Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:36:48 GMT

خیران پارسال ۴۵ مدرسه در کردستان ساختند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۷۴۶

خیران پارسال ۴۵ مدرسه در کردستان ساختند

ابراهیم حسامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۶۵ پروژه آموزشی(مدرسه) از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز استان و مشارکت خیرین در دست احداث بود که ۴۵ مورد از این تعداد تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی با بیان اینکه برای احداث این تعداد پروژ ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شد، گفت: بیشترین تعداد مدارس احداث شده توسط خیرین در شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سنندج و سقز بوده است و ۲۰ پروژه باقی مانده نیز هم‌اکنون در دست احداث قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه بر ۲۰ پروژه باقی مانده از سال گذشته ۳۰ پروژه خیرساز دیگر نیز در استان برای سال جاری در دست احداث قرار دارد و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی یادآور شد: مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی نشان می‌دهد علیرغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد امر مقدس مدرسه سازی از سوی خیرین در استان و کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور تداوم دارد و خیرین تلاش دارند مشکل مدرسه سازی را در سطح استان در چند سال آینده حل کنند.

 استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌‍آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد  آموزشی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها مدارس کردستان سنندج خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان سنندج مدارس کردستان سنندج خیران مدرسه ساز مدرسه سازی اخبار کنکور مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور

میثم لک زایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در سال ۱۴۰۲ با حمایت و توجه ویژه دولت و با هم افزایی ایجاد شده بین مسؤولان استانی، نهادها و مجموعه‌های انقلابی و خیریه‌ها و همچنین اجرای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با صرف هزینه بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی این استان در سال گذشته افزوده شده است، ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس درس در کشور از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد چهار هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد و زیربنای ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

لک زایی گفت: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس به صورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد دو هزار و ۱۰۹ کلاس درس به صورت مشارکتی و مابقی به صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان در خصوص پروژه‌های در حال اجرا در استان افزود: تعداد هزار و ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۳۴۴ پروژه آموزشی در استان در حال احداث است.

وی با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیران مدرسه ساز در استان گفت: تعهد خیران نیک اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد سه برابری داشته است.

لک زایی اظهار کرد: بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سطح استان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز پروژه‌های طرح محرومیت زدایی دانست و بیان کرد: از این محل ۵۹ پروژه با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال احداث است که در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.

لک زایی با اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس برای استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس اظهار کرد: علاوه بر آن، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپیلیت و کولر گازی برای نصب و راه اندازی در همه نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا کنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در خصوص هنرستان‌ها و شبانه روزی‌ها نیز گفت: ۳۰۷ کلاس درس هم سو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل متناسب با برنامه‌های ابلاغی و در راستای شاداب سازی و نشاط دانش آموزان، سالن‌های ورزشی و استخر نیز احداث کرده است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ سالن‌های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم.

لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

کد خبر 6064067

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • احداث ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی در سطح کشور
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • خیران شریک راهبردی دولت هستند
  • ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر