Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی تعیین کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، به ده دیپلمات روس دستور داد آمریکا را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار بخش کاخ سفید پایگاه خبری «بلومبرگ» روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، ۱۲ فرد روس از جمله مقام‌های دولتی و اطلاعاتی و ۲۰ نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت‌های آمریکایی تحریم کند.

اعلام وضع این تحریم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای تحریم افراد و نهادهای روسی به بهانه مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که مسکو با اقدامات متقابل پاسخ تحریم‌های آمریکا را خواهد داد.

پسکوف هشدار داد: «

«رویکرد ما در خصوص تحریم‌ها تغییر نمی‌کند. ما هرگونه وضع تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقانونی می‌دانیم و بر اساس اصل اقدام متقابل پاسخ خواهیم داد تا به بهترین شکل منافع خود را تضمین کنیم».

وی در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را مانعی بر سر دیدار احتمالی «جو بایدن»  و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواند و گفت که این گونه اقدامات آمریکا موجب تسهیل دیدار بین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه نمی‌شود.

اواسط ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شدند که پوتین مجوز «عملیات نفوذ» دولت روسیه برای تضعیف بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و ایجاد تفرقه سیاسی در آمریکا را صادر کرده است.

با این حال، کرملین گزارش اطلاعاتی آمریکا را «کاملاً بی‌اساس» توصیف کرده است و تأکید کرده است که این تنها بهانه‌ای برای وضع محدودیت‌های جدید برای روسیه است.

بایدن در ماه مارس سال جاری میلادی طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا، پوتین را قاتل خطاب کرد و ادامه داد در صورتی‌که نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأیید شود، رئیس‌جمهور روسیه باید تاوان بدهد.

پوتین نیز در واکنش به این اظهارات،‌ برای بایدن آرزوی خوب کرد و از او خواست که دعوت وی را برای شرکت در یک مناظره آنلاین و زنده بپذیرد تا پاسخ وی را بدهد که بایدن حاضر به پذیرش آن نشد.

روسیه به طور مکرر هرگونه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد کرده و این گونه اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/

در حال تکمیل..

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا روسیه تحریم ها حمله سایبری انتخابات ریاست جمهوری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

بلومبرگ با ابراز "بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است."، نوشت: دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت تحریم‌های جدید کنگره علیه نفت ایران را اجرا نخواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده است تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد در این هفته به قانون تبدیل می‌شود، اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید خود استفاده کند.

این تحریم‌ها در پایان هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تلافی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ارائه شد. این نمایندگان به‌روی کاغذ متعهد شده‌اند دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش آن به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت نفت این کشور، بیشتر کنند.

اما تحلیلگران بازار نفت عقیده دارند بایدن تمایلی به هر اقدامی که باعث افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود ندارد. برخی متخصصان می‌گویند بایدن احتمالاً ‌معافیت‌هایی برای این تحریم‌ها در نظر می‌گیرد و آنها را به‌طور قطعی اجرایی نخواهد کرد.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازیمذاکرات بغداد و اربیل برای ازسرگیری صادرات نفت شمال

این شرایط تا حدی مشابه وضعیتی است که دولت بایدن با روسیه و حمله این کشور به اوکراین داشت، کاخ سفید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع و تلاش کرده است درآمد این کشور را محدود کند، اما از طرف دیگر اجازه ادامه صادرات نفت این کشور را هم داد تا عرضه جهانی مختل نشود و تورم بیش از پیش افزایش پیدا نکند. این ملاحظات در سالی لحاظ می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است. آمریکا حتی اجازه ادامه صادرات نفت ونزوئلا را با وجود تمدید تحریم‌ها علیه این کشور داده است. بسیاری عقیده دارند تاجران نفت اهمیتی به این تحریم‌های جدید نمی‌دهند چون مطمئنند دولت بایدن معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران معرفی می‌کند مثل کاری که با نفت روسیه انجام داد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی این قانون است ولی انتظار نمی‌رود تأثیر چندانی بر بازار نفت تا قبل از پاییز داشته باشد.

بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل از 92 دلار در هر بشکه گذشت، یعنی بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته و این افزایش قیمت در بحبوحه تقاضای بالای جهانی و ادامه طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش صورت گرفت.

تحریم‌های جدید نقل و انتقال مالی بین مؤسسات مالی چین و ایران را جهت خرید نفت این کشور شامل خواهد شد و هدف آن تمام بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی است که در حمل‌ونقل و فرآوری نفت خام ایران مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/43+

دیگر خبرها

  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند