Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@15:29:16 GMT

نیرو‌های یمنی آرامکو را هدف قرار دادند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۴۴۱

عملیات مشترک یگان پهپادی و موشکی یمن علیه مواضع حساس در خاک عربستان، با موفقیت انجام شد. خبرگزاری میزان - «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های یمنی، امروز پنجشنبه، ۲۶ فروردین، از انجام عملیات پهپادی موفقیت آمیز علیه «آرامکو» و چند موضع حساس دیگر در خاک عربستان خبر داد.   یحیی سریع، با انتشار توییتی در صفحه کاربری خود نوشت «یگان موشکی و پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد، شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس در جازان را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   سخنگوی نیرو‌های یمنی در ادامه گفت «شرکت آرامکو و سایر اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع سعیر و بدر به صورت دقیق هدف قرار گرفتند که منجر به آتش سوزی گسترده در آرامکو شد.»   سریع افزود «انبار‌ها و پایگاه‌های سامانه پاتریوت، با ۴ پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف کِی ۲ هدف حمله قرار گرفت که این عملیات نیز به صورت دقیق انجام شد.» بیشتر بخوانید: حمله پهپادی و موشکی یمن به تاسیسات نفتی و نظامی عربستان عملیات ارتش یمن علیه اهدافی مهم در عربستان وی همچنین تاکید کرد «این عملیات در پاسخ به تشدید تهاجم‌ها و ادامه محاصره و جنایات مستمر عربستان صورت می‌گیرد که جدیدترین آن‌ها جنایت روز گذشته در صعده بود.»   سریع در ادامه به عربستان هشدار داد که در صورت تداوم تجاوز به یمن و محاصره این کشور، باید منتظر عملیات بزرگ‌تر و گسترده تری باشد.   تجاوز روز گذشته نیرو‌های سعودی به استان صعده یمن سبب شهادت ۲ کودک و جراحت چهار نفر دیگر شد. انتهای پیام/ برچسب ها: یمن یحیی سریع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن یحیی سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا، در پاسخ به این سوال که فرماندهان نیرو‌های مسلح در سخنان و اظهارات خود عنوان می‌کنند که هنوز بخش اصلی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران رونمایی نشده است و همواره تاکید داشتند که رونمایی و استفاده از این توان هزینه‌های سنگینی برای دشمنان خواهد داشت. از نظر شما چه میزان از توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون رونمایی نشده است؛ گفت: واقعیت این است که همه کشور‌های جهان نه آخرین دستاورد‌های خود و نه تمام توان خود را رونمایی نمی‌کنند چرا که این توان برای روز مبادا است لذا ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: کما اینکه در عملیات وعده صادق می‌توانستیم از نوع پیشرفته‌تری از موشک‌ها استفاده کنیم، اما چون اولین مرحله بود که این کار را انجام دادیم از موشکی استفاده کردیم که به لحاظ فناوری مربوط به نسل‌های گذشته بود. البته قطعاً ما در سناریو‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته‌تری استفاده خواهیم کرد علت آن این است که دشمنان از عملیات ما ارزیابی خاص خود را دارند همچنان که ما نیز ارزیابی مختص به خود را داریم.

سردار سنایی راد گفت: به هر حال در عبور پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک توانمندی‌های لایه‌های مختلف دفاع هوایی برای ما رونمایی شده که پیش‌تر نسبت به آن اطلاعی نداشتیم و تجربه میدانی و یافته‌های جدیدی را به دست آورده‌ایم؛ لذا واقعیت است که همچون سایر کشور‌ها ما دست خود را رو نمی‌کنیم و خوشبختانه امروز با تحقیق و توسعه در عرصه‌های مختلف قسمتی از فناوری دست پیدا کرده‌ایم که می‌تواند برای ما مزیت‌هایی برای روز مبادا به حساب بیاید.

وی گفت: به طور مثال همانگونه که موشک هایپرسونیک را چند ماه گذشته رونمایی کردیم، در صورتی که ما طی چند سال گذشته به فناوری طراحی و ساخت آن دست پیدا کرده بودیم و نمونه‌هایی نیز از آن ساخته شده بود، اما رونمایی چند ماه گذشته صورت گرفته است البته در عرصه‌های دیگر نیز دارای توانمندی‌هایی هستیم که فعلاً زمان رونمایی از آن‌ها فرار نرسیده است، اما اگر اتفاقی برای کشور رخ بدهد حتماً از آن‌ها استفاده خواهیم کرد، چون آماده استفاده است و اگر به نمونه‌های پیشرفته‌تری از آن‌ها دست پیدا کنیم قطعاً رونمایی از سطح قبلی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • ببینید | اولین فیلم از حمله موشکی یا پهپادی حزب الله به اسرائیل؛ دود آسمان را پر کرد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • پاسخی کوبنده در انتظار رژیم صهیونیستی
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • افشای ناگفته هایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل /این تسلیحات استفاده شد +تصاویر
  • همه پاسخ‌های سخت ایران