Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با تشدید وضعیت بحرانی کرونا در هرمزگان در روزهای اخیر، تعداد بخش‌های کرونا در بیمارستان شهید محمدی افزایش یافته تا بتواند این مرکز مهم درمانی در هرمزگان پذیرای بستری بیماران کرونایی بیشتری باشد.

در همین زمینه دکتر تمدن دار رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس گفت: با افزایش ۵۰۰ درصدی موارد بستری طی سه هفته اخیر ششمین بخش کووید-۱۹ با ظرفیت ۲۸ تخت و هفتمین بخش کووید با ظرفیت ۲۲ تخت طی ۲۴ ساعت در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با افزایش بی سابقه موارد ابتلا به این ویروس  و همچنین بستری روزانه بین ۴۰ تا ۴۵ بیمار با تشخیص کووید - 19، ششمین و هفتمین بخش کووید به فاصله زمانی کمتر از ۲۴ ساعت در این بیمارستان راه اندازی شده است که بنا به نیاز و درک موقعیت بحرانی موجود، اقدامات لازم برای راه اندازی بخش‌های بستری و ویژه کووید همچنان در دست اقدام است.

وی عنوان داشت: در صورت عدم کنترل به موقع انتشار این ویروس، با تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی، ارائه خدمات درمانی مطلوب و تامین نیروی انسانی با مشکلات متعدد مواجه خواهد شد و عجیب است که هنوز عده‌ای موقعیت بحرانی موجود را درک نکرده و بدون ماسک در جامعه ظاهر شده و دست از مهمانی و تجمع بر نمی‌دارند.

دکتر تمدن‌دار خاطرنشان کرد: ما برای رفع این بحران نیازمند همیاری و همکاری تمامی آحاد جامعه و مردم هستیم.

فوت دو بیمار کرونایی زن در 25 فروردین ماه

از سوی دیگر دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به فوت دو زن ۶۸ساله در حاجی‌آباد و زن ۷۲ساله در پارسیان بر اثر کرونا، عنوان داشت: در شبانه روز اخیر با بستری 111 بیمار جدید، شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بر اثر کرونا به 386 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: 62 بیمار در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری‌اند که حال 12 نفر از آنان وخیم است. همچنین بیش از 5 هزار نفر در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس؛ رئیس پژوهشکده مطالعات مکران دانشگاه هرمزگان و دبیر کنفرانس گفت: این کنفرانس با محور‌های تبارشناسی، حفاظت و تنوع زیستی، ژنتیک و زیست فناوری، زیست شناسی، بوم شناسی و جغرافیایی زیستی، تکثیر و پرورش، فیزیولوژی و تغذیه، تکنولوژی صید، مدیریت صید و ارزیابی، توسعه پایدار، اقتصاد دریامحور، فرآوری محصولات شیلاتی، ایمنی غذایی، ماهیان زینتی و بهداشت و بیماری‌ها است.
یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران از صبح امروز آغاز شده است و تا فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت ادامه دارد.
ایمان سوری نژاد افزود: در این کنفرانس دو روزه نشست‌های تخصصی پرورش ماهی در قفس، تولید، اشتغال پایدار جوامع محلی، امنیت غذایی، بازمهندسی ساختار استخر‌های پرورش میگو به منظور ارتقای مدیریت بهداشتی مزارع و بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پژوهشکده مطالعاتی مکران در سیریک راه اندازی می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هماهنگی بین جوامع علمی و دانشگاهی با تولید کنندگان و بهره وران است.
سوری نژاد افزود: در پژوهشکده مکران ظرفیت‌های منطقه برای افزایش و جهش تولید بررسی می‌شود.
رئیس انجمن ماهی شناسی ایران نیز با اشاره به اینکه تنوع زیستی ماهیان در خلیج فارس بین هشتصد تا ۹۰۰ گونه است، گفت: همچنین در دریایی عمان بیش از هزار و ۵۰ نوع تنوع زیستی ماهیان وجود دارد.
سهیل یکدلی با بیان اینکه ۳۰۰ نوع تنوع زیستی ماهیان در آب‌های داخلی ایران وجود دارد، افزود: هرمزگان بعلت همجواری با سواحل سهم قابل توجهی در این تنوع زیستی دارد.
وی گفت: انجمن ماهی شناسی ایران همراستا با سیاست‌های کلی نظام مبنی بر توسعه دریامحور، این کنفرانس‌ها را برای به حداقل رساندن آسیب‌های محیط زیست برگزار می‌کند.
رئیس انجمن ماهی شناسی ایران با اشاره به اینکه، پرورش ماهی در قفس به حفظ زیست بوم دریایی کمک می‌کند، افزود: صید کوسه ماهی‌ها یک خطر برای این گونه از ماهیان است.
یکدلی گفت: پرورش ماهی تیلاپیلا در هرمزگان موجب انقراض و جایگزین ماهیان بومی هرمزگان می‌شود و به ماهیان زیست بوم استان ضرر‌های غیرقابل جبرانی وارد می‌کند.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: از ۱۳ شهرستان هرمزگان، ۹ شهرستان ساحلی است که این نشان از ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های دریامحور، تجارت و گردشگری دریایی و صیادی این استان دارد.
احمد مرادی با بیان اینکه صید و صیادی تقریبا صد درصد مردمی است، افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه به مساله زیست بوم منطقه توجه شده است که به اشتغال و ماندگاری جمعیت در سواحل و جزایر کمک می‌کند.

بیشتربخوانید:ممنوعیت صید برخی آبزیان در آب‌های هرمزگان
وی گفت: تکلیف قانونی دولت در برنامه ششم پرورش ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس است که در بهترین حالت ۲۰ هزار تن تولید شده است.
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان هم گفت: دریامحوری یکی از پایه‌های رونق اقتصادی است و بخش خصوصی در زمینه آبزیان فعالیت‌های خوبی داشته است.
محمدرضا صفا افزود: برای حفظ ذخیره گاه آبزیان طرح‌های پرورش ماهی در قفس و ساخت مکان‌های ذخیره سازی و لاروگیری صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟