Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:10:15 GMT

ورزش سبب افزایش استقامت فکری و صبر روزه ‌داران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۱۸۶

ورزش سبب افزایش استقامت فکری و صبر روزه ‌داران می‌شود

کمال صالح احمدی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ورزش در ماه رمضان نه تنها برای افراد ممنوع نیست بلکه فواید بسیاری نیز به همراه دارد، عمل سوخت و ساز را در بدن تسهیل می‌کند و از تجمع چربی در بدن پیشگیری می‌کند.

وی توصیه کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان از یک برنامه غذایی غنی و پر انرژی استفاده کنند، به اندازه و به موقع آب بنوشند و از مصرف مواد غذایی که سبب کاهش آب بدن می‌شود مانند کافئین، قهوه و چای پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر ادامه داد:مواد غذایی مورد نیاز برای تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کربوهیدرات‌ها، سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین‌ها، شیر و مواد مقوی چون خرما، کشمش و انجیر  است.

صالح احمدی اظهار کرد: ورزش برای سلامتی جسم و روح بسیار مفید است و بسیاری ‌از افراد در طول سال ورزش می‌کنند به اشتباه در ماه رمضان از آن دست می‌کشند ، در حالی که فعالیت‌های ورزشی با رعایت اصول و شرایطی در این ماه نیز باید تداوم داشته باشد.

وی در ارتباط با مدت و زمان مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی در این ایام، گفت: توصیه می‌شود شدت ورزش افراد روزه دار کاهش یابد و مدت آن نیز به کمتر از ۳۰ دقیقه در روز برسد و پیشنهاد می‌شود انجام این مهم به مدتی پس از افطار موکول شود.

صالح احمدی افزود:  بهترین ورزش در ماه مبارک رمضان پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و به طور کلی ورزش‌های هوازی است چرا که اینگونه ورزش‌ها سبب بهبود و تسریع در گردش خون می‌شود.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر اضافه کرد: ورزشکارانی که مجبور به تمرین قبل از افطار هستند، لازم است برای جلوگیری از سر درد، سرگیجه و تهوع سطح فعالیت ورزشی خود را به شدت کم و متوسط کاهش دهند و برای تنظیم فعالیت و برنامه غذایی مورد نیاز با پزشک تغذیه مشورت کنند.

برچسب‌ها بوشهر ماه رمضان فدراسیون پزشکی ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ماه رمضان فدراسیون پزشکی ورزشی بوشهر ماه رمضان فدراسیون پزشکی ورزشی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضیافت افطاری دسته جمعی روزه داران پاتاوه در مصلی این شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه پاتاوه گفت: برای پنجمین سال متوالی و در مصلای نمازجمعه بخش پاتاوه این ضیافت افطاری برپا شد.
حجت الاسلام سیادت افزود: مبلغ ۷۰ میلیون ریال امسال هم برای این سفره افطاری از طرف دفتر مقام معظم رهبری اهدا شد.

دیگر خبرها

  • چگونه در ماه رمضان در امتحانات موفق شویم؟
  • میهمان سفره افطاری ساده در ساوه
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • سفره کریمانه افطاری برای روزه داران گلسار
  • توزیع دو هزار پرس غذای گرم بین روزه داران ورنامخواست
  • ضیافت افطاری دسته جمعی روزه داران پاتاوه در مصلی این شهر
  • وضو داروی بی‌حالی برای روزه‌داران
  • تکریم روزه‌داران ماه رمضان در ناژوان با افطاری ساده
  • افطار روزه‌داران روی پل طبیعت
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان