Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هتل شناور و سازگار با محیط زیست که برق مورد نیاز‌ش را از چرخش توربین‌های خود تامین می‌کند، در قطر در حال ساخته شدن است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این سازه که توسط شرکت ترکیه‌ای طراحی معماری «هیاری اتک» طراحی شده است، متحرک بوده به این معنی که می‌تواند از مکانی به مکان دیگر برود و موقعیت جغرافیایی ثابتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختن هتل شناور در ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز شده است و ناظران پروژه امیدوارند تا سال ۲۰۲۵ آن را به بهره‌برداری برسانند.

این هتل با اصل اتلاف صفر انرژی در مرکز آن طراحی شده است و مهندسان می‌گویند به گونه‌ای آن را ساخته‌اند که کمترین اتلاف انرژی را داشته باشد.

این سازه با چرخش به دور خود در طول روز انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. حرکت دورانی هتل البته باعث سرگیجه افراد هتل نخواهد شد، چرا که چرخش ۳۶۰ درجه‌ای آن بسیار آهسته است و زدن هر دور کامل ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

طراحان هتل می‌گویند این سازه را در مناطقی با جریان مداوم آب مستقر خواهند کرد تا از چرخش دائمی توربین‌ها اطمینان حاصل شود.

نحوه تامین انرژی هتل اصطلاحا «چتر و توربین بادی با محور عمودی» (VAWTAU) گفته می‌شود که مانند یک توربین دو منظوره عمل می‌کند؛ توربین بادی در محور عمودی و یک پنل چترمانند خورشیدی روی سقف که در مناطق ساحلی از آفتاب بهره خواهد گرفت.

در این هتل یک سامانه نیز آب باران را از روی سقف جمع کرده و برای مصارف داخلی، شستشو، توالت‌ها و غیره به کار می‌گیرد.

 

این هتل متحرک که با رعایت اصل حداقل اتلاف انرژی طراحی شده است ۳۵ هزار متر مربع مساحت دارد و با برخورداری از ۱۵۲ اتاق، مجهز به استخرهای سرپوشیده و سرباز، سونا، جکوزی، سالن بدن‌سازی، زمین گلف و دیگر امکانات تفریحی است.

ایده ساخت اقامتگاه‌های آبی ایده تازه‌ای نیست و پیش از این هتل‌های دیگری در مقیاس کوچک‌تر در گوشه و کنار جهان ساخته شده‌اند. با این حال طراحان پروژه می‌گویند هیچکدام تا کنون اینگونه شناور و سازگار با طبیعت نبوده و از انرژی‌های نو استفاده نمی‌کردند.

هتل لوتا پونتا کارکول آکوا در آب‌های پاناما یکی از این اقامتگاه‌ها است که افراد می‌توانند در طول اقامت در آن از نزدیک تجربه با دلفین‌ها را داشته باشند.

تفرجگاه مانتا در جزیه پمبای تانزانیا نیز یکی دیگر از این هتل‌ها به شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند در نزدیکی تپه‌های مرجانی بکر در آب‌های اقیانوس هند روز خود را سر کنند و چشم‌انداز جنگل یکدست را نیز در پیش چشمان خود داشته باشند.

برچسب هااقامتگاه آبی انرژی تجدیدپذیر توربین بادی هتل

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اقامتگاه آبی انرژی تجدیدپذیر توربین بادی هتل آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم

چند روزی است که عطر خوش گل‌های محمدی در بیشتر نقاط استان خراسان جنوبی به مشام می‌رسد؛ عطر گل‌های خوش بویی که  از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اردیبهشت ماه که فرا می‌رسد در برخی از استان‌های کویری چون خراسان‌جنوبی عطر و بوی گل محمدی بسیاری از روستاها و باغات را فرا می‌گیرد و زنان و مردان روستایی در سحرگان وارد مزارع خود شده و صبحشان را با برداشت این گل خوشبو آغاز می‌کنند.

شاید در ذهن بسیاری از ما برداشت گل محمدی برابر با تولید گلاب آن هم به روش سنتی باشد ولی امروزه می‌توان با تولید عطر، فروش به صورت غنچه و ... از تولید گل محمدی به درآمدزایی رسید که البته نیاز به آموزش دارد.

نیاز آبی کم، قابلیت کشت نیمه دیم، سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از فواید کشت گل محمدی در خراسان جنوبی است. 

.

مهدی جعفری در این باره گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از 439 هکتار از اراضی استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 786 تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با 215 هکتار، قاین 53 هکتارو زیرکوه 50 هکتار است. 

وی افزود: 50 درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

جعفری گفت: 352 بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 254

دیگر خبرها

  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان