Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:25:05 GMT

بیمارستان فارابی به دستگاه «پت اسکن» تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۹۶۴۸

بیمارستان فارابی به دستگاه «پت اسکن» تجهیز شد

مرتضی امامی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت بیمارستان فارابی از سال ۹۴ به عنوان بیمارستان مرجع در منطقه شرق اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار داشت: باید توجه داشت که این بیمارستان دارای ۶۰۰ هزار متر زمین و با قدمت ۶۰ سال سابقه کار در زمینه ارائه خدمات درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی با بیان اینکه کارکرد این بیمارستان در دوران مختلف متفاوت بوده است، اضافه کرد: در برهه‌ای از زمان این بیمارستان ویژه بیماران مبتلا به بیماری‌های روانی بو، در بازه‌ای از زمان تخت‌های چشم پزشکی و جراحی به این مرکز اضافه شد و با گذشت زمان این بیمارستان توسعه یافت.

وی با بیان اینکه بیمارستان فارابی بیش از ۳۵۰ تخت فعال داشته که ۲۵۰ تخت از آن برای بستری بیماران دارای مشکلات روانی بوده است، ابراز داشت: از سال ۹۴ تاکنون بخش‌های جراحی، داخلی و ارتوپدی در بیمارستان فارابی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: بخش دیالیز نیز با ۱۳ تخت در این بیمارستان راه‌اندازی شده است.

امامی با بیان اینکه در سال ۹۷ بخش سی تی اسکن راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: در اوایل سال گذشته نیز بخش آی سی یو با ۱۲ تخت با تجهیزات کامل راه‌اندازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کلینیک ویژه بیمارستان فارابی راه‌اندازی می شود

وی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۴ در بیمارستان فارابی چهار اتاق عمل وجود داشته که با همکاری خیران و اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی تعداد اتاق‌های عمل این بیمارستان به هفت اتاق افزایش یافته است، افزود: این اتاق‌ها تا شهریور در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رئیس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی با بیان اینکه کلینیک ویژه بیمارستان فارابی از سال ۹۴ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر آغاز به کار کرده است، ادامه داد: بخش‌هایی از این پروژه طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و همه خدمات درمان سرپایی را در این کلینیک ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش زایشگاه بیمارستان فارابی نیز ابراز داشت: پروژه این ساختمان در حال ساخت و ساز است و تا شهریور ماه بهره برداری خواهد شد.

امامی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان مرکز بیمارستان فارابی به عنوان یکی از مراکز تیپ ۳ درمان سرطان در کشور معرفی شده است، اضافه کرد: این مرکز در واقع به عنوان مرکز اصلی درمان سرطان محسوب می‌شود و خدمات آن در این زمینه بسیار گسترده و جامع است.

وی با تاکید بر اینکه برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به سرطان برای نخستین بار دستگاه «پت اسکن» در استان اصفهان خریداری شده است، گفت: این دستگاه یک روش آزمایش تصویری است که به پزشک این امکان را می‌دهد تا از وجود بیماری‌های مختلف در بدن بیمار اطلاع یابد.

رئیس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی با بیان اینکه دستگاه «پت اسکن» اواخر سال گذشته وارد بیمارستان فارابی شده است، ابراز داشت: مراحل ساخت ساختمان ویژه این دستگاه در بیمارستان فارابی از سال گذشته آغاز شده و تاکنون با پیشرفت ۷۰ درصدی رو برو بوده است و پیش بینی می‌کنیم این بخش تا اوایل تیر ماه امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر بیماران نیازمند استفاده از دستگاه «پت اسکن» از اصفهان به استان‌های تهران و فارس اعزام می‌شوند.

خدمات روانپزشکی را با قدرت ارائه می‌دهیم

امامی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات روانپزشکی به بیماران همانند گذشته با قدرت در بیمارستان فارابی ادامه دارد، گفت: سعی داریم در این بیمارستان در کنار خدمات به این بیماران امکان خدمت رسانی مطلوب به دیگر بیماران را نیز فراهم کنیم.

وی در ادامه همچنین به دریافت مجوز بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی در بیمارستان فارابی اصفهان اشاره کرد و افزود: این مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده و در بودجه ملی استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ تأمین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه دیده شده است.

رئیس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی در ادامه با اشاره به لزوم همراهی خیران برای راه‌اندازی مرکز تخصصی سلامت در بیمارستان فارابی اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه همکاری خوبی داشته اما برای رسیدن به نقطه مطلوب ارائه خدمات به بیماران نیازمندان راه‌اندازی مرکزی شایسته استان اصفهان هستیم.

بستری ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان فارابی

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان فارابی در حال حاضر با توجه به ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه بستری بیماران مبتلا به کرونا فعال شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ تخت برای بستری این بیماران اختصاص یافته که تاکنون ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز بستری شده است.

امامی با بیان اینکه این بیمارستان به عنوان بیمارستان ارجاع بیماران مبتلا به کرونا در منطقه شرق اصفهان فعالیت دارد، ابراز داشت: شرایط استان در زمینه شیوع کرونا بحرانی است و انتظار داریم شهروندان نسبت به سلامتی خود برای کاهش حالت تهاجمی این بیماری توجه داشته باشند.

کد خبر 5189921

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان فارابی مرتضی امامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شیوع کرونا سرطان ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 اردبیل محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج بیمارستان فارابی بیماران مبتلا مبتلا به کرونا وزارت بهداشت ارائه خدمات راه اندازی سال ۹۴ پت اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل توحیدی قویدل صبح سه شنبه با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری شبستر برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اقدام به خرید چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک نموده است اظهار داشت: شبستر به عنوان مرکز شهرستان شبستر و جمعیت بالای آن نیازمند امکانات ویژه از لحاظ تجهیزات مدیریت شهری می‌باشد و در سنوات گذشته به این مهم توجه کمتری شده است.

وی گفت: پس از اقدامات انجام گرفته در سنوات گذشته در خصوص خرید ماشین آلات جدید، خرید و تجهیز مجموعه مدیریت شهری شبستر در دستور کار قرار گرفت که یک دستگاه بیل مکانیکی، دو ماشین حمل زباله مدرن، کامیون حمل گوشت مجهز به یخچال، تیغه برف روبی، پمپ تخلیه آب دیزلی ۶ اینچ، خودرو نیسان و خودرو سواری اداری به مجموعه اضافه شد.

شهردار شبستر با اشاره به تجهیز و ساماندهی چند دستگاه نیسان در سال گذشته بیان کرد: از ابتدای انتصاب تاکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما تجهیز واحدهای مختلف مجموعه شهرداری بوده تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

توحیدی اضافه کرد: در همین راستا چندین دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل واحدهای خدمات شهری شد.

شهردار شبستر در ادامه با اشاره به کارهای مهم عمرانی سال گذشته از قبیل ٱسفالت ریزی، سنگ فرش، جدول گذاری و تملک خاطر نشان کرد: ساماندهی کوی شتربان، کوی معلم، کوی جانبازان، خیابان شهدا، خیابان امام با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شهرداری شبستر می‌باشد.

کد خبر 6085919

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد