Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:53:12 GMT

عراقچی: فرصتی برای مذاکرات فرسایشی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۶۸۱

عراقچی: فرصتی برای مذاکرات فرسایشی نداریم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا سید عباس عراقچی در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار داشت: جلسه امروز (پنجشنبه) حدود ۲ ساعت طول کشید و در نهایت توافق شد گروه‌های کاری، هم کارگروه رفع تحریم و هم کارگروه هسته‌ای، کار خود را از امروز بعد از ظهر از سر بگیرند.

مذاکره کننده ارشد ایران گفت: همه کشورها توافق داشتند که ما الان باید وارد کار جدی و عملی شویم و مجموعه تحریم هایی که آمریکا باید بردارد و اقداماتی که ایران باید انجام دهد به طور دقیق لیست شده و مشخص شود و توافق هرچه سریعتر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی ادامه داد: جلسه امروز بسیار چالشی و جدی بود. تحولاتی که طی هفته گذشته و این هفته داشتیم این جلسه را به شدت چالشی کرده بود و بحث ها از هر دو طرف به شدت جدی بود.

مذاکره کننده ارشد ایران گفت: ما مواضع کشورمان را خیلی جدی بیان کردیم، حادثه نطنز چیزی نیست که به آسانی بشود از کنار آن گذشت. انتظار ما این است که کشورهای مقابل این حادثه را محکوم کنند و این یک انتظار جدی و به حق است.

وی خاطر نشان کرد: غیر از روسیه و چین کشورهای اروپایی نه تنها این کار را انجام ندادند حتی در حوزه تحریم هم افرادی را به فهرست خود اضافه کردند و همین باعث شد که حسن نیت اروپایی‌ها از طرف ما به شدت زیر سوال رفت.

مذاکره کننده ارشد ایران تصریح کرد: آنها باید جدیت خود را در مذاکرات نشان دهند. این طور نیست که با این حرکات بتوانیم به جمع‌بندی خوبی برسیم مگر اینکه کشورهای اروپایی جدیت خود را در عمل نشان دهند ضمن اینکه ما فرصتی برای مذاکرات فرسایشی نداریم و مایل هم به مذاکرات فرسایشی نیستیم و باید در عمل ببینیم که برای رسیدن به توافق یک شتاب مقبول و معقول وجود دارد در غیر این صورت دلیلی برای ادامه مذاکرات نمی بینیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان پیشرفت لیست تحریم هایی که باید رفع شود و اقدامات ایران گفت: لیست ها در حال آماده شدن است، موضع ما این است که همه تحریم ها باید برداشته شود و فهرستی که تهیه می شود کامل باشد.

وی افزود: در این خصوص قرار است کارگروههای کاری کار خود را جدی تر جلو ببرند. همه کشورها از جمله سه کشور اروپایی توافق دارند که ما در مرحله‌ای هستیم که نیازی به بحث های کلی نیست و باید لیست ها را نهایی کرد و در ادامه درباره اختلافات صحبت کرد تا لیست نهایی شود.

برچسب‌ها وین سید عباس عراقچی وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وین سید عباس عراقچی وزارت امور خارجه وین سید عباس عراقچی وزارت امور خارجه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش بود که رسماً لیست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد. بر این اساس موتا پائز از ۳۹ بازیکن برای حضور در دور جدید اردوی تیم ملی والیبال ایران دعوت کرد. سرمربی برزیلی پس از ناکامی در قهرمانی در لیگ اوکراین قرار است پنجم اردیبهشت ماه به ایران بیاید و خودش مستقیماً تمرینات تیم ملی را نظاره‌گر شود.

اما یکی از نکات جالبی که در لیست امروز تیم ملی به چشم می‌خورد به سهم هر باشگاه در جمع بازیکنان منتخب پائز اختصاص داشت. با نگاهی به این نفرات می‌توان دریافت کرد باشگاه شهداب یزد با داشتن هفت بازیکن بیشترین نماینده را در تیم ملی والیبال ایران دارد.

ایلشن داوودی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، امیرحسین صداقت، رضا رضایی، یوسف کاظمی و محمد ولی‌زاده هفت نماینده باشگاه شهداب یزد در لیست منتخب موتا پائز هستند. نکته قابل توجه دیگر اینکه به جز صالحی و حضرت‌پور بقیه این بازیکنان در خود شهداب یزد پرورش یافته‌اند و این نشان از کار اصولی این باشگاه دارد.  مدیران این باشگاه به جز نتیجه به چیزهای مهم دیگری از جمله بازیکن سازی نیز فکر می‌کنند که اتفاقی قابل توجه محسوب می‌شود.

گفتنی است به جز این هفت بازیکن، توحید اصغری (بدنساز) و على حدادى (فیزیوتراپ) نیز در کادر حاضر هستند تا باشگاه شهداب یزد به تنهایی ۹ نماینده در تیم ملی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آرتتا: فرصتی تاریخی داریم که به حق‌مان برسیم
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • فرصتی که هوملز برای جاودانگی از دست داد (عکس)
  • تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!
  • بازار کار، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اشتغال در گیلان
  • هند: همه طرف‌ها به مذاکرات دیپلماتیک بازگردند
  • هفته فرهنگی ایران و مالزی فرصتی غنی برای تبادلات فرهنگی است
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت