Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی روز پنجشنبه در جلسه کارگره مدیریت پسماند شهرستان رشت با مهم دانستن فرهنگ سازی در حوزه پسماند اظهار داشت: اینکه بدون مشارکت مردم تنها شهرداری ها، دهیاری ها و محیط زیست مشکلات این بخش را مرتفع کنند، امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه در رفع مشکلات پسماند باید آموزش های لازم به مردم در زمینه تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله ارایه شود، خاطر نشان کرد: آموزش در هر کاری باید جزء اولویت های نخست باشد در غیراینصورت نباید انتظار نتایج موفق را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به آموزش و فرهنگ سازی در بخش پسماند باید توجه جدی شود، اضافه کرد: اگر مشارکت مردم را ارتقاء دهیم، هزینه را نیز کاهش داده ایم لذا به نقش مردم برای کاهش و رفع مشکلات حوزه پسماند اهتمام شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح "جمع آوری کاغذهای باطل" در سال ۹۸ در شهرستان تالش که توسط یک فرهنگی مطرح شده بود، بیان داشت: از محل کاغذ باطله یک مدرسه در سال ۹۸ در این شهرستان احداث و به بهره برداری رسید.

فتح الهی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه رفع مشکلات در منطقه سراوان "محل دفن زباله"  باید دغدغه مسئولان مربوطه باشد، خاطر نشان کرد: اگر در این بخش خوب عمل نکنیم، یک اتفاق زیست محیطی تبدیل به اتفاق امنیتی می شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تمامی تصمیمات باید با زمانبندی باشد، اظهار داشت: تصمیمات زمانبندی شده نیز باید عملیاتی شود ضمن اینکه نباید با دستگاهی که در انجام تصمیمات همکاری نمی کند، تعارف داشته باشیم.

جنگل های سرسبز منطقه سراوان شهرستان رشت بیش از سه دهه است با انبوهی از زباله ها، انباشته شده که  ارتفاع آن به  ۹۰ متر هم رسیده و روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن زباله در این منطقه دفع می شود.

برچسب‌ها رشت مدیریت پسماند گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدیریت پسماند گیلان رشت مدیریت پسماند گیلان اخبار کنکور شهرستان رشت رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: برنامه پاکسازی زباله در گردنه دالورا شهرستان فلارد، حاشیه تالاب گندمان، حاشیه رودخانه زاینده‌رود و پل هوره انجام شد.
سعید یوسف پور افزود: دراین برنامه دوستداران محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان مشارکت داشتند.

به گفته وی، هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری