Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@10:35:52 GMT

دستگیری سه آدم ربا در عملیات کارآگاهان پلیس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۸۲۴

دستگیری سه آدم ربا در عملیات کارآگاهان پلیس

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری سه تبعه افغان که نوجوان ۱۲ ساله‌ای را از کشور افغانستان ربوده و به شهرستان اراک منتقل کرده بودند، خبر داد و گفت: فرد ربوده شده، صحیح و سالم تحویل خانواده‌اش شد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در بیان جزئیات این خبر گفت: چند روز قبل، شخصی تبعه افغان با ارائه برگه مرجوعه‌ای از مرجع قضائی، شکایتی از آدم ربایی فرزند ۱۲ ساله‌اش را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از فرد شاکی، مشخص شد که در اسفندماه سال گذشته، افرادی ناشناس پسر بچه ۱۲ ساله‌ای را در یکی از ایالت‌های افغانستان ربوده و به کشور ایران آورده‌اند و برای آزادی او مبلغ پنج میلیارد تومان درخواست کرده‌اند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با برآوردهای انجام شده و احتمال حضور آدم ربایان در استان مرکزی، بررسی موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، آدم ربایان که از ورود پلیس به این موضوع مطلع شده بودند، بلافاصله پسربچه ربوده شده را آزاد کردند که با پیگیری پلیس، وی صحیح و سالم تحویل خانواده‌اش شد.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری پرونده با جدیت از سوی پلیس دنبال و سرانجام مشخص شد که آدم ربایان در یک کوره آجرپزی در اطراف شهرستان اراک مشغول به کار هستند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با شناسایی محل حضور این افراد، تیمی از کارآگاهان پلیس به محل اعزام شدند و در عملیات غافلگیرانه، هر سه فرد آدم ربا دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان تحویل داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بازجویی‌های انجام شده، دستگیرشدگان به آدم ربایی با هدف دریافت پول از خانواده پسربچه اعتراف کردند که با تکمیل تحقیقات پلیس، پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد و آدم ربایان نیز با دستور قضائی روانه زندان شدند.

کد خبر 487108

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی حوادث دستگیری آدم ربایی نوجوان تبعه افغانی فرد ربوده شده کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات پلیسی فرمانده انتظامی استان مرکزی اعتراف به جرم مجرمان مرجع قضائی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارآگاهان پلیس آدم ربایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: ابتدای اسفندماه سال گذشته در پی وقوع قتل ۳ مرد حدوداً بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن در جنوب شهر تهران و وصول این خبر به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ۳ مرد جوان که آثار صدمات جسمانی و ضرب و جرح ناشی از درگیری داشتند به بیمارستان منتقل شدند که علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط پزشکان جان خود را از دست دادند که کارآگاهان این اداره در گام نخست با تن پیمایی از مقتولان آثار جراحات عمیق و ضربه با جسم سخت به سر، کتف و پهلو مشاهده کردند.

این مقام ارشد انتظامی به مراجعه کارآگاهان به محل حادثه اشاره کرد و اظهار کرد: تحقیقات میدانی کارآگاهان حاکی از آن بود، ۲ تن از مقتولان در کنار خیابان در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران مشغول دست‌فروشی بودند که ناگهان یک خودروی نیسان با ۳ سرنشین با استفاده از چوب و قمه به سمت آن ۲ مرد حمله ور شده‌اند و بر اثر این درگیری ۲ جوان دست‌فروش به به همراه یکی از سرنشینان خودور به قتل می‌رسند.

سردار ولی پور گودرزی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه با توجه به حساسیت موضوع بدون اتلاف وقت سریعاً با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی هویت و مخفیگاه یکی از سرنشینان خودرو را شناسایی و موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران انتقال دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه عامل اصلی درگیری بلافاصله پس از وقوع قتل از تهران خارج و غرب کشور مراجعه کرده بود، ادامه داد: با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه جدید متهم در غرب کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به شهر تهران انتقال یافت.

این مقام ارشد پلیسی گفت: عامل اصلی درگیری ضمن اعتراف به وقوع قتل با همکاری همدستانش علت قتل را درگیری و نزاع سابق در خصوص یکسری مبالغ که از سود فروش اجناس به دستشان می‌رسید، اعلام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، طی تکمیل پرونده به زندان منتقل شدند.

کد خبر 6063552

دیگر خبرها

  • قاتل شهروند ایرانشهری دستگیر شد
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • گروگان گیری در دولت آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • گروگان‌گیری در دولت‌آباد/ ۳ متهم از اتباع دستگیر شدند
  • ۶ ماموریت پلیسی در سمنان انجام شد/ پایان گروگانگیری در ایوانکی
  • کشف جسد مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری یکی از اعضای جیش الظلم در هرمزگان