Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به اعضای کمیته اطلاعات سنا گفت، این آژانس هر ۱۰ ساعت یکبار درباره اقدامات مختلف دولت چین تحقیقاتی آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، "کریستوفر رای"، مدیر اف.بی.آی در نشست سالانه کمیته اطلاعات سنا پیرامون تهدیدات جهانی که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: ما هر ۱۰ ساعت یکبار تحقیقاتی جدید درباره چین آغاز می‌کنیم و می‌توانم به این کمیته اطمینان دهم که آن به این خاطر نیست که کارمندان اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.آی هیچ کار دیگری برای انجام ندارند.

وی افزود: ما در حال حاضر ۲۰۰۰ تحقیقات در رابطه با اقدامات دولت پکن داریم.

این اظهارات رای در پاسخ به سوالی از سوی سناتور "مارکو روبیو" درباره تلاش‌های نفوذ روسیه و چین مطرح شدند.

رای با اشاره به چین گفت: فکر نمی‌کنم کشوری وجود داشته باشد که به این اندازه تهدیدی جدی برای نوآوری، امنیت اقتصادی‌ و ایده‌های دموکراتیک‌مان باشد. ابزارهای موجود در جعبه ابزارشان برای نفوذ بر کسب‌وکارها، موسسات آموزشی و دولت‌هایمان در همه سطوح عمیق، گسترده و پایدار هستند.

سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا به دنبال یکی از تحقیقات اف.بی.آی چندین تن را به خاطر تلاش‌هایشان برای تهدید، وادار کردن یا آزار برخی ساکنین آمریکا به چین بازگرداند. هشت تن نیز به فعالیت در آمریکا به عنوان ماموران غیرقانونی چین متهم شدند.  

نشست روز چهارشنبه نخستین نشست درباره تهدیدات جهانی طی دو سال گذشته است چرا که برخی از مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از شرکت در نشست ۲۰۲۰ امتناع کرده بودند.  

این تجزیه و تحلیل تند و تیز درباره چین در بحبوحه افزایش جرائم از روی نفرت و انزجار علیه آسیایی-آمریکایی‌ها در بحبوحه پاندمی کرونا مطرح شده است.

"مارک وارنر"، رئیس کمیته اطلاعات سنا در آغاز این نشست گفت: در حالی که با چالش‌های به وجود آمده از سوی چین دست و پنجه نرم می‌کنیم، باید تاکید کنم که مشکل ما با حزب کمونیست چین است نه مردم چین و قطعا نه آسیایی-آمریکایی‌های مستقر در آمریکا.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تجاری آمریکا و چین اف بی ای آمریکا اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ خواهد داد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • قیصر امین‌پور نمی‌خواست برای شعرش به او کلیه بدهند
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • آغاز برداشت علوفه ترکیبی در بابل + فیلم