Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند «احمدشاه مسعود» قهرمان ملی افغانستان اظهار داشت که رئیس جمهور کنونی این کشور در شرایط کنونی نماینده بدبختی مردم است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمد مسعود» فرزند قهرمان ملی افغانستان در واکنش به خروج نیروهای خارجی و روند صلح این کشور گفت که اگر مذاکرات صلح با شکست روبرو شود، جنگ خونین‌تر از گذشته بروز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با طلوع تاکید کرد که آمادگی‌هایی اتخاذ شده است و برای دفاع از مردم افغانستان دست به هرکاری خواهد زد.

مسعود با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور افغانستان در سال‌های گذشته گفت که اشرف غنی می‌توانست قهرمان سازندگی باشد اما حالا نماینده بدبختی کشور شده است.

فرزند قهرمان ملی افغانستان همچنین از برخی آمادگی‌ها پس از احتمال شکست روند صلح این کشور خبر داد.

احمد مسعود اوایل فروردین نیز به «فرانس 24» گفته بود که اشرف غنى رئیس جمهور مناسبی برای افغانستان نیست و برای رسیدن به صلح باید از قدرت کناره‌گیری کند.

گفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستاننخستین تماس اشرف غنی با وزیر خارجه آمریکا پس از نامه تحکم‌آمیز «بلینکن»سفر خلیلزاد به کابل و ادامه رایزنی برای دولت مشارکتی در افغانستاننور: خلیلزاد طرح دولت مشارکتی را با سیاسیون و دولت افغانستان مطرح کرده است

وی با اشاره به طرح اشرف غنی برای نشست استانبول گفته بود که طرح رئیس جمهور افغانستان برای برگزاری انتخابات زودهنگام عملی نیست و برای ماندن در قدرت ارائه شده است زیرا شرایط امنیتی و سیاسی کشور و بی‌اعتمادی مردم به نهادهای برگزاری انتخابات اجازه نمی‌دهند که انتخابات شفاف و مشروعی برگزار شود.

احمد مسعود همچنین درباره حکومت مشارکتی با طالبان نیز اظهارداشت که چنین حکومتی فعلا مناسب است و دولت انتقالی آینده باید زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند و در آن نیز بی‌طرف باشد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان قهرمان ملی افغانستان رئیس جمهور اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای جنگ روانی دشمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حجت‌الاسلام سید ابرئیسی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از ضربه زدن به امنیت مردم و همچنین ضربه خوردن از نیروهای مسلح کشورمان به دنبال ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود، هوشیاری، تلاش مضاعف و هماهنگی بین بخش‌های اداری و اجرایی کشور را برای خنثی‌سازی چنین توطئه‌هایی خواستار شد.

رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت، ضمن تجلیل از عملیات مقتدرانه، تاریخی و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، «هماهنگی میدان و دیپلماسی»، «هماهنگی بین بخش‌های صف و ستاد» و همچنین «دقت بسیار بالا در اجرای عملیات» را از جلوه‌های کم‌نظیر و افتخارآمیز این عملیات برشمرد و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدا، مجاهدت و جان‌فشانی نیروهای مسلح و هدایت‌های داهیانه و پیامبرگونه رهبری معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و عظمت قرار دارد و با این اقدام غرورانگیز، علاوه بر عملی شدن وعده تنبیه دشمن متجاوز، قلوب تأثر یافته مردم جهان، امت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین از جنایات این رژیم متجاوز نیز آرام گرفت.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از ضربه زدن به امنیت مردم و همچنین ضربه خوردن از نیروهای مسلح کشورمان به دنبال ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود، هوشیاری، تلاش مضاعف و هماهنگی بین بخش‌های اداری و اجرایی کشور را برای خنثی‌سازی چنین توطئه‌هایی خواستار شد و بر اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع اقدامات اقتصادی دولت به منظور حفظ ثبات بازار و اطمینان‌بخشی به فعالان اقتصادی تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی ضمن یادآوری نقش و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق شعار سال و مشارکت دهی مردم در جهش تولید، تأکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند با گفتمان سازی، مشارکت مردم در امر تولید، توانمندسازی بخش خصوصی، تعاونی‌ها و نهادهای مردمی و همچنین رفع موانع نقش‌آفرینی مردم در تولید و اقتصاد کشور شعار امسال را تحقق ببخشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه هیئت دولت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران که حضور حماسی و بی‌نظیر مردم در راهپیمایی روز قدس را مسئولیت آور عنوان کرده بودند، تصریح کرد: دولت و خدمتگزاران نظام، خود را موظف می‌دانند که با تمام وجود، مجدانه، مجاهدانه و زمان شناسانه نسبت به پیگیری و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • پایان فروردین، مهلت بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر
  • هماهنگی میدان و دیپلماسی جلوه‌ افتخارآمیز عملیات سپاه بود
  • دستور رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای جنگ روانی دشمن
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه