Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - 2 طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین با دانش فنی ایرانی برای نخستین بار در کشور به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار شانا، 2 طرح دانش‌محور تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین(CX) که برای نخستین بار در کشور با دانش فنی ایرانی اجرا شده‌اند، امروز (پنجشنبه، 26 فروردین‌ماه) با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحدهای تولید کاتالیست‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین برای نخستین بار در کشور از سوی پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در شهرستان شازند استان مرکزی اجرا شده‌اند و 100 درصد تجهیزات این واحدها در داخل کشور ساخته شده است که اجرای این واحدها سبب بی‌نیازی صنعت پتروشیمی از واردات این دو نوع کاتالیست می‌شود.
ظرفیت واحد تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن که با سرمایه‌گذاری 7 میلیون دلاری احداث شده است، 12 تن در سال معادل 30 درصد نیاز صنعت پتروشیمی و قابل توسعه تا تأمین کامل نیاز کشور است. طرح تولید کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین نیز با فناوری CX و حجم سرمایه‌گذاری 3 میلیون دلار اجرا شده و ظرفیت تولید سالانه 20 تن معادل 25 درصد نیاز صنعت پتروشیمی را داراست که قابل توسعه تا تأمین کامل نیاز کشور است.
کاتالیست‌ها به عنوان قلب واحدهای فرآیندی پتروشیمی استفاده می‌شوند. ارزش کاتالیست‌های مصرفی در صنعت پتروشیمی 270 میلیون دلار در سال است که از 40 نوع کاتالیست مهم مورد استفاده در صنعت پتروشیمی، تاکنون 19 نوع بومی‌سازی شده و براساس برنامه، 9 نوع دیگر نیز تا پایان امسال بومی‌سازی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید کاتالیست پلی پروپیلن پلی اتیلن سنگین صنعت پتروشیمی پلی پروپیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

بهمن جعفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای ماشین‌آلات کارخانه، اظهار کرد: ۵۰ درصد ماشین‌آلات مورد نیاز این کارخانه ساخته شده و در مرحله بارگیری از کشور چین بوده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز در حال ساخت هستند.

وی درباره زمان بهره‌برداری از کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر است که این کارخانه تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین درباره کارخانه تولید کاغذ از سنگ ازنا نیز گفت: ساختمان این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ در لرستان در دست احداث است؛ یکی در الیگودرز و دیگری در ازنا که وعده بهره‌برداری یکی از آنها در تابستان داده شده و دیگری نیز پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زای لرستان و از پروژه‌های دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود که طرح احداث این کارخانه در شهرک صنعتی الیگودرز، از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شد؛ اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: این کارخانه سومین طرح کشور است که از سوی ایمیدرو در لرستان انجام خواهد شد و از مصوبات سفر اول هیئت دولت به لرستان محسوب می‌شود.

جعفری ادامه داد: کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است که از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تأمین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی