Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر نفت افتتاح طرح‌های پتروشیمی را مصداق اقتصاد مقاومتی، مقابله با خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش دانست و گفت: با افتتاح طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سپهر، در مجموع 21.5 میلیون تن از تعهد افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی (25 میلیون تن) عملیاتی شده است.
به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، 26 فروردین‌ماه) در آیین افتتاح سه طرح پتروشیمی به صورت ویدئوکنفرانس و با فرمان رئیس‌جمهوری، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تعهد ما در ابتدای سال 1399 این بود که طرح‌های پتروشیمی با ظرفیت 25 میلیون تن به بهره‌برداری برسد که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی جمعی از مدیران و کارکنان شاغل در این طرح‌ها و با وجود فشار بیماری کرونا و تحریم‌های شدید علیه صنعت نفت، بزرگترین جهش تاریخ پتروشیمی کشور در سال 1399 رقم خورد و تا کنون 21.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن از تعهد 25 میلیون تنی افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی محقق شده است.
وی با بیان اینکه جهش دوم پتروشیمی آخرین گام‌های مستحکم خود را برای رسیدن به مقصد برمی‌دارد و جهش سوم با قدرت در حال وقوع و طرح‌های آن در حال اجراست، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، با افزودن سه ابرپروژه به طرح‌های جهش سوم، ارزش محصولات پتروشیمی از 34 میلیارد دلار در سال 1404 به 40 میلیارد دلار در سال 1406 افزایش خواهد یافت.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه خوراک همه ابرپروژه‌های پتروشیمی تعیین و سرمایه‌گذاران آن مشخص شده است و در همین دولت هم کار آنها آغاز خواهد شد، افزود: با یاری خداوند متعال، نه تنها طرح‌های جهش دوم را به سرانجام و اکثر آنها را به پایان رساندیم، بلکه ریل‌گذاری و پایه‌گذاری مستحکمی برای دولت بعد انجام دادیم. تولید خوراک به اندازه کافی از اهداف ما بوده است و عمده طرح‌های تامین خوراک پتروشیمی اجرا و بخش کمی هم در دست اجراست و خوراک برای طرح‌های جهش دوم و سوم هم تامین شده است.
این خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی فریمان در حاشیه بازدید از واحد‌های تولید خوراک دام شهرستان گفت:در شهرستان فریمان ۴ واحد تولیدی خوراک دام و یک واحد تولید مکمل خوراک دام فعال وجود دارد که ۳ واحد تولیدی تولیدات شان از نهاده‌های دامی و یک واحد تولیدی تولیداتش از ضایعات کارخانه جات صنایع غذایی است.

دکتر سیدحبیب حسینی با اشاره به این که میزان تولید واحد‌های فعال در شهرستان بیش از نیاز دامداران منطقه است و مازاد آن به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شودافزود: دامپزشکی در کنار واحد‌های تولیدی و در راستای کمک به تولید و رفع موانع تولید همراه با رعایت موازین بهداشتی در محصول نهایی از هیچ اقدام و کمکی فروگذاری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان