Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های صندوق رفاه برای افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی بیان کرد: معمولا سالی یک بار در شهریور هیات امنا نرخ اجاره بهای خوابگاه‌ها، وام‌ها و غذای دانشجویی سال تحصیلی آینده را تعیین و افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطیعی گفت: در اولین نیمسال تحصیلی سال جاری وام‌های دانشجویی از حدود ۲۰ نوع به ۵ وام (تحصیلی، ضروری، دکتری، مسکن، شهریه) تبدیل، تجمیع و ساماندهی شدند.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه از فروردین بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه مبلغ وام ویژه دکتری را از ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون افزایش دادیم، گفت: بر این اساس دانشجویان دکتری سالیانه ۱۲ میلیون وام ویژه دکتری می‌گیرند.

او درباره میزان افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی پیش رو گفت: این مبلغ افزایش پیدا می‌کند، ولی هنوز جزئیات بیشتری درباره آن مشخص نیست.

مطیعی افزود: ثبت نام وام ویژه دکتری هم اکنون آغاز شده  و دانشجویان برای ثبت نام به پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه کنند.  

رئیس صندوق رفاه دانشجویان توضیح داد: دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی و ثبت درخواست باید با شماره تلفن همراه به نام خود اقدام کنند. علت تصمیم هم این است که تمام مراحل ثبت درخواست وام به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و برای احراز هویت آنان باید دانشجو با شماره حساب خود اقدام کند.  

شرایط فعالیت خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها با توجه به وضعیت قرمز

این مقام مسئول درباره شرایط فعالیت خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها با توجه به وضعیت قرمز موجود در کشور گفت: با توجه به این شرایط مطابق مصوبات ستاد مقابله با کرونا که در سطح ملی تشکیل می‌شود و ستاد‌های مقابله با کرونای استانی دانشگاه‌ها بر اساس شیوع کرونا در استان مربوطه خودشان وضعیت را مدیریت می‌کنند.  

مطیعی توضیح داد: شرایط دانشگاه‌ها یکسان نیست و نمی‌توان نسخه واحد برای آن‌ها چیده شود. فعلا فقط دانشجویانی که در مقطع دکتری  یا فوق لیسانس پروژه دارند و حضور آنان در آزمایشگاه ها، مزارع و... لازم است دانشگاه امکان اسکان با توجه به گروه و وضعیت اعضای هیات علمی برای آنان امکان حضور را فراهم می کنند.  

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: مجموعا حدود ۳۸۰ میلیارد تومان وام در نیمسال اول سال تحصیلی یعنی بهمن ماه به دانشگاه‌ها دادیم که ۹۶ درصد این اعتبار توسط دانشگاه ها جذب شد.  امیدواریم اعتبار باقی مانده را نیز جذب کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه ها سال تحصیلی خوابگاه ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت بخشی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نظام اسلام، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است، موفقیت در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند اهداف مهم و بزرگ را محقق سازد. 

وی افزود: اسلام برای دانش و معرفت جایگاه ویژه در نظر دارد و قرآن، کتاب معرفت و حکمت است تا راه تزکیه را به پیروان خود نشان دهد، خداوند متعال، طالبان علم و دانش را دوست دارد و در آخرت آنان را به عنوان گنجینه مبعوث می‌کند، این در حالی است که بیشترین سهم تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها به علت غفلت در سال‌های گذشته جمع شدند و به کشور ضربه وارد شد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دو هزار دانشجو در استان مرکزی، مایه امید است و تک تک افراد در این دانشگاه، سرمایه‌ هستند و آینده کشور را خواهند ساخت. 

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشجویان، بیان کرد: کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک به عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان مطرح است که باید این مهم با کمک بخش‌های مختلف برطرف گردد، در این راستا آماده پیگیری و همکاری با هدف تأمین فضای مناسب و کم‌شدن دغدغه دانشجویان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دولت باید با ردیف اعتباری مناسب، حل مشکل خوابگاه دانشجویان را در دستور کار قرار دهد و از دغدغه دانشجویان بکاهد،گفت: در حال حاضر فرصت برای ساخت خوابگاه در اسرع وقت فراهم نیست. بنابراین باید ساختمانی را اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. همچنین به منظور توجه به بنیان خانواده، خوابگاه دانشجویان متأهل نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد