Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@12:12:53 GMT

آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را از واشنگتن اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۶۴۲

آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را از واشنگتن اخراج کرد

دولت آمریکا امروز پنج‌شنبه ضمن اعلام تحریم‌های جدید خود علیه مسکو، ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

بیشتر بخوانید: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در راه است

این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه ۶ شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

پیش از ظهر امروز سی بی اس نیوز اعلام کرده بود «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوایل روز گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جدید آمریکا در تلاش است تا روابط باثباتی با روسیه داشته باشد اما به جای اعتماد بین دو کشور خواهان قابل پیش‌بینی بودن روسیه در عرصه سیاسی است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا روسیه تحریم اخراج دیپلمات مسکو واشنگتن ولادیمیر پوتین آمریکا کاخ سفید دولت روسیه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین