Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:56:26 GMT

نشست وزارت خارجه عراق با سفیر آمریکا در بغداد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۲۵۰

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که جلسه‌ای با حضور سفیر واشنگتن در بغداد برای بحث در مورد تشکیل کمیته مشترک نظامی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه عراق، این کمیته در مورد همکاری نظامی با واشنگتن و خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق بحث خواهد کرد.

اخیرا دور سوم گفت‌وگو‌های راهبردی بغداد و واشنگتن در شرایطی به پایان رسید که این بار مذاکرات به صورت ویدیوکنفرانس میان هیئت عراقی به ریاست فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق و هیئت آمریکایی به ریاست آنتونی بلینکن همتای آمریکایی فؤاد حسین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دور از مذاکرات توافقاتی اصولی میان دو طرف انجام شد که امنیت، اقتصاد، آموزش و روابط مشترک از مهم‌ترین بخش‌های توافقات هستند، اما برجسته‌ترین محور مذاکرات را می‌توان درباره سرنوشت حضور نظامی آمریکا و دیگر کشور‌ها در عراق دانست. پرونده حضور یا خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق اگر چه در این دوره از مذاکرات گشوده شد، اما به نظر می‌رسد درباره این پرونده تصمیم قاطعی اتخاذ نشده است.

«متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق روز پنجشنبه گذشته مدعی شد که حضور نیرو‌های واشنگتن در عراق به منظور آموزش و مشاوره است و بر سر تشکیل یک کمیته مشترک نظامی توافق شده است.

او با وجود گزارش‌های متعدد از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌های داعش و انتقال آنان میان عراق و سوریه، مدعی شد: یکی از مهمترین وظایف نیرو‌های آمریکایی کمک به عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش است.

سفیر آمریکا در عراق افزود: در بیانیه مشترک دور سوم مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد بر کمک به عراق در همه عرصه‌ها تاکید شد.

این اظهارات و ادعاها در حالی مطرح می‌شود که به موجب مصوبه پارلمان عراق در سال گذشته پس از تشدید حملات آمریکا به مواضع مقاومت و در پایان به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت و پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد، تمامی نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی باید از عراق خارج شوند و نمایندگان پارلمان عراق بار‌ها از سکوت دولت در این خصوص انتقاد کرده و حضور نیرو‌های بیگانه را موجب نقض حاکمیت و امنیت این کشور عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه عراق واشنگتن و بغداد نیرو های آمریکایی خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در حالی که همچنان مراتب تشکر و قدردانی درخصوص اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ قاطع به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق ادامه دارد، روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ شماری از سران قبایل وعشایر عراقی از مناطق مختلف این کشور ضمن دیدار با محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، اقدام بجای ایران را مایه افتخار جهان اسلام و مسلمانان دانستند. سران عشایر همچنین نسبت به سکوت جامعه جهانی در برابر تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در نوار غزه ابراز تاسف کردند. این نشست در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران از نقش مؤثر عشایر در دفاع از کشور عراق در مراحل مختلف به ویژه نقش برجسته آنان در برابر تهاجم داعش و ورود به صحنه با فتوای آیت الله العظمی سیستانی مرجعیت شیعه در عراق قدردانی کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران