Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری تایوان امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با فرستاده‌های رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، تایوان با آمریکا برای مقابله با مانورهای بی‌پروا و اقدامات تحریک‌آمیز چین در بحبوحه تهدیدات فعالیت‌های نظامی‌اش همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد سابق آمریکا از جمله "کریس داد"، سناتور سابق و "ریچارد آرمیتاژ" و "جیمز اشتاینبرگ"، معاونین سابق وزرای امور خارجه به درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به تایوان سفر کرده‌اند تا تعهد بایدن به تایوان و دموکراسی‌اش را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"تسای اینگ-ون"، رئیس جمهوری تایوان به این هیئت آمریکایی در جریان دیدار امروز در دفتر ریاست جمهوری گفت: فعالیت‌های نظامی چین در منطقه صلح و ثبات منطقه‌ای را تهدید کرده است.

وی افزود: ما از همکاری با کشورهای همفکر از جمله آمریکا برای تضمین مشترک صلح و ثبات منطقه اقیانوس آرام-هند و مقابله با مانورهای بی‌پروا و اقدامات تحریک‌آمیز استقبال می‌کنیم.

تسای اینگ-ون متعهد شد تا به همکاری با آمریکا برای مقابله با جنگ روانی و اطلاعات غلط ادامه دهد.

وی اظهار کرد: تایوان به دنبال ازسرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات تجاری با آمریکاست. تایپه مدت‌هاست که برای برقراری یک توافق تجاری آزاد با واشنگتن تلاش کرده است.

کریس داد به تسای اینگ-ون گفت: دولت بایدن دوست معتمد و قابل اعتماد تایوان است که به این جزیره در توسعه فضای بین‌المللی‌اش کمک خواهد کرد و از سرمایه‌گذاری‌های آن در بخش دفاع از خود حمایت می‌کند.

وی افزود: شراکت آمریکا با تایوان از همیشه قوی‌تر است و این سفر با هدف تاکید مجدد بر تعهد بایدن به این جزیره انجام شده است.

تایوان حساس‌ترین موضوع قلمرویی برای چین محسوب می‌شود و یکی از منابع مشاجره میان پکن و واشنگتن است.

این سفر غیررسمی هیئت آمریکایی به تایوان بیش از پیش به روابط چین-آمریکا خدشه خواهد زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايوان دولت بایدن رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا