Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@23:15:58 GMT

۷ باور غلط و کُشنده درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۰۵۵

به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا، شایعات و باور‌های غلط زیادی در رواج پیدا کرده است که افراد را دچار گمراهی می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 در روز‌های کرونایی رواج برخی شایعات و باور‌های غلط بین مردم، آن‌ها را در معرض بیشتر خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد.

با توجه به سرعت بالای شیوع و انتقال این ویروس، رعایت نکات بهداشتی تا زمان پایان همه گیری اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به برخی از این باور‌های غلط پرداخته‌ایم.

کرونا گرفتم، با خانه ماندن و استراحت خوب می‌شوم!. در درمان کرونا زمان بسیار مهم است. هر چقدر دیر‌تر به پزشک مراجعه کنید، کار سخت‌تر می‌شود. از خود درمانی و کمک گرفتن از افراد غیر پزشک خودداری کنید.

من کرونا گرفتم خوب شدم دیگه ماسک لازم نیست!. پس از بهبودی کامل نیز ممکن است افراد در برخورد دوباره با ویروس ناقل شوند پس در هر شرایطی باید ماسک بزنیم.

اگر واکسن موثر است چرا هنوز در آمریکا و انگلستان آمار فوتی بالاست!. تا زمانیکه بیش از ۶۰ درصد جامعه واکسینه نشوند، پاندمی ادامه دارد. با توجه به زمانبر بودن واکسیناسیون هنوز تعداد زیادی واکسن نزدند.

من که علائمی ندارم پس ناقل نیستم!. ۴۰ درصد افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند ناقل بی علامت هستند. این بیماری تا حدودی دوره نامشخص دارد. زمانیکه افراد علامت ندارند، ویروس در بدن در حال تکثیر است.

در فضای آزاد نیازی به زدن ماسک نیست!. در صورتیکه فردی در فاصله کمتر از ۲ متر افراد باشد، باید ماسک زده شود.

کرونا فقط افراد سن بالا یا با بیماری زمینه‌ای را می‌کُشد! مقدار ویروسی که وارد بدن می‌شود یا وضعیت ژنتیکی در مرگ افراد تاثیر دارد، فرد سالم و جوان نیز در اثر کرونا فوت کرده است.

چون ماسک دارم، هرجایی می‌توانم بروم!. ماسک، فاصله دومتر، تهویه مناسب، هر سه در کنار هم باید رعایت شود. در غیر این صورت ماسک به تنهایی کارایی ندارد.

برچسب ها: کرونا ، کشنده ، ماسک ، فاصله اجتماعی ، واکسیناسیون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا کشنده ماسک فاصله اجتماعی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)