Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@05:36:46 GMT

حمله خرس سیاه به شهروند رودانی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۶۹۱

حمله خرس سیاه به شهروند رودانی

به گزارش فارس از بندرعباس، ناظر دهقانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان اظهار کرد: روز گذشته در منطقه آبگزان پاکوه بخش مرکزی شهرستان رودان یکی از  شهروندان رودانی با یک قلاده خرس سیاه مواجه شده و مورد حمله قرار گرفته به طوری که از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده و پس از مراجعه به مرکز درمانی تحت درمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان ضمن بررسی موضوع و ملاقات با شخص مصدوم، وضعیت سلامت ایشان مساعد گزارش کرده است.

منطقه آبگزان از جمله زیستگاه‌های بکر و اصلی خرس سیاه بلوچی در استان هرمزگان می باشد و محل حادثه از سکونت‌گاه های انسانی فاصله دارد.

 

 

دهقانی در این باره عنوان کرد: خرس سیاه آسیایی نماد زیست محیطی استان هرمزگان و یکی از گونه‌های حیات وحش به شدت در معرض خطر انقراض است که در ایران فقط در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان پراکندگی دارد و بر اساس مطالعات انجام شده وجود این گونه با ارزش در بسیاری از مناطق کوهستانی شهرستانهای میناب، بشاگرد و رودان استان هرمزگان محرز است.

معمولاً جفت‌گیری خرس سیاه بلوچی در اواخر تابستان صورت می‌گیرد و پس از حدود هفت ماه معمولاً دو توله متولد می شود. در نتیجه در حال حاضر خرس‌های ماده دارای فعالیت بیشتری برای تغذیه و رسیدگی به توله ها هستند و همانند دیگر گونه‌های حیات وحش در این وضعیت، خرس‌های مادر رفتار تهاجمی شدیدتری دارند. از این رو به افراد محلی و سایر اشخاصی که به دلایل مختلف از جمله کوهنوردی و یافتن عسل در مناطق کوهستانی شهرستانهای مذکور حضور دارند هشدار داده می شود که به هیچ وجه به غارها، صخره ها و پناهگاه‌هایی که احتمال حضور خرس در آنجا بیشتر است نزدیک نشوند و در صورت مواجهه، مراتب به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مربوطه رسانده شود.

منبع: الف

کلیدواژه: خرس سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: اخلاق و نظم مهمترین رکن در خدمت به مردم است.

احسان کامرانی افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اخلاق نیکو را سرلوحه کار خود قرار دهند و با ارباب رجوع با خوش رویی برخورد کنند.

بیشتر بخوانید؛ مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد

در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله مجید سلحشور فرماندار پیشین میناب قدردانی و محمد رادمهر به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان میناب معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان