Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:39:27 GMT

۷۵ برنامه قرآنی به مناسبت ماه رمضان در سمنان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۵۶۳

۷۵ برنامه قرآنی به مناسبت ماه رمضان در سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید فلاح لاله زاری ظهر پنجشنبه در نشست مجازی با رسانه‌ها به میزبانی ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۷۵ عنوان برنامه و فعالیت فرهنگی هنری برای ماه رمضان در سطح استان تدارک دیده شده است، تاکید کرد: ارشاد اسلامی، مراکز قرآنی و مؤسسات قرآن و عترت مجری این برنامه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ عنوان فعالیت در شهرستان سمنان، ۲۰ عنوان در شهرستان شاهرود، ۱۴ عنوان در دامغان، ۹ عنوان در آرادان، هفت عنوان در شهرستان میامی، شش عنوان در گرمسار، پنج عنوان در سرخه و چهار عنوان در شهرستان مهدی شهر اجرا می‌شود، افزود: استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی محور اصلی این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه این برنامه‌ها با استفاده از بستر فضای مجازی اجرا می‌شود، ابراز کرد: یکی از شاخص ترین برنامه‌های ماه رمضان تفسیر و قرائت روزانه یک جز قرآن کریم، با حضور و مشارکت کارشناسان در شهرستان‌های استان سمنان است.

فلاح با بیان اینکه سخنرانی‌های تربیتی و دینی ویژه مادران قرآن آموزان تحت پوشش خانه‌های عترت و مؤسسات قرآنی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه رمضان است، ابراز داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی از جمله مهمترین برنامه‌های ماه رمضان خواهد بود همچنین مردم می‌توانند برای حضور مجازی در این برنامه‌ها به سایت www.semnan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5189975

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم برنامه فرهنگی ماه مبارك رمضان فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان فرشید فلاح ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 اردبیل محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج برنامه ها ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند