Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:09:08 GMT

روزهای سیاه کرونایی در سمنان+ اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۳۴۵۶

روزهای سیاه کرونایی در سمنان+ اینفوگرافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بررسی آماری آخرین وضع بیماری کرونا در استان سمنان از دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود، نشان می‌دهد که تا روز ۲۶ فروردین‌ماه امسال، ۳۱ هزار و ۳۴۱ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان شناسایی شده است.

از این تعداد، تاکنون هشت هزار و ۵۲۰ نفر از بیماران با تلاش کادر بهداشت و درمان در سراسر استان سمنان بهبود یافته‌اند و متأسفانه، ۹۶۱ نفر نیز قربانی کرونا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی آمارهای منتهی به ۲۶ فروردین‌ماه نیز از شرایط خاص همه‌گیری این ویروس در سراسر استان سمنان حکایت دارد.

بر این اساس، در آخرین آمار ارائه‌شده قبل از ۲۶ فروردین‌ماه در استان سمنان، ۳۳۸ مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا و البته در روزهای اخیر، مواردی از ویروس کرونای انگلیسی شناسایی شده است.

هم‌اکنون ۴۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و در زمان منتهی به ۲۶ فروردین‌ماه، ۷۸ نفر از بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

شمار قربانیان کرونا در آمارهای منتهی به ۲۶ فروردین‌ماه در استان سمنان صفر اعلام شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا قربانیان کرونا بیمارستان های استان سمنان ویروس کرونای انگلیسی ۲۶ فروردین ماه استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد