Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@04:38:06 GMT

ایران در هیچ مقطعی با دست خالی حاضر به مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۰۸۴

ایران در هیچ مقطعی با دست خالی حاضر به مذاکره نیست

عمویی با اشاره به تصمیم کشورمان برای غنی سازی ۶۰ درصدی گفت: تصمیم کشورمان برای غنی سازی ۶۰ درصد نشان می‌دهد دست جمهوری اسلامی خالی نیست و ایران در هیچ مقطعی با دست خالی حاضر به مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (چهارشنبه 25 فروردین) در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره خرابکاری در نطنز به عنوان یکی از مراکز اصلی غنی سازی کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه نشانه هایی وجود دارد که رژیم صهیونیستی در این خرابکاری دست دارد، گفت: شاید هدف نخست آنها این بود که برنامه هسته ای کشورمان دچار چالش جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره پیام های این خرابکاری اینگونه توضیح داد: یکی از گزینه ها و پیام هایی که این خرابکاری برای ما ارسال کرده این است که چیزی را در مذاکرات حاضر نیستید بدهید؛ تلاش می کنیم با خرابکاری آن را بگیریم و این یک پیام بسیار مخرب است و حتماً برای همین است که این واکنش را برای این مقطع زمانی در نظر گرفتیم یعنی نشان بدهیم که دست جمهوری اسلامی خالی نیست.

 

عمویی درباره تصمیم کشورمان برای غنی سازی 60 درصد به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه تصمیمی برای غنی سازی 60 درصد برای رسیدن به رادیوداروها هر چند هدف صلح آمیز است، نداشتی، گفت: این تصمیم یک پیام روشن است که دست جمهوری اسلامی خالی نیست و در هیچ مقطعی با دست خالی حاضر به مذاکره نیست و از موضع ضعف وارد مذاکرات نمی شود بلکه رویکردها و دستاوردهای ما فرصت های جدید برای کشورمان است تا بتوانیم از موضع قدرت با طرف مقابل مواجه شویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نطنز یکی از ابزارهای قدرت کشور ما در موضوع غنی سازی است، گفت: اتفاقی که در نطنز افتاد مربوط به قسمت تولید برق است و در قسمت غنی سازی حادثه ای رخ نداده است اما به علت قطع برق؛ بخشی از سانتریفیوژهای فعال خاموش شده اما غنی سازی متوقف نشده است.

 

عمویی با بیان اینکه اقدام خرابکارانه در مورد سایت های هسته ای فعال؛ خلاف قوانین بین المللی است چرا که می تواند با نشت رادیواکتیو به مردم آسیب بزند و جنایت علیه بشریت رخ دهد، گفت: این اتفاق بسیار خطرناکی است و از این جهت کشورمان به شدت به آن واکنش نشان داده است و این در حالی است که  در این شرایط کشورهای اروپایی از غنی سازی 60 درصد ابراز نگرانی کرده اند؛ سؤال اصلی ما این است که شما چرا از این حادثه ابراز نگرانی نمی کنید؟

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره برخورد آمریکایی ها با خرابکاری در نطنز گفت: طرف آمریکایی هم فقط سعی می کند خود را از این ماجرا کنار بکشد زیرا نميخواهد موقعیت خود را در گفت و گوهایی پیش رو تنزل بدهد. آنها سعی می کنند یکی از ابزارهای توانمندی ما را به چالش بکشند؛ در این شرایط, کشورمان تصمیم گرفت قدرت و توانمندی خود را بروز دهد که یکی از آنها غنی سازی 60 درصد است.

 

وی درباره ادامه فعالیت های هسته ای کشورمان اینگونه توضیح داد: به زودی به توانمندی سابق خود و حتی فراتر از آن بر می گردیم و سانتریفیوژهای نسل یک با سانتریفیوژهای مشابه با قدرت بیشترجایگزین می شوند چرا که در موضع ضعف نیستیم و ابزارهای کشور در موضوع هسته ای زیاد است و این دانش در کشورمان بومی شده و در حوزه های مختلفی توسعه پیدا کرده است و این گونه نیست که با یک عملیات؛ اصل موضوع را به چالش بکشند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آغاز غنی سازی 60 درصد دیپلمات های ما با دست برتر در وین پشت میز گفت و گو است، افزود: آغاز غنی سازی 60 درصد یکی از الزامات قانون اقدام راهبردی بود که در ماده یک این قانون؛ سازمان انرژی اتمی مکلف شده است برای تأمین نیازهای صلح آمیز کشور, در صورت لزوم حتی بیش از 20 درصد غنی سازی کند.

 

وی در ادامه به ادامه دار شدن مذاکرات اشاره کرد و گفت: در کش دار شدن مذاکرات آفت وجود دارد که شرطی شدن اقتصاد کشورمان یکی از این آفت هاست. موضوع مذاکرات روشن و آن لغو همه تحریم هاست از این رو در کش دار کردن مذاکرات اهدافی وجود دارد از جمله این که در برخی افراد نگرانی ایجاد و ذهن جامعه درگیر شود.

 

عمویی  با تاکید بر اینکه باید همه تحریم ها لغو شود و ایران راستی آزمایی کند، سپس ایران به تعهدات خود برگردد، افزود: این مسیر روشن است بنابراین فرسایشی شدن مذاکرات و طولانی کردن آن درست نیست زیرا اقتصاد ما را شرطی و افکار عمومی مردم را درگیر می کند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر این موضوع نیز اشاره داشت که زمان به نفع جمهوری اسلامی است چرا که افزایش فروش نفت، مدیریت واردات و قرارداد جامع همکاری ایران و چین؛ پیام روشن ایران است که برای حل مشکلات خود راهکار دارد در عین حال اینکه مسئولان کشور صدای واحد دارند و موضوعاتی مانند برنامه هسته ای و توانمندی های کشور جزو منافع ملی است و نباید درگیر موضوعات جناحی شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی غنی سازی 60 درصد جمهوری اسلامی برای غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید اصغر صالحی عصر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امروز در ۲ حوزه بهسازی معابر روستایی و بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه پروژه‌هایی افتتاح شد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با جمعیت ۷۳ هزار و ۱۱ خانوار است که ۶ هزار و ۱۱۱ خانوار در شهرستان گناوه هستند.

وی گفت: امروز در جزیره شمالی در شهرستان گناوه ۴ هزار و پانصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی استان بوشهر افتتاح شد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات در نظر گرفته شده تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان متمم، به ازای هر واحد انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر معادل ۶۳ درصد است بیان کرد: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح ملی ۵۳ درصد است که استان بوشهر با توجه به میزان مقاوم سازی ۶۳ درصدی، از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در شهرستان گناوه اتفاق بسیاری خوبی در مقاوم سازی مسکن روستایی صورت گرفته و این میانگین به ۷۳ درصد رسید که از میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: این امر تنها با پیگیری‌های فرماندار شهرستان، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها و مردم روستاها و همکاران در بنیاد مسکن شهرستان محقق شده است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهسازی معابر روستایی نیز فعالیت‌های خوبی در سطح استان بوشهر انجام شده است، گفت: همه ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای طرح هادی مصوب هستند که حداقل یک بار اجرای طرح هادی در تمامی روستاها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.

صالحی بیان کرد: اعتبارات در سطح روستاها از سه محل اعتبارات تملک دارایی، ملی (قیر رایگان) و یا مسئولیت‌های اجتماعی استفاده شده است.

وی گفت: از هر سه نوع اعتبارات در شهرستان گناوه نیز استفاده شده است و در بالغ بر ۲۷ روستا معادل ۴۰ میلیارد تومان با هم افزایی اعتبارات دهیارها و ملی، طرح‌ها اجرا شده است.

وی یادآور شد: در سطح استان بوشهر نیز بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در نظر گرفته شده است و همچنین اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی و همین مبلغ نیز از محل همیاری دهیاران روستاها را تأمین شده است.

کد خبر 6079294

دیگر خبرها

  • ۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • نگرانی برای تامین آب استان ها؛ خالی ماندن سد‌ها
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • سد کمال صالح حدود ۲۴ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارد/ ۷۵ درصد این سد خالی است
  • سدهای خالی، بحران کم‌آبی