Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@21:22:30 GMT

نحوه دریافت کد شهاب در بانک ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۸۵۵

نحوه دریافت کد شهاب در بانک ملی ایران

خبرگزاری آریا - مشتریان بانک ملی ایران می توانند با مراجعه به سایت رسمی این بانک یا از طریق بازوی اپلیکیشن بله، به راحتی کد شهاب خود را استعلام بگیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای 16 رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود؛ درواقع مشتریان بانکی که دارای حساب‌های جداگانه در بانک‌های مختلف هستند، کافی است از طریق یکی از بانک‌ها کد شهاب دریافت کنند تا در بانک‌های دیگر از همان کد استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، داشتن کد شهاب به منظور پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب ها الزامی شده و ارائه خدمات بانکی به مشتریان فاقد کد شهاب با محدودیت هایی مواجه است. کد یا شناسه شهاب زمانی برای مشتریان بانکی صادر می‌شود که احراز هویت مشتری به‌صورت کامل انجام و اطلاعات ارائه‌شده در زمان افتتاح حساب تأیید شود بنابراین ارائه اطلاعات هویتی، سجلی، مکانی و کسب و کاری مشخص برای دارندگان حساب های حقیقی و حقوقی به منظور تخصیص کد شهاب لازم است. استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است. مشتریان فاقد کد شهاب ضروری است در اسرع وقت با مراجعه به شعبه، نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات حساب خود برای دریافت خدمات بانکی اقدام کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کد شهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد

سردار "محمد قنبری" در تشریح وضعیت عملکرد مبارزه با کلاهبرداری در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: مقابله جدی با کلاهبرداران و دستگیری افراد تحت تعقیب این جرم، از اولویت‌های مهم ماموریتی پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری می‌باشد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: با تلاش کارآگاهان در سال ۱۴۰۲ در حوزه مقابله با کلاهبرداری، شاهد افزایش ۲۲.۶ درصدی کشف به کشف و کشف ۸۵ درصدی پرونده‌ها در سطح کشور بوده ایم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها نیز تحت عنوان خرید و فروش، برداشت متقلبانه از حساب، سایت‌های اینترنتی، سرمایه گذاری و دلالی بوده است.

وی در مجموع از انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در راستای افزایش هزینه ارتکاب جرم برای کلاهبرداران، در این خصوص حدود ۲ هزار و ۳۰۰ شماره کارت و حساب بانکی و تعداد یک هزارو ۳۱۸ سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در اختیار کلاهبرداران مسدود شده است.

سردار قنبری سال گذشته را برای پلیس آگاهی سالی پرتلاش عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح‌های مختلف توانستیم جرایم سازمان یافته را کاهش دهیم که امیدواریم بتوانیم برنامه‌ها و طرح‌های مختلف بیش از پیش امنیت را برای مردم عزیز فراهم کنیم.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: با رعایت ضوابط و مقررات در انجام معاملات و انجام بررسی دقیق و استعلام از دستگاه‌های ذیربط قبل از انجام هرگونه معامله و دادوستد خودداری و از رفتن به پای دستگاه خودپرداز برای پرداخت جایزه در کنترل و مهار وقوع کلاهبرداری با پلیس همکاری تا شرایط مطلوب تری ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • مشکل بزرگ بانک‌ها برای خرید استقلال و پرسپولیس چیست؟
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد