگاور استان کرمانشاه که بخاطر عدم اقبال و چه بسا نارضایتی مردم از عملکردش از راهیابی به مجلس دوازدهم ناکام ماند، چنین می نماید که انگار به جای پذیرش نتیجه و تامل در عملکرد خود ، می خواهد عصبانیت خود از مردم حوزه انتخابیه را با حمله به دولت و شخص رئیس جمهور تلافی کند!.

وی به زعم خود بهانه قابل ارائه‌ای برای توجیه رای نیاوردن یافته است و مدعی شده که: « خیلی از مردم می‌گویند آقای رئیسی در حوزه اقتصادی، ناکارآمد ظاهر شد. مشارکت در انتخابات پایین بود، چون مردم از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور ناراضی بودند و حضور کمرنگ‌تر مردم در انتخابات یازدهم اسفند، نسبت به انتخابات‌های گذشته، ریشه در همین موضوع دارد. مدیریت نامناسب اقتصادی باعث فرو ریختن اعتماد مردم شده است»!

ادعای ایشان در کم‌رنگتر شدن حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند نسبت به دوره گذشته در حالیست که علیرغم سرمایه‌گذاری سنگین دشمن در جنگ شناختی و به ویژه جنگ اقتصادی تنها با یک درصد کاهش نسبت به انتخابات ۱۳۹۸ مواجه بودیم ، در حالیکه در اولین انتخابات مجلس در دوران پرشور اول انقلاب و در اسفند ۵۸ صرفا مشارکت ۵۲ درصد مردم را داشتیم که در مقایسه با انتخابات جمهوری اسلامی کاهش چند ده درصدی را داشتیم و کسی مدعی رویگردانی مردم از نظام اسلامی نشد.
در ضمن آقای علی رضایی در دوره یازدهم با کسب ۳۶ هزار و ۳۴۱ انتخاب شد، اما در انتخابات ۱۱ اسفند آرای وی ریزش قابل توجهی داشت، در حالیکه برخی نمایندگان محترم مجلس یازدهم توانستند با اقبال مردم به مجلس دوازدهم راه یابند.

البته نمی توان منکر تاثیر مشکلات اقتصادی در میزان مشارکت شد، هر چند که درصد مشارکت در مناطق کم برخوردار اقتصادی غالبا از مناطق برخودار بیشتر بود، اما به طور کلی نباید انتخابات اخیر را یک وجهی تحلیل کرد، بلکه لازم است از زوایای گوناگون به آن پرداخت و الا تبرئه کردن خود و ابر و باد و مه و خورشید را عامل ناکامی معرفی کردن، جز دلخوشی موقت برای گوینده‌ی ناکام، سودی نخواهد داشت.

مسئله اصلی در انتخابات ۱۱ اسفند که نباید از آن غفلت کرد، میراث نامطلوبی است که از دولت مدعی تدبیر و امید بر جای مانده است از جمله:
- ۶ برابر شدن نقدینگی به عنوان یکی از عوامل اصلی تورم
- ۶ تا ۹ برابر شدن قیمت مسکن، خودرو، سکه، ارز و بسیاری از اقلام دیگر
-ضریب جینی به عنوان یکی از شاخص‌های توزیع درآمد از ۳۶۵ هزارم در سال ۱۳۹۱ به ۴۰۱ هزارم در سال ۱۳۹۹ رسید یعنی افزایش ۹٫۵ درصدی شکاف طبقاتی در دولت گذشته رخ داده است که بالاترین میزان در دهه‌های اخیر است.
- هدر دادن ۱۸ میلیارد دلار و ۶۰ تن طلا از ذخایر استراتژیک
- اختصاصی سازی به جای خصوصی سازی و واگذاری پرفساد برخی شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی
- کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی -بدهی انباشته ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی
 - سررسید اصل و سود اوراق به میزان ۵۳۲ هزار میلیارد تومان
و تورم بالای چند ساله، رها کردن بسیاری از پروژه های ناتمام تنها بخشی از میراث مشعشع گذشته است که آثار منفی آن به سرعت قابل زدودن نیست.

از طرفی "دولت کار و فعالیت" دکتر رئیسی در این مدت علیرغم تنگناهای فراوان موفق شد حجم بزرگی از بدهی‌ها و تعهدات را تسویه کند از جمله:
- تسویه ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی اصل و سود اوراق
- تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق‌های بازنشستگی
- اختصاص بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان 
 و اختصاص ۵۴ هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی بانک مرکزی، نمونه هایی از مجاهدت دولت سیزدهم برای رفع مشکلات و غلبه بر چالش‌ها است.

ضمن اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان شکست مفتضحانه کمپین «تحریم انتخابات» بود. رسانه‌های دشمن از یکسال پیش بصورت ۲۴ ساعته با طراحی فریبنده و بمباران اخبار و گزارشهای ناصواب و جعلی در پی آن بودند تا پروژه تحریم انتخابات را به نتیجه برسانند و در این راستا علاوه بر رسانه های رسمی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی، صدها شبکه تلویزیون ماهواره‌ای و هزاران کانال در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها و مطبوعات زنجیره‌ای داخلی نیز ماموریت مایوس کردن مردم از انتخابات و تشویق آنها به خودداری از حضور در پای صندوق‌های رأی را برعهده داشتند و به واسطه تبلیغات سنگین و پرحجم اینگونه القاء می کردند که حداکثر ۲۰ درصد مردم ایران در انتخابات شرکت خواهند کرد!

برای نمونه روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: «برآوردها نشان می‌دهد که سه چهارم مردم قصد شرکت در انتخابات را ندارند و تنها ۱۶ درصد به طور قطع قصد انجام این کار را دارند. سه چهارم از شرکت کنندگان به دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی یا عدم برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در انتخابات شرکت نمی‌کنند.»

اما مردم شریف ایران با مشارکت ۲۵ میلیونی با بی‌اعتنایی نسبت به این تبلیغات پرحجم و مسموم، پای صندوق‌های رأی حاضر شده و نقشه «تحریم انتخابات» را نقش بر آب و یک‌بار دیگر ثابت کردند که فضاسازی‌های دشمن تا چه اندازه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

علی ای حال در ایران اسلامی همواره مجال نقد و اظهار نظر مخالف فراهم است، و دولت پذیرای انتقادات منصفانه و مشفقانه به ویژه از ناحیه نمایندگان محترم است و خود را موظف به رفع اشکالات واقعی می داند اما پسندیده نیست کسی که در حوزه تقنین و نظارت باید پاسخگوی عملکرد خود در برابر مردم باشد، در ارزیابی و اظهار نظر نسبت به دولت مردمی و رئیس جمهور پرتلاش از دایره انصاف و عدالت خارج شود و بدون اشاره به دستاوردها و اقدامات بی‌وقفه رئیس‌جمهور و دولتمردان برای حل مشکلات مردم، فضای کشور را تیره و تار و مأیوس کننده ترسیم کند!
امیدواریم دولت و مجلس با همدلی و هم افزایی که توصیه رهبر فرزانه انقلاب است تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور به کار گیرند و با برخی اظهارات فرصت سوء استفاده را برای دشمنان قسم خورده این مرز و بوم فراهم نکنند.

روابط عمومی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور

دیگر خبرها

  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • اجتماع بزرگ «امام حسنی‌ها» تجدید میثاق مردم با قرآن و عترت بود
  • بهزاد نبوی، ابتکار و همسرش در مراسم تشییع پیکر زهرا شجاعی (عکس)
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • حضور پرشور مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • حضور پرشور مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها/ طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شد
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده