Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:15:54 GMT

احداث دو مرکز نیروگاه سلول‌های خورشیدی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۸۴۲

احداث دو مرکز نیروگاه سلول‌های خورشیدی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: دو مرکز نیروگاه سلول‌های خورشیدی در دست احداث داریم.

نبی‌الله شمسی‌فر در حاشیه بازدید از نیروگاه‌های خورشیدی افتتاح شده و در دست اقدام مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف برق و خاموشی‌های اخیر که در شبکه توزیع برق استان به وجود آمده، مخابرات منطقه لرستان در جهت حمایت و حفظ محیط‌زیست و استفاده از انرژی پاک و برای جبران بخشی از مصرف برق مراکز فنی مخابراتی، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با هماهنگی که امروز با مهندس خودنیا مدیرعامل توزیع برق استان شد بازدید از این نیروگاه خورشیدی انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مرکز در خرم‌آباد و بروجرد را دست احداث داریم.

شمسی‌فر ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال چند مرکز دیگر به این تجهیزات خورشیدی مجهز کنیم که کمکی حفظ محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف برق کرده باشیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی کار نوآورانه‌ شرکت مخابرات منطقه استان است.

فریدون خودنیا مدیر شرکت توزیع برق لرستان نیز در این بازدید، تصریح کرد: کار نوآورانه و خلاقانه‌ای که همکاران مخابرات انجام داده‌اند در هیچ جای کشور مشاهده نکرده‌ام این است که با استفاده از تجهیزاتی که سال‌های گذشته داخل انبار بوده و سرمایه‌گذاری که قبلاً شده بود این‌ها را در مرحله تولید برق آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با کار نوآورانه‌ای که کرده‌اند آن‌ها را به‌طور مستقیم به دستگاه‌های مصرف برق که عمدتاً به‌صورت DC است وصل کرده‌اند و این موجب شده که کاهش مصرف برقی را در داخل مجموعه دستگاه مخابرات داشته باشیم.

مدیر شرکت توزیع برق لرستان اضافه کرد: این کاهش مصرف برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی هست که یک انرژی خدادادی است موجب شده که ما در پست‌های برق شاهد کاهش مصرف برق باشیم و برق کمتری تولید خواهد شد.

خودنیا بیان کرد: زمانی که برق کمتری تولید شود استفاده از سوخت‌های فسیلی کمتر می‌شود و آب کمتری نیز مصرف خواهد شد.

وی ادامه داد: به ازای هر کیلووات ساعتی که تولید می‌شود ۶ دهم کیلوگرم هم دی‌اکسید کربن تولید می‌شود و با این کاهش مصرفی که در شرکت مخابرات به وجود آمده در بلندمدت دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌شود و فضای زندگی پاک‌تر خواهد شد.

خودنیا اظهار کرد: امیدوارم سایر دستگاه‌های اداری با روی آوردن به پنل‌های خورشیدی شرکت توزیع برق استان را کمک کنند و زندگی پاکی برای همشهریان مهیا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خرم آباد بروجرد شرکت مخابرات لرستان نيروگاه خورشيدي برق صرفه جويي مخابرات منطقه لرستان شرکت توزیع برق کاهش مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان

فرماندار تنگستان از اجرا طرح‌های نیروگاه خورشیدی در راستای تولید برق و درآمدزایی خانواده‌های مددجو در تنگستان خبر داد و گفت: در این راستا برای راه‌اندازی ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در تنگستان ۴۵ میلیارد تومان پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان احمد لطفی ظهر امروز در کارگروه اشتغال در تنگستان یکی از طرح‌های مهم را ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد تابش نور مستقیم آفتاب در اکثر ماه‌های سال هستیم و این ویژگی منحصر به فرد ظرفیت مناسبی است برای اجرا راه‌اندازی مولد خورشیدی است.

وی اضافه کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنا داریم از این ظرفیت خدادادی به‌صورت خاص استفاده کنیم و در همین راستا طرح نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات با دو هدف در تنگستان اجرا خواهد شد.

فرماندار تنگستان هدف اول در اجرایی شدن نیروگاه‌های خورشیدی در تنگستان را مشارکت مردم در تولید برق با نگاه جبران بخشی از ناترازی برق دانست و بیان کرد: کسب درآمد و ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجو و تامین بخشی از نیازهای معیشتی آنها از دیگر اهداف این طرح است.

لطفی از راه‌اندازی 300 نیروگاه برق خورشیدی در تنگستان خبر داد و ادامه داد: برای اجرا و راه‌اندازی هر پنل خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات، 150 میلیون تومان و برای 300 مولد مورد اشاره در مجموع 45 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم تنگستان را ساحل در خلیج‌فارس نام برد و با اشاره به اقتصاد دریا پایه اضافه کرد: توسعه طرح های دریا محور از اولویت‌های شهرستان تنگستان است و توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در این عرصه در اولویت است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: توسعه اشتغال بر اساس ظرفیت ساحل و دریا در برنامه‌های این شهرستان قرار دارد.

لطفی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای استفاده از ظرفیت دریا و ساحل در شهرستان تنگستان باید پای کار باشد و تلاش می‌کنیم که زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در این بخش بیش از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • همدان صاحب ۳ نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان