Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا که شب عید در تهران تک رقمی و به عدد ۹ رسیده بود، اکنون روزانه به ۱۰۰ نفر رسیده است؛ این را مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اعلام کرد و راه برون رفت از این وضعیت را رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانست.

پس از گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا و آمار چشمگیر موارد ابتلاء و فوتی ناشی از آن که پس از تعطیلات نوروزی سیر صعودی گرفت و اکثر شهرها را قرمز کرد، اکنون مسوولان و دست اندرکاران بهداشت و درمان چشم به محدودیت های ۱۰ روزه ستاد ملی کرونا دوخته اند اما شرایط حاکم بر پایتخت حکایت از آن دارد که هنوز برخی از تهرانی ها همچنان این بیماری خطرناک و مرگ آفرین را جدی نگرفته اند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه و در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که با فوت ۳۰۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید - ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.

اخبار و گزارش های رسمی همچنین نشان می‌دهد که هم اکنون نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران و بویژه در پایتخت با شیب تند صعودی امتداد دارد اما میزان عمل به پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم سیر نزولی و همچنان پایین است، موضوعی که برخی از شهروندان تهرانی به صراحت به آن تاکید کردند و علت این بی توجهی را با سیاسی کاری برخی ها مرتبط دانستند؛ موضوعی که وزیر بهداشت نیز به آن اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای رهایی از کرونا باید همدل باشیم، گفت: مساله دیگر اجتناب از سیاسی کاری است که من بسیار نگران همین سیاست زدگی هستم چون که عده ای تلاش می کنند که کرونا را عامل توفیق در عرصه سیاست کنند.

دکتر سعید نمکی با تاکید بر اینکه کشورمان با ویروس جهش یافته، بسیار چموش دست و پنجه نرم می کند، گفت: برای رهایی از این بیماری باید همدل بود چرا که همدلی از ارکان مهم موفقیت بشمار می رود و دوم اینکه اجتناب از سیاسی کاری است؛ که من بسیارنگران همین سیاست زدگی هستم چراکه عده ای تلاش می کنند که کرونا، مرگ و مردم را عامل توفیق در عرصه سیاست کنند.

هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

تاکید شهروندان تهران بر همراهی با وزارت بهداشت

زهره حسنی یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تهران، گفت: ساده انگاری ها و خریدهای شب عید موجب شد برای چهارمین بار شاهد جولان کرونا در پایتخت باشیم.

وی که ساکن حکیمیه تهران است با بیان اینکه طی تعطیلات عید شاهد حضور مسافرات های زیادی به نقاط مختلف و همچنین حضور گردشگران در پایخت بودیم، افزود: بیشتر گردشگران در تهران از شهرهایی بودند که وضعیت قرمز هم داشتند.

حسنی با گلایه از نظارت نکردن مسئولان بر طرح‌های محدودیت کرونایی در ایام عید عنوان کرد: در زمان حاضر در طرح محدویت های ۱۰ روزه  و در ماه مبارک رمضان هستیم اما این طرح با نظارت مسوولان و البته همراهی اصناف تاثیر گذار است.

این شهروند تهرانی ادامه داد: اگر نظارت‌های دست اندرکاران نباشد دستورالعمل های مسوولان بهداشت و درمان راه به جایی نمی برد و با عادی انگاری های بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همه در یک کشتی نشسته ایم و با شیوع کرونا همه متضرر می شوند، گفت: اگرچه برخی شهروندان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی توجهی می‌کنند اما بیشتر مردم پروتکل ها را رعایت و تا حد امکان با کادر درمان همراهی کرده اند زیرا برای سلامت خود ارزش قائل هستند.

پرویز یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اسفند ماه سال گذشته و متاسفانه ایام عید امسال بسیاری از بایدها و نبایدهای بهداشتی زیرپا گذاشته شد، گفت: وقتی در شرایط نارنجی تالارها و استخرها باز باشند مشخص است که وضعیت به قرمز می رسد و با کمی بی توجهی باید چشم انتظار رنگ سیاه هم باشیم.

وی، دستورالعمل و طرح و محدودیت های کرونایی را در تناقض با هم خواند و افزود: از یک طرف طرح محدویت شبانه ساعت ۲۲ را ارائه کردند و از طرفی به تالارها اجازه پذیرایی دادند و در همین ساعات منع رفت و آمد، کاروان های عروسی در نقاط مختلف شهر تردد می کردند.

این شهروند تهرانی با تاکید بر اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای اجرای دستوالعمل های وزارت بهداشت و حتی قرنطینه شهر تهران است ادامه داد: در روز طبیعت ممنوعیت هایی اعلام شد و پلیس مقتدرانه پای کار ایستاد و تعداد زیادی از مردم از خانه خارج نشدند اما شماری از مردم با خودروهایشان به خارج از شهر رفتند و این نشان می دهد دستورات قاطعانه صادر نمی شود و جرایم ناچیز است و بازدارنده نیست.

یک موبایل فروش که حاضر به معرفی خود نبود، در باره اینکه چرا با وجودی که در گروه مشاغلی است که باید مغازه خود را ببندد اما پروتکل شکنی می کند، اظهار کرد: جمعیت حدود ۱۰ میلیونی تهران و انواع و اقسام مغازه با اصناف مختلف در خیابان های اصلی و فرعی و زیر زمینی را چطور می خواهند کنترل کنند.

این شهروند تنها را کنترل و مهار شیوع کرونا را عمل به دستورات ستاد ملی کرونا دانست و گفت: اینکه وزیر یک دستور بدهد و وکیل دستور دیگری، مشخص است نتیجه اش می شود مقاومت و بی توجهی مردم به ویروس کشنده ای که روزانه جان زیادی از هموطنان را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حتی امروز و در ماه مبارک رمضان هم شاهد پروتکل شکنی برخی ها و شماری از کسبه به بهانه کاسبی کردن بودیم، ادامه داد: اگر ۱۰ روز یا ۲۰ روز بگویند از منزل خارج نشوید و شهر را قرنطینه کنند به مردم کمتر آسیب می رسد، شاید از لحاظ مالی خسارت ببینند اما جانشان حفظ می شود.

بهمن شفیع که با خودرو پلاک شهرستان به تهران سفر کرده است درباره منع سفر در شرایط قرمز به تهران، گفت: به راحتی و بدون هیچ مانعی هر روز بخاطر محل کارم به تهران می آیم و تاکنون هیچ پلیسی مانع تردد خودروام نشده است.  

وی افزود: بسیاری از کارمندان هستند که در شرایط کرونایی به تهران می آیند و یا برعکس به شهرستان های اطراف می روند و کارفرمایان چه دولتی و خصوصی هیچ توجهی به دور کاری و یا حداقل حضور نداشته و ندارند.  

این کارمند دولت ادامه داد: در شرایط پیش رو که ویروس جهش یافته انگلیسی خانواده‌ها را نگران کرده و مقابله با آن نیازمند اجرای طرح‌هایی عملیاتی و مقتدرانه است، ابلاغ محدودیت های یک هفته ای و 2 هفته ای که با بی توجهی هم مواجه می شود، بازی با جان مردم است.

رعایت ۹۵درصدی پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران در تازه ترین گزارشی که روز سه شنبه هفته حاری ارائه کرد از رعایت ۹۵ درصدی اعمال محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

«غلامرضا عباس پاشا» در مورد وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی گفت: به دنبال تشدید نظارت ها و براساس گزارش تیم های بازرسی استانداری در کلانشهر تهران در دستگاه هایی همچون وزارت اقتصاد، سازمان مالیات، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری وضعیت رعایت محدودیت ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دارای، مناسب بود.

وی با اشاره با رعایت ۹۵ درصدی اعمال محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی استان تهران تاکید کرد: در صورت هر گونه تخلف نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، دستگاه های متخلف به استانداری معرفی و اقدامات لازم انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا توسط مردم و مسئولان ضروری است و دستگاه ها جهت حفظ سلامت کارمندان ملزم به رعایت دستورالعمل ها هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با استمرار نظارت، تعامل و همکاری بتوان در جهت مدیریت پیک چهارم کرونا اقدامات موثری انجام شود.

محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد

یک متخصص بیماری‌های عفونی نیز گفت: به نظر می‌رسد محدودیت‌های کرونایی باید افزایش پیدا کند و متولیان در اسرع وقت تصمیم‌های لازم را بگیرند تا وضعیت بیماری کنترل شود.

دکتر محمد رضا صالحی در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط فعلی نیاز به محدودیت جامع تر با نظارت بیشتر، دست کم برای یک تا ۲ هفته است تا بتوان از چرخش ویروس جلوگیری کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با تجربیاتی که دست اندرکاران از قبل دارند، محدودیت های کرونایی را باید گام به گام و براساس اولویت ها کاهش دهند تا سلامت مردم حفظ شود.

صالحی عنوان کرد: هرچند تصمیم های جدی تر ممکن است سختی هایی برای مردم به همراه داشته باشد، اما اگر اجرا نشود یا دیر اتخاذ شود به احتمال فراوان با مرگ و میر بیشتری مواجه می شویم.

خیز چهارم ویروس کرونا نگران کننده است

 رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اعلام کرد: خیز چهارم ویروس کرونا در کشور بسیار پرشتاب و نگران کننده است.

 علیرضا زالی گفت: خیز چهارم شیوع ویروس کرونا در مقاسیه با موج های گذشته بسیار نگران کننده است و در این موج شاهد افزایش چهار برابری بیماران کرونایی در کشور و حتی سایر کشورهای جهان هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سراسر کشور تنها ۹ شهر آبی داریم و سایر شهرها در شرایط هشدار و اضطرار قرار دارند.

زالی با بیان اینکه شرایط موجود باید برای مسوولان و مردم به عنوان مهمترین وظیفه ما در ستاد کرونا استان و ستاد ملی به خوبی تبیین شود افزود: بی تردید تفاوت ویژه ای میان خیز چهارم کرونا و خیز سوم و دوم وجود دارد؛ نرخ رشد افزایش امواج بیماری با سرعت بسیاری اتفاق افتاده که با خیز دوم و سوم قابل مقایسه نیست و چهار برابر شده است.

وی ادامه داد: یکی از پرشتاب ترین امواج بیماری را شاهد هستیم که فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد کرده در حالی که در هفته آخر اسفند ماه شرایط به ثبات نسبی رسیده بود در هفته سوم فروردین در حوزه مراجعان و بستری بیمارستانی حدود ۲.۷ برابر افزایش را شاهدیم.

زالی اضافه کرد: همچنین در بستری های عادی افزایش سه برابری، بخش مراقبت های ویژه افزایش ۱.۷ برابری، فوتی های عام 2 برابر و فوتی های قطعی ۲.۴ برابر افزایش را شاهد هستیم.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران تاکید کرد: در شرایط فعلی برای اینکه سرعت خیز چهارم گرفته شود علاوه بر تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی باید از طریق اعمال محدودیت ها در جهت کند شدن ریتم شهری گام برداریم؛ موضوعی که با آنچه امروز مشاهده می کنیم مطلقا هم خوانی ندارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی تهران فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا محدودیت ها خیز چهارم ستاد ملی بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین‌ توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران در قالب ارائه گزارش از سوی این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام، پویش‌های متعددی از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی، افطاری ساده، ماه مهربانی و ... انجام شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.

وی افزود: در طی این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های نوروز با استقبال خانواده‌ها قرار گرفته به طوریکه در سال اول اجرای برنامه‌ها از ایوان شمس کلید خورد و در سال دوم آغاز برنامه‌ها از میدان ولیعصر بود و در سال جاری نیز آغاز برنامه‌های نوروز از میدان هفت تیر تا پارک لاله اجرا شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از توفیقات این دوره از مدیریت شهری شاد کردن خانواده‌ها در ایام نوروز بوده است افزود: ما توانستیم به ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو و برگرفته از جبهه انقلاب، تاثیر بسیاری را در نشاط‌آفرینی داشته باشیم و در این ایام کارناوال‌های شادی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طی ایام نوروز و رمضان همکاران ما در مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار بودند تا بتوانند محیطی شاد و مناسبی را برای شهروندان تهرانی برقرار کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به برقراری شهر رمضان، شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی اشاره کرد و گفت: در تمامی این طرح‌ها شاهد همراهی مخاطبین بودیم. همچنین در ایام نوروز و رمضان شاهد برپایی کنسرت‌ها و موسیقی ها در پهنه‌های مختلف شهر تهران بودیم.

توکلی‌زاده به برپایی شهر شهدا اشاره کرد و گفت: همزمان با کنگره 24 شهید تهران شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 آغاز به کار کرد و توانست مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد و نزدیک به دو ماه در مجموعه فرهنگسرای خاوران شهر شهدا فعال بود.

وی ادامه داد: برپایی ویژه برنامه‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و همچنین بهشت زهرا اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در قالب شهر رمضان 15 برنامه اجرا شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بازدید 500 هزار نفر از شهروندان از برنامه‌های شهر رمضان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز برپایی سفره افطاری ساده با مشارکت شهرداری تهران و خیرین برپا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند.

توکلی‌زاده اضافه کرد‌: در حوزه ورزش نیز اقدامات ویژه‌ای در قالب دهکده‌های تفریحی و ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دایر شد.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بر اساس آمار امسال در ایام نوروز دو میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود. حضور شهروندان در شب‌های احیا در بهشت زهرا نیز از مواردی است که در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم و در شب‌های احیا نزدیک به 500 هزار نفر در بهشت زهرا حضور پیدا می‌کردند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در 16 بوستان در کنار مجموعه‌های اصلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سطح مناطق عملیاتی و اجرا شد.

توکلی‌زاده گفت: از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز می‌توان به ویژه برنامه جشن عید فطر اشاره کرد. در سنوات گذشته ما هیچ برنامه‌ای در عید فطر نداشتیم که برنامه های امسال پس از نماز عید فطر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی در پایان از ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این لایحه تقدیم شورا شده و انشاءالله پس از طی روند آن شاهد تشکیل این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید