Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@16:16:56 GMT

روسیه: به تحریمهای آمریکا پاسخ متقابل می دهیم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۱۲۲

روسیه: به تحریمهای آمریکا پاسخ متقابل می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که برای مجازات روسیه به بهانه مداخله ادعایی این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، حمله سایبری، تهدید و ارعاب اوکراین و سایر اقدامات «بدخواهانه» مسکو طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این تصمیم خصمانه مقامات واشنگتن در یک نشست خبری اعلام کرد که مسکو در آینده‌ای نزدیک به تحریم‌های ایالات متحده که شامل اخراج ۱۰ دیپلمات روس و محدود ساختن توانائیهای روسیه برای پرداخت دیون دولتی می‌شود، پاسخ متقابل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخاروا در این باره گفت: «سفیر ایالات متحده در روسیه هم اکنون در [محل] وزارت خارجه ماست. من این را قبلاً به ندرت گفته‌ام، اما حالا می‌توانم بگویم: این دیداری خوش‌آیند برای سفیر آمریکا نخواهد بود».

گفتنی است، اوایل روز پنج شنبه شبکه سی بی اس نیوز در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

گفته می‌شود که مبنای اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آمریکا ادعاهایی در مورد دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم‌های توربین‌های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است.

کد خبر 5190061

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده امریکا اخراج دیپلمات ماریا زاخاروا ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه افغانستان اوکراین رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عربستان سعودی جو بایدن برجام سایت هسته ای نطنز لبنان ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا؛ از «گزینه نظامی روی میز است» تا «ما هیچ نقشی نداشتیم»

به گزارش قدس آنلاین، قدرت نظامی در طول تاریخ همواره یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت بوده و هست. اما در میان کشورهای مختلف، ایالات‌متحده تأکید فراوانی بر قدرت نظامی خود دارد. حتی بعد از جنگ جهانی دوم و پایان جنگ سرد. چتر حمایت نظامی آمریکا از اتحادیه اروپا، از دلایل مهم وابستگی کشورهای اروپایی به آن است. حضور مستقیم نظامی ایالات‌متحده برای چند دهه در منطقه غرب‌آسیا، دلیل دیگری بر تأکید آمریکا بر قدرت نظامی هست. ایالات‌متحده در دو دهه سعی کرده تا کشورهای منطقه را با استفاده از زور نظامی با خود همراه سازد که البته موفق نبود. اعتراف ترامپ در سال ۲۰۱۹ که گفته بود «آمریکا ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده است، برای هیچ‌چیز» به‌خوبی این شکست را نشان می‌دهد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، استفاده از قدرت نظامی علیه ایران، یکی از گزینه‌های تهدیدی آمریکا بود. اولین حمله نظامی مستقیم در خاک ایران بعد از انقلاب، حمله طبس بود که به‌طور کامل شکست خورد. بعد از آن، آمریکا اقدامات تروریستی مختلفی نسبت به منافع ایران در منطقه انجام داد. اما هیچ‌گاه نتوانست به‌طور رسمی و مستقیم بخشی از خاک ایران را مورد حمله قرار دهد. بااین‌حال، تهدید ایران به استفاده از قدرت نظامی، به‌عنوان یکی از گزینه‌ها ادامه داشت.اوباما در طول ریاست جمهوری خود تأکید داشت: «تمام گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی روی میز است.»

اما در سال‌های اخیر، علاوه بر اینکه آمریکا حتی به استفاده از اقدام نظامی علیه ایران نزدیک نبود، تهدیدهای لفظی هم جایگاه خود را از دست داد و حتی بالاتر از آن، مقامات آمریکایی به‌طور مکرر تأکید می‌کنند که به دنبال درگیری با ایران نیستند.

مهم‌ترین بخش از روند نزولی آمریکا در استفاده از تهدید نظامی علیه ایران، رفتار چند روز اخیر سران ایالات‌متحده است.بعد از عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی، ایران را به پاسخ سخت تهدید می‌کرد. اما رئیس‌جمهور آمریکا، به اسرائیل اعلام کرد که در حمله احتمالی علیه ایران، مشارکت نخواهد نکرد. به گزارش CNN، بایدن طی تماس تلفنی با نتانیاهو اعلام کرد که واشنگتن هیچ مشارکتی در پاسخ احتمالی به ایران نخواهد داشت.

شامگاه پنج‌شنبه چند ریزپرنده به اصفهان وارد و توسط پدافند ایران رهگیری شدند. اما با وجود آنکه هنوز مقامات کشور موضع رسمی نسبت به ورود این ریزپرنده‌ها نگرفته بودند و کسی را مسئول ندانستند؛ آمریکا در موضعی کاملا ضعیف و پیش‌دستانه، اعلام کرد که نقشی در این اتفاق نداشته است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.» به نظر می‌رسد ترس از مقصر دانستن آمریکا و هرگونه اقدام احتمالی ایران علیه پایگاه‌های آن در منطقه، باعث شده تا وزیر خارجه آمریکا، این‌چنین شتابان و صریح تلاش کند تا آمریکا از این اتفاق مبرا باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفت کرد
  • آمریکا؛ از «گزینه نظامی روی میز است» تا «ما هیچ نقشی نداشتیم»
  • هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا
  • آمریکا دست به کار شد؛ تولید ۹۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اوهایو
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا
  • آمریکا اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند