Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد، شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز در ۲۴ ساعت گذشته عددعدد ٨٠ (وضعيت شاخص: قابل قبول) و در ساعت ٨ صبح امروز عدد ۶٨ (وضعيت شاخص: قابل قبول) است.

شاخص کیفیت هوا AQI، کیفیت هوا را در شش دسته قرار می‌دهد که هر دسته را به سطوح مختلف سلامت انسان مربوط می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شش دسته به شرح زیر است:

پاک: میزان AQI در این حالت بین ۰ و ۵۰  بوده که کیفیت هوا رضایت بخش و آلودگی هوا بی خطر یا کم خطر است.


قابل قبول: میزان AQI در این حالت بین ۵۱ تا ۱۰۰ و کیفیت هوا قابل قبول است اگر چه بعضی از آلاینده‌ها امکان دارد برای تعداد بسیار کمی از افراد با ملاحظات بهداشتی خاص همراه باشد به عنوان مثال کسانی که نسبت به ازن حساسیت ویژه‌ای دارند ممکن است علائم تنفسی از خود بروزدهند.


ناسالم برای گروه‌های حساس: میزان AQI در این حالت بین ۱۰۱ و ۱۵۰ است و بعضی از افراد گروه‌های حساس امکان دارد اثرات بهداشتی خاصی را تجربه کنند، برای مثال مردمی که دارای بیماری ریه هستند نسبت به عموم مردم خطرات بیشتری را از مواجهه با ازن متحمل می‌شوند، اما مردمی که بیماری ریوی یا قلبی دارند خطر بیشتری را از مواجهه با ذرات معلق متحمل می‌شوند که وقتی آلودگی هوا در این سطح قرار دارد عموم مردم تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

ناسالم: هر فردی ممکن است اثرات بهداشتی AQI بالا را زمانی که مقدار آن بین ۱۵۱ و ۲۰۰ بوده را تجربه کند که اعضای گروه‌های حساس بیش از سایر افراد اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می‌کنند.

خیلی ناسالم: در این حالت AQI بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار دارد و هشداری برای سلامتی بحساب می‌آید و بدین معنی است که هر کسی ممکن است اثرات جدی تری را بر سلامت خود تجربه کند.

خطرناک: AQI در این وضعیت از ۳۰۰ بالاتر و اخطاری جدی برای سلامت انسان و اعلام وضع اضطراری است که در این وضعیت احتمال دارد تمام افراد جامعه تحت تاثیر قرار گیرند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شاخص کیفی هوا قابل قبول کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران سالم شد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  تردد خودروها و همچنین توقف سامانه بارشی از عوامل مهم آلودگی هوا است که روز گذشته وضعیت کیفیت هوای شهر تهران را در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داد اما از ساعات گذشته وزش باد موجب رخت بستن آلودگی از هوای تهران شده به گونه ای که هم اکنون شاخص لحظه ای کیفیت هوا بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته و وضعیت در شرایط سالم است.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص با قرار گرفتن روی عدد ۹۵ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ نقطه ای از پایتخت در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نیست و بیشتر مناطق در شرایط سالم قرار دارد.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • هوای مشهد از «پاک» به «سالم» تغییر کرد
  • هوای تهران ناسالم شد
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص هوای تهران ۱۲۲/ پایتخت آلوده شد
  • هوای «پاک» میهمان سومین روز کلانشهر مشهد است