Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات وین در سایه اتفاقات این هفته‌ (اعلام غنی سازی ۶۰ درصدی و حمله به تاسیسات نطنز) آسان نخواهد بود و مذاکرات در آستانه یک پروسه پیچیده قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، نشست کمیسیون برجام پنجشنبه در گراندهتل شهر وین با حضور نمایندگان ایران و 1+4 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند نشست پیشین که نمایندگان ایالات متحده هم در پایتخت اتریش حضور داشتند، این بار هم نمایندگان آمریکایی در ایمپریال، هتلی نزدیک به محل نشست حضور خواهند داشت تا بصورت غیرمستقیم در مذاکرات شرکت داشته باشند. انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا میانجی بین هیات آمریکایی و نشست اصلی 1+4 خواهد بود.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ریاست هیات ایرانی را عهده دار است. نمایندگانی از بانک مرکزی و وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی نیز در این نشست حضور دارند.

انریکه مورا، معاون دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا مانند دور گذشته هماهنگ کننده است و ریاست جلسه را با حضور نمایندگان بریتانیا، آلمان و فرانسه و چین و روسیه عهده دار خواهد بود.

رسانه های ایران محور اصلی گفتگوهای امروز را «رفع تحریم ها و اعلام غنی سازی 60 درصدی» عنوان می کنند.

سخنگوی اتحادیه اروپا به یورونیوز گفت:‌ «محور اصلی نشست امروز در چارچوب بازگشت دوباره ایالات متحده به برجام و بازگشت طرفین به تعهدات مندرج در این توافق هسته‌ای است.» هرچند پیتر استانو اشاره کرد که:‌ «‌مذاکرات در سایه اتفاقات این هفته‌ (اعلام غنی سازی 60 درصدی و حمله به تاسیسات نطنز) آسان نخواهد بود.» به گفته وی «مذاکرات در آستانه یک پروسه پیچیده قرار گرفته است.»

همزمان، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین اظهار نظرهایش گفت که ایران آژانس را در جریان تصمیم خود مبنی بر آغاز غنی‌سازی 60 درصدی قرار داده است و بازرسان این نهاد در تأسیسات هسته‌ای نطنز حضور دارند.

رافائل گروسی همچنین با پراهمیت خواندن مذاکرات نشست کمیسیون مشترک برجام در وین افزود که نتیجه این نشست تأثیر زیادی بر همکاری و توافق میان آژانس و تهران در خصوص بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران خواهد داشت.

ابتدا قرار بود این نشست دیروز، چهارشنبه 14 آوریل برگزار شود اما بدلیل ابتلای یکی از اعضای اروپایی تیم مذاکره کننده به روز پنجشنبه موکول شد. این نشست در حالی برگزار می شود که سه کشور اروپایی امضاکننده برجام، فرانسه و آلمان و بریتانیا، در بیانیه‌ای مشترک نسبت به اعلام خبر غنی سازی 60 درصدی اورانیوم ابراز نگرانی کرده‌اند.

آغاز نشست ایران و 1+4 در وینگروسی: نتیجه مذاکرات وین بر توافق میان ایران و آژانس تاثیر زیادی داردنشست وین؛ هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در دستورکار هیأت ایرانی قرار نداردسفر نمایندگان برخی کشورهای عربی ضدبرجام به وین همزمان با مذاکرات ایران و 1+4عراقچی: مذاکرات فرسایشی شود متوقفش می‌کنیم

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: غنی سازی 60 درصدی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند