Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار با مدیر و شورای معاونین حوزه علمیه خراسان افزود: امیدواریم با مدیریت کلان مقام معظم رهبری بتوانیم آسیب‌ها را به فرصت تبدیل و برای مردم شرایط خوبی را مهیا سازیم.
وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های بی‌سابقه، فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که در مجموعه کشور با آن درگیر بودیم، رهبر معظم انقلاب رویکردهایی در سطح کلان ترسیم کردند که بر اساس آن در حوزه سیاست و اقتصاد مقاومتی اقدامات ارزشمندی در کشور انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های برجسته استان در حوزه‌های گوناگون گفت: در بخش صنعت و معدن ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد که بخشی از آن‌ها جزو ظرفیت‌های بالقوه به شمار می‌روند. در این راستا باید تلاش کنیم از حداکثر ظرفیت برای رشد و پیشرفت استان و کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی یکی از قطب‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، نگاه ویژه‌ای را به سوی این استان معطوف کرده است که باعث خیر و برکت در این شرایط ویژه شده است.
معتمدیان با اشاره به سفرهای شهرستانی ادامه داد: گروهی از مدیران را تشکیل داده‌ایم که با حضور میدانی میان مردم و احصای مشکلات شهرستان‌ها و برگزاری جلسات، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رفع این مشکلات انجام می‌دهند و نگاه متوازنی را در استان ایجاد کرده‌ایم که در آن مشکلات کل استان مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.
وی گفت: تاکنون طی سفرهای شهرستان و بازدیدهای صورت گرفته ۳۹۰ مصوبه داشته‌ایم که ۵۰ درصد آن‌ها اجرایی شده‌اند.
استاندار خراسان رضوی همچنین به مسایل موجود در حاشیه شهر مشهد پرداخت و افزود: در حاشیه شهر مشهد معضلات بسیار وجود دارد بطوریکه ساکنان این مناطق از حداقل امکانات برخوردار هستند.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال هویت بخشی به مردم مناطق حاشیه شهر هستیم، ادامه داد: در مرحله اول بنیاد مستضعفان پذیرفت به عنوان معین محرومیت‌زدایی در این منطقه حضور پیدا کند. همچنین در بودجه امسال برای حاشیه شهر مشهد یک ردیف مستقل ایجاد کردیم که در این راستا احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد هم به زودی آغاز خواهد شد.
معتمدیان گفت: احداث ۴۰۰ کلاس درس، هشت مسجد، هشت کلانتری، ۵۱ خانه بهداشت و درمان، کتابخانه و رفع مشکلات زیرساختی فاضلاب از جمله پروژه‌های در حال انجام برای حاشیه شهر مشهد است.
وی همچنین با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان از مراکز فاخر علمی در کشور است، افزود: این حوزه با وجود علما و اساتید برجسته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این امر باعث خرسندی است.
آیت الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نیاز است که با تولید علم، پشتیبانی‌های متناسب و رفع موانع، حرکت خوب و تحولی در ادامه فعالیت‌های گذشته صورت گیرد و بتوانیم به توصیه رهبر معظم انقلاب اصالت حوزوی را پیش ببریم.
حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

برچسب‌ها حوزه علميه مشهد تحریم محمدصادق معتمدیان اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه مشهد تحریم حوزه علميه مشهد تحریم محمدصادق معتمدیان اقشار حاشیه اخبار کنکور حوزه علمیه خراسان حاشیه شهر مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • چگونه طلبه شویم؟
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد