Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:11:52 GMT

افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های گیلانیان به عتبات عالیات

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۹۶۴

افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های گیلانیان به عتبات عالیات

دست یاری مردم به بازسازی حرم‌های اهل‌بیت (ع)/ ۱۸ موکب گیلانی در سطح کشور فعال هستند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در خصوص مرمت حرم‌های اهل‌بیت (ع) گفت: در سال گذشته میزان کمک‌های مردمی به عتبات عالیات به یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده و این‌ امر گواه بر افزایش ۵۰ درصدی در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید دوهندو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه خادمی اهل‌بیت و زائرین سیدالشهدا، توفیقی بزرگ الهی و عظمت برای اعضا ستاد عتبات عالیات است، اظهار کرد: پروردگار فرصت خدمت و خدامی زائرین حرم امامین شریفین، سیدالشهدا (ع) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) را به هر فردی نداده و خادمین باید از این فرصت ارزشمند و توفیق الهی نهایت بهره را ببرند.

وی با قدردانی از همراهی و کمک‌های بی‌شائبه مردم به بازسازی  و مرمت حرم‌های اهل‌بیت و کمک به سیل‌زدگان سی‌سخت گفت: مردم ستاد عتبات عالیات را جزئی از خود دانسته و در هرزمانی که این ستاد به کمک مردم نیاز داشته است هم‌وطنان پای‌کار آمده و کمک‌های بی‌نظیری را انجام دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در خصوص مرمت حرم‌های اهل‌بیت بیان کرد: در سال ۹۸ درمجموع ۸۷۸ میلیون و ۸۴۳ هزار تومان نذورات مردمی در خصوص بازسازی حرم‌های اهل‌بیت توسط عتبات عالیات جمع‌آوری و این آمار در سال گذشته به یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده و این‌ امر گواه بر افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی است.

دوهندو از فعالیت ۱۸ موکب در استان گیلان خبر داد و افزود: در سطح استان گیلان ۱۸ موکب فعال وجود داشته که این مواکب در ایام مختلف سال با حضور در کشور عراق به زائرین و یا در هنگام وقوع بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله به مناطق آسیب‌دیده رفته و به هم‌وطنان خود خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اعلام جزئیات فعالیت مواکب گیلانی در سال ۹۹ تصریح کرد: توزیع ۳۵ هزار عدد ماسک، ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم، پخت ۵۵ هزار قرص نان با استفاده از یک هزار و ۵۰۰ تن آرد، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و تهیه یک هزار و ۵۰۰ عدد لوازم‌التحریر ازجمله عمده‌ترین فعالیت موکب‌های گیلانی در طی این ایام بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ساخت و مرمت واحدهای مسکونی در گیلان گفت: در طی این مدت دو باب منزل مسکونی در روستاها و اطراف شهر رشت به ارزش ۷۲ میلیون تومان توسط ستاد عتبات عالیات ساخته و در اختیار صاحب‌خانه قرار گرفته است.

دوهندو با اذعان به اینکه مردم گیلان ۱۷۰ میلیون تومان اقلام خانگی و بسته معیشتی به زلزله‌زدگان سی‌سخت کمک کرده‌اند، افزود: بعد از زلزله سی‌سخت عتبات عالیات گیلان با همراهی مردم و خیرین ۱۷۰ میلیون تومان اقلام خانگی مثل گاز، بخاری، فرش، ظروف غذاخوری و همچنین بسته‌های معیشتی به آن مناطق ارسال و در بین مردم توزیع شده است‌.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: جمع‌آوری نذورات برای مرمت و بازسازی، فراهم آوردن وسایل رفاهی برای زائرین حرم‌های مقدسه و برپایی موکب‌های ۱۸ گانه در عراق و در روز اربعین حسینی در صورت خلاص شدن از شر ویروس کرونا، مهم‌ترین برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۰ است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه مواکب این استان در ایام ماه مهمانی خدا به یاری نیازمندان شتافته است، افزود: سه موکب نورالزهرا، محسنین و خدام العتره، در ماه رمضان با پخت نان مجانی، افطار و‌ سحر فعال بوده و مواد غذایی گرم را در بین نیازمندان شهرستان رشت و دیگر نقاط استان توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان عتبات عالیات بازسازی کمک های مردمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان افزایش ۵۰ درصدی کمک حرم های اهل بیت کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، جواد شاشانی گفت: فعالیت صیادی در دریاچه سد مهاباد از اول مهر ماه سال قبل آغاز شده بود و در این مدت اعضای تعاونی توانستند بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی بویژه گونه سوف را صید کنند.

او افزود: هم اکنون  صید ماهی در دریاچه سد مهاباد با توجه به شروع فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، متوقف شده است.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رهاسازی گونه سوف که از سایر گونه‌های بومی تغذیه می‌کند، اکوسیستم دریاچه سد را تغییر کرده  لذا امسال همزمان با صید ماهی در این سد، طرح مبارزه با گونه سوف نیز اجرا شد.

شاشانی تصریح کرد: به دلیل عدم رهاسازی بچه‌ماهی در سد مهاباد، میزان صید ماهی از سد کاهش یافته است در حالیکه سال‌های گذشته سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن ماهی توسط اعضای تعاونی صید و صیادی مهاباد برداشت می‌شد.

او ادامه داد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند