Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:48:02 GMT

دولت آرژانتين محدوديت‌هاي کرونايي را تشديد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۰۱۱

دولت آرژانتين محدوديت‌هاي کرونايي را تشديد کرد

خبرگزاری آریا- دولت آرژانتین به منظور مهار افزایش شدید موارد کووید-19، محدودیت‌های مرتبط با همه گیری را در داخل و اطراف بوئنوس آیرس پایتخت این کشور تشدید کرد.
به گزارش آریا؛ دولت آرژانتین به منظور مهار افزایش شدید موارد کووید-19، محدودیت‌های مرتبط با همه گیری را در داخل و اطراف بوئنوس آیرس پایتخت این کشور به ویژه با تعطیلی مدارس و برقراری مقررات منع آمد و رفت از ساعت 20 تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آلبرتو فرناندز رئیس جمهور 62 ساله آرژانتین که چهارشنبه چراغ سبز را برای اعمال این محدودیت‌ها پس از آلوده شدن به ویروس کرونا دریافت کرد، گفت این کشور آمریکای جنوبی در مبارزه با کووید-19 نباید وقت را از دست بدهد. این هفته تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در آرژانتین به رقم بی سابقه‌ای رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بوئنوس آیرس، این تدابیر بیشتر که قرار است به اجرا گذاشته شوند عبارت از تعطیلی مدارس از روز دوشنبه، تعلیق فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، مذهبی و فرهنگی در اماکن سرپوشیده تا 30 آوریل هستند.
آرژانتین چهارشنبه 25 هزار و 157 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را به ثبت رساند. این کشور روز سه شنبه آمار بی سابقه 27 هزار و یک مورد ابتلای جدید را به ثبت رسانده بود.
مجموع مبتلایان در این کشور به رقم دو میلیون و 600 هزار نفر رسید است که از این بین 58 هزار و 542 نفر جان خود را از دست دادند.
این هفته، فرماندار ایالت بوئنوس آیرس اعلام کرد آرژانتین با سونامی موارد ابتلا به کرونا مواجه شده است. شهردار بوئنوس آیرس که از جناح مخالف است به نوبه خود اعلام کرد با بستن مدارس مخالف است.
تصاویر تلویزیون محلی نشان می‌دهد در برخی محله‌های شهر، شهروندان با به صدا درآوردن بوق خودرو‌ها مخالفت خود را با این تدابیر اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آرژانتین محدودیت های کرونایی بوئنوس آیرس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در آستانه انتصاب شورای انتقالی در کشور پرالتهاب هائیتی، حمله دارودسته‌های تبهکار به «پورتوپرنس» پایتخت این کشور وارد فاز جدیدی شده است؛ به طوری که گفته می‌شود بخش درمان این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد!

رادیو «تله گلکسی» در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به شنیده شدن صدای انفجار از نزدیکی شهرداری پایتخت هائیتی، نوشت: منطقه «دِلماس» به میدان جنگ بین پلیس و باندهای مسلح تبدیل شده است. همچنین در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری نیز صدای تبادل آتش شنیده می‌شود.

در دو فایل صوتی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و کاربران آن را به «جیمی باربیکیو چرایزر» سردسته خطرناک یکی از باندهای تبهکاری هائیتی نسبت داده‌اند، به نظر می‌رسد دستور به‌آتش کشیدن خانه‌ها و مناطق فقیرنشین پورتوپرنس(که خود باربیکیو زاده آنجاست) صادر می‌شود. همچنین رادیو «آر.اف.ام» گزارش داده است که باندهای تبهکار، به مرکز پزشکی دانشگاه هائیتی یورش و اموال آن را به غارت برده‌اند.

تشدید تنش و جنگ خیابانی در هائیتی در حالی است که پروتوپرنس خود را برای انتصاب شورای ۹ نفره به منظور انتقال قدرت از آریل هانری، نخست وزیر این کشور، مهیا می‌کند. هانری که هم‌اکنون خارج از هائیتی به سر می‌برد، ۱۱ اوریل متعهد شد که از سمتش استعفا کند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که حدود ۹۰ درصد پایتخت هائیتی هم‌اکنون تحت کنترل ائتلافی از باندهای تبهکار موسوم به «Viv Ansanm/ زندگی مشترک» اداره می‌شود.

کد خبر 6086620

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد