Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، محمدحسن ابراهیمی سرو علیا گفت: هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا محدودیت تعداد صندوق‌های با درآمد ثابت برای هر مدیر صندوق حذف شود. این در حالی است که پیش از این هر مدیر صندوق مجاز بود فقط مدیریت یک صندوق را بر عهده داشته باشد که با لغو مصوبه قبلی، یک مدیر می‌تواند در چندین صندوق با درآمد ثابت حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره سازمان ادامه داد: مجوز صدور و ابطال الکترونیکی صندوق‌ها در اپلیکیشن‌های متناسب با مجوز سازمان صادر شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ممنوعیت صدور و ابطال در شعب بانک‌ها لغو شد. همچنین مجوز پذیره نویسی و فعالیت صندوق‌ها به عنوان فرایندی زمان بَر حذف شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امکان ابطال در یک صندوق و صدور در صندوق دیگر به طور همزمان برای صندوق‌های یک مدیر صندوق، تصویب شد، تأکید کرد: مدیر در این صندوق‌ها باید یک نفر باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار یکی دیگر از موارد را اصلاح کامل ساختار صندوق در صندوق بیان کرد و گفت: برخی از نصاب‌های آن با تصویب هیئت مدیره سازمان حذف شد.

وی با بیان اینکه نصاب اوراق تبعی نیز اصلاح شد، ابراز داشت: به این ترتیب یک صندوق می‌تواند هر اوراق تبعی را تا ۵۰ درصد آن اوراق و تا سقف ۵ درصد حجم صندوق خریداری کند.

ابراهیمی بیان داشت: مجوز فعالیت صندوق‌های با درآمد ثابت بزرگ بانکی که تحت مدیریت کارگزاری‌های بانکی که شرکت همگروه سبدگردانی یا تأمین سرمایه ندارند به مدت دو سال تمدید شد.

وی با اشاره به قانون پیشین مبنی بر اینکه هر نهاد مالی با حجم سرمایه ثبت شده می‌توانست حجمی از صندوق را داشته باشد، تصریح کرد: تناسب سرمایه ثبت شده با دارایی تحت مدیریت به تناسب حقوق صاحبان سهام با دارایی تحت مدیریت اصلاح شد. بر این اساس، به جای سرمایه ثبت شده، حقوق صاحبان سهام لحاظ شد تا سود انباشته هم در آن لحاظ شود.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس اصلاح محاسبه خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در بخش اوراق اختیار فروش تبعی برای کنترل NAV را از دیگر مصوبات هیئت مدیره برشمرد و ادامه داد: امکان سرمایه گذاری هیئت مدیره و پرسنل کارگزاری‌ها در بازار سرمایه بدون هیچ گونه محدودیت هم از مصوبات بود.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس در پایان خاطرنشان کرد: پیرو درخواست معاونت حقوقی دادگستری استان تهران، ساماندهی و مشارکتی کانال‌های تلگرامی، استرداد و رضایت از پرونده‌ها، سازمان بورس، به منظور حمایت از اصحاب قلم، نامه درخواست عودت پرونده‌ها را در دستورکار قرار داد.

کد خبر 5189888

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق سرمایه گذاری ویروس کرونا شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت دلار قیمت مرغ وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی ایران بورس تهران سهام عدالت تولید نفت بانک صادرات هیئت مدیره سازمان بورس عضو هیئت مدیره سازمان صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند

یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات این بیماران گفت: وضعیت تامین داروی بیماران تلاسمی خوب نیست و در اردیبهشت ماه موجودی داروی این بیماران به پایان می‌رسد؛ به این دلیل که سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی بر خلاف دستور رئیس جمهور ارز مورد نیاز برای تامین داروی بیماران را پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید بازنشستگی با سابقه کمتر مطالبه بیماران خاص از دولت / افزایش سن هم دردی بر دردها افزود

وی افزود: پرداخت ارز هفت ماه به تعویق افتاده و همین الان هم شرایط سخت است و شاهد مرگ و میر بیماران تلاسمی هستیم.

عرب عنوان کرد: بخش زیادی از بیماران با مصرف داروهای تولید داخل به ویژه در مورد داروهای تزریقی دچار عوارض شده‌اند، به همین جهت ناچار به استفاده از داروهای وارداتی هستند. از طرفی مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی هستند و به همین دلیل پرداخت به موقع ارز بسیار مهم است. در حال حاضر کمبود دو داروی دسفرال و جیدنیو وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق بیماران لاعلاج در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و این صندوق برخلاف تعهدی که به بیماران داده، خدمات را محدود کرده و پرداختی مشخص و واضحی به بیماران ندارد. این موضوع باعث شده تا پرداخت از جیب بیماران افزایش پیدا کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی توضیح داد: اساساً اداره این صندوق توسط یک سازمان بیمه‌گر ریشه این مشکلات است؛ چراکه یک سازمان بیمه‌گر نمی‌تواند ماهیت مددکاری داشته باشد. از طرفی توزیع ناعادلانه بودجه بیماران صعب العلاج بین گروه‌های درگیر بیماری یکی از معضلات مهم این بیماران در حال حاضر است.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1225395 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • جنجالی‌ترین جابه‌جایی مدیریتی در سال ۲۰۲۳
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان