Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد ابراهیم زارعی رییس ستاد انتخابات کردستان ضمن ابراز خرسندی از افزایش مشارکت و کوشش سازنده و فعال زنان کردستان در عرصه مدیریت روستاها گفت: در مجموع ۷هزار و ۲۱۶ نفر از یک هزار و ۳۰۷ روستای کردستان داوطلب رقابت در انتخابات شورای روستاها شده‌اند که ۱۱۸ نفر از این داوطلبین زن و ۷ هزار و ۹۸ نفر مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه آمار‌های ستاد انتخابات استان نشان می‌دهد در دوره‌های چهارم و پنجم انتخابات شورا‌های روستا‌ها به ترتیب ۴۹ و ۱۰۲ زن در روستا‌های این استان نامزد رقابت در انتخابات شورا‌ها بوده‌اند که این مشارکت در دوره ششم به ۱۱۸ نفر رسیده است.

زارعی حضور زنان در عرصه رقابت انتخاباتی را اثباتی، فعال و رو به رشد دانست و ابراز امیدواری کرد، زنان کردستانی آمده به عرصه انتخابات در کسب رأی و جلب اعتماد مردم هم موفق باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان  افزود: زنان روستا‌های دیواندره سرآمد زنان کردستان در کوشش برای به‌دست گیری مدیریت روستا‌ها هستند و در انتخابات اخیر از این شهرستان ۲۸ زن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته زارعی، بعد از دیواندره، شهرستان‌های سنندج با ۲۷ و کامیاران با ثبت‌نام ۱۷ زن در رده‌های بعدی قرار دارند و زنان شهرستان دهگلان با ثبت‌نام تنها یک نفر کمترین مشارکت را نشان داده‌اند.

او افزود: در این دوره از انتخابات، در شهرستان‌های بانه ۳ زن، بیجار ۱۱ زن، سروآباد ۶ زن، سقز ۱۰ زن، قروه ۱۲ زن و مریوان ۳ زن برای راه‌یابی به ششمین دوره شورای روستا‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است؛ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شوراهای شهر و روستا انتخابات شوراها مشارکت در انتخابات روستا ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف عظمت پالنگان را جهانی کرد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: استقبال بینظیر مردم ایران در اجتماع بزرگ دف نوازان در روستای تاریخی پالنگان زمینه قرار گرفتن این روستا را در یونسکو به عنوان روستای جهانی گردشگری فراهم کردند.
اسعد فرهادی افزود: مهمان نوازی و صبر وحوصله اهالی روستای پالنگان، روستا‌های اطراف و شهرستان کامیاران را در ایام برگزاری این آیین ستودنی است، آنچه که ما در طول برگزاری برنامه شاهد بودیم نمونه‌ای کامل از همدلی، مهمان نوازی مردمان شریف، ساعی و تلاشگری است که برای توسعه این دیار تلاش می‌کنند.
وی بیان کرد: باشکوه بودن این رویداد در پالنگان موجب شد هر ساله در جمعه آخر فروردین ماه جشن دف نوازی برگزار شود و تلاش خواهیم کرد در سنوات آتی با تقویت نقاط قوت و رفع نقاظ ضعف و فراهم سازی کامل زیرساخت‌ها و امکانات در جذب این حجم عظیم مخاطب این رویداد را به عنوان یک رویداد جهانی به نام پالنگان ثبت کنیم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: با حضور نزدیک به ۱۰۰ هزار نفرو حتی بیشترمردم از سراسر کشور در یک روستا با جغرافیای مختص و خاص بدون کوچکترین اتفاقی نمونه‌ای بسیار ارزشمند از همدلی و همراهی مردمان ایران و سطح بالای فرهنگ گردشگری که باید به عنوان یک الگو از آن در کشور اشاره کرد.
فرهادی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و در گفتگو با والدین کودکی از اهالی روستا که دچار حادثه شده بود هیچگونه مشکلی برای این عزیز بوجود نیامده است اشاره کرد: امیدوارم مسئولان و متولیان در رفع نواقص اینگونه مراسمات کمک کنند.
وی گفت: کردستان با ویژگی هنر وفرهنگ و شاخصه مردمان این استان سبب توسعه و رونق را فراهم کرده و با قدردانی مجدد از تمامی عزیزانی که از سراسر کشور با حضور در پالنگان رنج سفر را متحمل شدند و احیانا با سختی‌هایی هم در بخش ترافیک جاده‌ای روبرو شدند قدردانی کرد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: براین باوریم آنچه که این سختی‌ها را برای مهمانان داخل استان و خارج از استان شیرین خواهد کرد خاطرات شیرینی است که از همدلی و همراهی تمامی اقوام در پالنگان به ثبت رسید خواهد بود. 
فرهادی گفت: از صبر و حوصله مردم منطقه، مهمانان، هنرمندان، مدیران، کارمندان و کارشناسان سطح استان درگیر در خلق این رویداد کم نظیر رزشمند تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • هزار دف عظمت پالنگان را جهانی کرد
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان