Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:36:39 GMT

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۰۸۲

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند

منابع آگاه فاش کردند ایالات متحده امروز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند، ایالات متحده امروز پنجشنبه تحریم های جدیدی را به خاطر ادعای دخالت در انتخابات و فعالیت های خرابکارانه سایبری علیه چندین شرکت و فرد روسی اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان روسیه را به اقدامات تحریک آمیز در شرق اوکراین متهم کردروسیه: تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی نقض آشکار توافق با طالبان استزاخارووا: آمریکا نمی‌تواند از روسیه بخواهد قابل پیش‌بینی باشد

یک منبع آگاه گفت: احتمالا 30 شرکت در فهرست سیاه تحریم های آمریکا قرار خواهد گرفت و 10 فرد و مقام روسی نیز از ایالات متحده اخراج خواهند شد.

کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و وزارت خزانه داری حاضر به اظهارنظر در این باره نشده‌اند.

پیش بینی می شود این اقدام آمریکا موجب تشدید تنش در روابط دو کشور خواهد شد، روابطی که پیش از این نیز به خاطر اختلافات مسکو و واشنگتن بر سر مسائل مختلف به شدت تیره و تار بوده است.

آمریکا پیش از این بارها هکرهای مورد حمایت دولت روسیه را به حمله سایبری و نفوذ به شبکه های رایانه ای دولت ایالات متحده متهم کرده ولی مسکو این اتهامات را رد کرده است.

براد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت حمله هکری به شرکت سولارویندز را بزرگترین و پیچیده ترین حمله سایبری در جهان تا امروز توصیف کرده است.

آمریکا همچنین قصد دارد روسیه را به خاطر ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 مجازات کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفت و گوی تلفنی سه شنبه با ولادیمیر پوتین گفته است که ایالات متحده قاطعانه از منافعش در واکنش به این اقدامات روسیه، عمل خواهد کرد.

بایدن همچنین پیشنهاد دیدار با پوتین در یک کشور ثالث را مطرح کرده است تا دو طرف زمینه هایی را برای همکاری پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است

موسسه «چتم هاوس» به صورت تلویحی به شکست سیاست بازدارندگی ایالات متحده در مقابل ایران اذعان و تصریح کرد که تهران قادر است تا بین آمریکا و شرکای خاورمیانه‌ای آن شکاف ایجاد کند.

به گزارش مشرق، اتاق فکر انگلیسی «چتم هاوس» چندی قبل در تحلیلی عنوان داشت که بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران به دلیل حملات انصارالله در دریای سرخ و باب المندب دچار نقص شده است. همین امر تلاش واشنگتن برای اتخاذ یک رویکرد نظامی قهرآمیز را به دنبال داشته است. با این حال سیاستمداران آمریکایی نباید چنین تلقی کنند که این حملات نظامی به تنهایی می‌تواند مشکل ایران و گروه‌های نزدیک به آن را برای کاخ سفید رفع کند.

این موسسه افزود: مقامات وزارت دفاع و همچنین افسران ارشد ایالات متحده در مورد واکنش توام با ترس ارتش این کشور به حملات حوثی‌ها، ابراز نگرانی کرده‌اند.

این گزارش با بیان اینکه سناتور «تام کاتن» و «تیم اسکاتبر» موضوع فوق را به شدت دنبال می‌کنند، افزود: درخواست‌ها برای پاسخ عملی علیه ایران حکایت از آن دارد که بازدارندگی ایالات متحده در مقابل ایران نه تنها به طرز تاسف‌باری ناکافی بوده بلکه به بیان دقیق تر تضعیف شده است.

«بلال صاب» تحلیلگر چتم هاوس انگیزه و منافع اصلی آمریکا در خاورمیانه را حفظ آزادی تجارت و دریانوردی عنوان کرد زیرا خاورمیانه سرشار از منابع طبیعی استراتژیک است و همچنین نقشی حیاتی را در ترانزیت و تجارت جهانی دارد. اما حملات انصارالله یمن این منافع مهم را به چالش کشیده و موجب افزایش حق بیمه بابت خطر جنگ برای مسیرهای تجاری در دریای سرخ و همچنین هزینه حمل و نقل شده است.

این اندیشکده مستقر در لندن با بیان اینکه تهدید انصارالله باید جدی گرفته شود، افزود: با اینحال نیازی به واکنش بیش از حد نیست زیرا شرایط نشان دهنده یک بحران بزرگ نمی‌باشد.

نویسنده گزارش مدعی شد که ایران سال‌ها است از طریق نیروهای نزدیک به خود تلاش می‌کند تا ایالات متحده و منافع آن را در سراسر منطقه تضعیف کند. در همین چارچوب، نیروهای انصارالله بر بخش وسیعی از شمال یمن و دیگر مراکز بزرگ جمعیتی آن کشور حضور دارند. شبه نظامیان شیعه در عراق نیز سیاست و منابع را کنترل می‌کنند. در سوریه هم «بشار اسد» در کل متحد نزدیک به تهران به شمار می‌رود. علاوه بر این در لبنان و فلسطین نیز حزب الله و حماس به صورت مستقیم با اسرائیل درگیر هستند.

این گزارش تاکید دارد: ایران قادر شده است تا شرکای کلیدی ایالات متحده را تحت فشار قرار دهد و از این جهت در مسیر ایجاد شکاف بین واشنگتن و متحدانش در منطقه حرکت کرده و حتی در برخی سطوح، موفق نیز شده است. هم سعودی‌ها و هم اماراتی‌ها به دنبال این بوده‌اند تا توافق‌های عادی‌سازی روابط با تهران را عملیاتی کنند.

در حالیکه بسیاری از نهادهای اطلاعاتی آمریکایی، ایران را در بحران اخیر غزه دخیل ندانسته اند اما این اتاق فکر انگلیسی ادعا دارد: ایران از طریق حملات حماس در ۷ اکتبر قادر شد تا تحولی را که می‌توانست یک رویداد دگرگون‌کننده برای خاورمیانه باشد یعنی توافق عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل با میانجیگری آمریکا را از مسیر خود خارج کند.

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • شکایت چین از آمریکا
  • بازگشت جهانی داعش
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد