Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@15:52:07 GMT

قیمت اجاره خانه‌ در مناطق عیانی نشین تهران +جدول

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۸۸۳

قیمت اجاره خانه‌ در مناطق عیانی نشین تهران +جدول

چند عامل مهم در روش محاسبه اجاره‌بها نقش دارند. بهای ملک، نرخ تورم، نرخ سود بانکی، نرخ ارز از جمله مهم‌ترین و اثرگذارترین مولفه‌ها در نرخ اجاره واحدهای مسکونی هستند که هر یک ازاین عوامل در سال گذشته و چند سال اخیر با رشد قابل توجهی همراه بودند.

 

به گزارش پول نیوز، در حالی که عمده مردم نگران سر رسید قراردادها و تعیین درصد نرخ اجاره‌بها در سال جدید با احتساب تورم بیش از 36 درصدی هستند، در مناطقی از همین کشور قراردادهای اجاره با ارقام نجومی و میلیاردی تمدید یا منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند عامل مهم در روش محاسبه اجاره‌بها نقش دارند. بهای ملک، نرخ تورم، نرخ سود بانکی، نرخ ارز از جمله مهم‌ترین و اثرگذارترین مولفه‌ها در نرخ اجاره واحدهای مسکونی هستند که هر یک ازاین عوامل در سال گذشته و چند سال اخیر با رشد قابل توجهی همراه بودند. به طوری که قیمت مسکن در بیش از 7 سال گذشته 700 درصد رشد داشته و نرخ تورم در سال گذشته بیش از 36 درصد اعلام شد. هر چه نرخ سود بانکی بالاتر باشد،‌ سقف مبلغ رهن افزایش و اجاره کاهش می‌یابد. همچنین در نرخ ارز هم بازار دچار تلاطم‌های بود و در مقطعی از سال گذشته قیمت دلار حتی به 30 هزار تومان هم رسید.

اما در این میان موضوع مهم عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی بین دهک‌های مختلف است، طبق آخرین گزارش مرکزآمار، فاصله تورمی بین دهک‌ها در اسفند ماه سال گذشته ٨,٨ درصد رسید. نتیجه این شکاف تورمی بین دهک‌ها این است که در حالی که بسیاری از خانوار مستاجر نگران سررسید قراردادهای اجاره و اعلام افزایش چند درصدی اجاره بها دراین شرایط رکودی اقتصاد و کاهش بی‌سابقه توان پرداخت‌ها هستند و بسیاری از مستاجران ناچار به کاهش متراژ خانه علی رغم عدم تناسب آن با جمعیت خانوار شدند یا به مناطق پایین تر کوچ کرده‌اند،‌ عده‌ای در برخی از مناطق تهران قراردادهای میلیاردی برای اجاره مسکن تمدید یا منعقد می‌کنند.

در جدول زیر قیمت اجاره برخی از این خانه‌ها در مناطق عیانی نشین پایتخت آمده است:

 

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن نرخ تورم اجاره بها قیمت مسکن پول نیوز سال گذشته اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در اسفندماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه بهمن ماه سال گذشته (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده‌ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۹.۹ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

شاخص قیمت کل

در اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۱۰۱.۲ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۲۹.۹ درصد افزایش داشته است.

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۳ درصد)، ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، ۱.۷ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت تجهیزات برقی" و کمترین تورم ماهانه با ۰.۱ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" می‌باشد. همچنین در این ماه گروه "ساخت فراورده‌های توتون و تنباکو" با تورم صفر درصد مواجه بوده است.

وضعیت تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۲.۶ درصد)، ۲.۰ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۴.۶ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۵۵.۸ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" می‌باشد.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت - اسفند ماه ۱۴۰۲ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵) است.

منبع: ایرنا

کد خبر 746993

دیگر خبرها

  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند