Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:55:04 GMT

۶۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان قمی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۳۴۱

۶۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان قمی پرداخت شد

به گزارش روز پنجشنبه کمیته امداد قم، محمدابراهیم نعیمی هدف اصلی این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان و اظهار کرد: برای اینکه این افراد بتوانند بخشی از هزینه‌های روزمره زندگی خود را تأمین کنند ماهانه به آن‌ها مستمری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار و ۲۳ خانوار شامل ۳۷ هزار و ۵۹۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قم هستند افزود: در سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد استان قم مستمری پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیمی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد تنها به پرداخت مستمری محدود نمی‌شود گفت: با در نظر گرفتن شرایط و نیاز هر خانواده، یک یا چند بسته حمایتی شامل مسکن، اشتغال، ازدواج، درمان و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم عیدی مددجویان این نهاد به‌حساب آن‌ها واریز شد.

 ۱۱۰ میلیارد ریال خدمات کمیته امداد قم به نیازمندان در ماه رمضان سال ۹۹

مدیرکل کمیته امداد استان قم از ارائه ۱۱۰ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال خدمات به نیازمندان در ماه مبارک رمضان سال گذشته خبر داد و خواستار مشارکت جدی‌تر مردم در سال جاری شد.

 اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: با مشارکت مردم نیکوکار و خیران، در ماه مبارک رمضان سال گذشته خدمات قابل‌توجهی به نیازمندان ارائه شد و من از آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی خدمات این نهاد در ماه رمضان سال گذشته را در چهار سرفصل عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته ضمن پرداخت وجه نقد و بُن غیر نقدی به تعدادی از خانواده‌ها به میزان قابل‌توجهی سبد کالا و غذای گرم نیز در بین نیازمندان توزیع شد.

میرشکار از پرداخت بُن غیر نقدی به ۱۰۴ خانوار و واریز وجه نقد ویژه ماه مبارک رمضان به‌حساب هفت هزار و ۳۶۷ سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۵۶ سبد کالا نیز در بین افراد بی‌بضاعت توزیع شد.

وی افزود: این سبدهای کالا که در مقاطع مختلف و به‌صورت متنوع به خانواده‌های نیازمند تحویل شد شامل برنج، روغن، تخم‌مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، حبوبات، چای، پنیر و خرما بوده است.

میرشکار بابیان اینکه در سال ۹۹ طرح آشپزخانه‌های مهدوی در سراسر کشور راه‌اندازی شد تصریح کرد: در استان قم نیز ۱۴۰ هزار پُرس غذای گرم پخت و در بین ایتام و محرومان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از جمع‌آوری حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه در عید سعید فطر سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع خدمات ارائه‌شده این نهاد در ماه مبارک رمضان سال گذشته هم ۱۱۰ میلیارد و ۷۰۸ میلیون بوده است.

وی با اعلام اینکه قصد داریم در ماه رمضان امسال نیز ۲۰۰ هزار پُرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع کنیم از مردم و خیران خواست تا به هر شکل ممکن این نهاد را در این امر خداپسندانه یاری کنند.

۳ هزار پُرس غذای گرم در بین نیازمندان پردیسان توزیع شد

همچنین کمیته امداد شهرک پردیسان قم نیز با توزیع ۳۸۰۰ پُرس غذای گرم در بین نیازمندان پیشتاز طرح اطعام مهدوی در قم شد.

بر اساس گزارش کمیته امداد قم، هم‌زمان با شروع ماه مبارک رمضان، کمیته امداد پردیسان قم ۳۸۰۰ پرس غذای گرم را که با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) پُخت و بسته‌بندی‌شده بود در بین ایتام و محرومان مناطق پردیسان و کهک توزیع کرد.

تا پایان ماه رمضان همه خانوارهای تحت حمایت این نهاد حداقل از یک وعده افطاری و سحری بهره‌مند خواهند شد و خانواده‌های ایتام و دارای بیمار صعب‌العلاج در اولویت هستند.

شایان‌ذکر است هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان ۲۰۰ هزار پُرس غذای گرم در قالب طرح اطعام مهدوی، در سومین مرحله پویش ایران همدل در استان قم در حال برگزاری است./

برچسب‌ها عید سعید فطر قم کمیته امداد امام خمینی ماه رمضان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر قم کمیته امداد امام خمینی عید سعید فطر قم کمیته امداد امام خمینی ماه رمضان اخبار کنکور کمیته امداد استان قم بین نیازمندان ماه مبارک رمضان رمضان سال گذشته سال گذشته ماه رمضان توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟

مجتبی احمدلو با اشاره به تسهیلات درمانی درنظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۲۶ فروردین‌ هیئت وزیران مصوبه تعرفه‌های خدمات پزشکی را در بخش‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ابلاغ کرد که نسبت به سال گذشته با رشد متوسط ۳۰ درصدی همراه بوده است. در این مصوبه خودپرداخت (فرانشیز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین دهک‌های پایین درآمدی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران، خودپرداخت (فرانشیز) مراجعه بیماران در طرح نظام ارجاع برای مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران ۱۳ هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه نظام ارجاع یک هستند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: دارو، ملزومات پزشکی و خدمات پیراپزشکی مورد نیاز بیماران نیز باید توسط مرکز ارائه کننده خدمت تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه اقلام و این خدمات را خارج از زنجیره ارجاع به بیرون از مراکز ندارند.

احمدلو با اشاره به دیگر موارد مهم در ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ برای مددجویان، بیان کرد: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران سه دهک رایگان است.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوبه سال ۱۴۰۰)، گفت: از سال گذشته هیئت وزیران تصویب کرده که خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان است که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و این مصوبه نیز لحاظ شده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به فرانشیز مددجویان، تصریح کرد: همچنین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند در سال جاری نیز همچون سال گذشته خدمات بستری و خدمات اورژانسی که دارای پرونده هستند، با نظام ارجاع در مراکز دولتی ۹۵ درصد توسط بیمه و ۵ درصد از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه تامین می‌شود و به عبارتی فرانشیز خدمات بستری و اورژانسی دارای پرونده برای مددجویان صفر است. برای خدمات سرپایی در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت نیز سهم سازمان از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب‌العلاج برای مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران در قالب نظام ارجاع و مددجویان بهزیستی برای دارو و خدمات سرپائی مرتبط با بسته بیماری‌های مذکور رایگان است.

احمدلو در بخش دیگری از سخنان خود این را هم گفت که دولت همچنان در سال جاری بیمه سلامت را مکلف کرده که سهم بیمه برای افراد بدون بیمه درمانی در پنج دهک اول درآمدی همچنان رایگان باشد و دهک ۶‌، ۲۰ درصد حق بیمه، دهک ۷،‌ ۳۰ درصد حق بیمه، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه سرانه درمان را پرداخت کنند. حق سرانه بیمه خدمات درمانی نیز در سال جاری ماهانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا جواد صبوحی

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان