Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول با نشر خبرنامه ‎ای از تکمیل نخستین دور ارزیابی برنامه جدید تمدید تسهیل کریدت (ECF) برای افغانستان خبر داده و آن را موفقانه عنوان کرد.

در اعلامیه‌ای که امروز (پنجشنبه ۲۶ حمل/ فروردین) از سوی بانک مرکزی منتشر شده، آمده است که قرار است گزارش این ارزیابی‌ها در ماه جون سال جاری میلادی به بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول پیشکش گردد که در پی آن ۱۴۷ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، تحقق تعهد افغانستان در قبال ایجاد اصلاحات ساختاری اقتصاد این کشور را با مقامات افغانستان به بحث گرفته‌است.

این تیم ارزیابی از عملکرد افغانستان در عرصه‌ مدیریت محتاطانه‌ برنامه‌های اقتصادی این کشور در شرایط چالش‌برانگیز کنونی و همچنین پیشرفت‌ها در زمینه‌ استحکام نظام مالی افغانستان استقبال کرده است.

در بخشی از اعلامیه به نقل از اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی آمده که افغانستان متعهد است تا در زمینه ثبات اقتصاد کلان، اصلاحات سکتور مالی و بانکی، مدیریت موثر ذخایر ارزی و ازدیاد آن، مبارزه علیه جرایم مالی، پول شویی و تمویل تروریسم، مبارزه با فساد اداری و تقویت سکتور خصوصی به‌منظور ایجاد کار و رشد اقتصادی افغانستان بیشتر از پیش تلاش کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی افغانستان صندوق بین المللی پول افغانستان صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد روز (شنبه، ۱ ثور) ۱۶ میلیون دلار را طی داوطلبی به طور لیلام به فروش می‌رساند.

دفتر مطبوعاتی بانک مرکزی افغانستان امروز (پنجشنبه، ۳۰ حمل) با نشر مطلبی در شبکه اکس از این موضوع خبر داده است. 

بانک مرکزی افغانستان از بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجد شرایط تقاضا کرده تا در این داوطلبی اشتراک نمایند. 

به گفته این بانک، برندگان لیلام مکلفیت دارند تا حسابات شان را تا ختم روز لیلام، تصفیه نمایند. 

گفتنی است که بانک مرکزی افغانستان پیش از این نیز میلیون ها دلار را به منظور حفظ ثبات پول افغانی در برابر اسعار خارجی به فروش رسانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند