Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@08:49:20 GMT

آمریکا در میان ۱۰ کشور بدتر از نظر برابری نژادی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۳۵۰۲

در میان ۷۸ کشور، آمریکا در رتبه ۶۹ از نظر برابری نژادی است.

خبرگزاری میزان - آمریکا در گزارش «بهترین کشورها» در سال ۲۰۲۱ از نظر برابری نژادی در میان ۱۰ کشور آخر از این لحاظ قرار گرفت.

گزارش «بهترین کشورها»، مجموعه‌ای از رتبه بندی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های جدید است که نشان می‌دهد چگونه کشور‌ها اهمیت رسیدگی به نابرابری‌های نژادی را بالا برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «یو اس نیوز»، رتبه بندی برابری نژادی برای کشور‌ها با استفاده از نمره برابری نژادی است که یک کشور دریافت کرده و ارتباط آن با بیش از ۱۷ هزار پاسخ دهنده در نظرسنجی «بهترین کشورها» است که به طور متوسط یا قوی با این جمله، که یک کشور از نظر برابری نژادی بهتر عمل کرده و از نظر قومی متنوع است، انجام می‌شود.

از ۷۸ کشوری که در گزارش «بهترین کشورها» در سال ۲۰۲۱ ارزیابی شده اند، آمریکا در رتبه ۶۹، یا دهمین کشور بدتر از نظر برابری نژادی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: حمله پلیس آمریکا به یک نظامی سیاه پوست با اسپری فلفل کرونا با سیاه پوستان آمریکا چه کرد؟

در نوامبر سال ۲۰۲۰، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد که جنایات ناشی از نفرت در آمریکا به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

یک نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات غیرحزبی «پیو» منتشر شد، نشان داد آمریکایی‌ها در مورد اینکه آیا افزایش تمرکز بر نابرابری قومی و نژادی به تغییرات عمده‌ای در سیاست‌ها منجر می‌شود که نابرابری‌های نژادی را برطرف کند، اختلاف نظر یکسانی دارند.

همان مطالعه نشان داد که نسبت بسیار بیشتری از پاسخ دهندگان سیاه پوست گفته اند که آن‌ها توجه بیشتری در مقایسه با پاسخ دهندگان سفید پوست به مسائل قومی و نژادی داشته اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر بهترین کشورها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند

به گزارش قدس آنلاین، ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) خواسته است پرونده جمهوری آذربایجان علیه خود را که در آن به پاکسازی نژادی آذربایجانی‌ها متهم شده است را مختومه اعلام کند. پاکسازی قومی خلاف پیمان بین‌المللی رفع هر نوع تبعیض نژادی است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که درخواست ارمنستان یک هفته پس از اقدام مشابه آذربایجان انجام شده است که از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است پرونده‌ای را رد کند که توسط ارمنستان علیه آن ایجاد شده است. صدور حکم نهایی درباره هر یک از این پرونده‌ها ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد و این دادگاه هیچ راهی برای اجرایی کردن احکام خود ندارد.

نماینده ارمنستان به قضات دادگاه بین‌المللی گفت آذربایجان به وقایع مربوط به پیش از عضویت در پیمان حذف تمامی اشکال تبعیض نژادی میان دو کشور استناد می‌کند که ارمنستان می‌گوید در سپتامبر ۱۹۹۶ بود.

این پرونده بخشی از نتایج به بار آمده از مناقشه میان این دو کشور منطقه قفقاز است که شدیدترین آن‌ها درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ بوده است.

ارمنستان در ابتدا، این پرونده را در سال ۲۰۲۱ در دادگاه بین‌المللی لاهه ایجاد کرد و آذربایجان را به برجسته کردن نژادپرستی علیه ارمنی‌ها محکوم کرد که امکان نفرت‌پراکنی علیه ارمنستانی‌ها و تخریب اماکن فرهنگی ارمنستان را فراهم می‌سازد. باکو این ادعاها را رد کرده است.

سپس، آذربایجان نیز یک هفته بعد، پرونده تبعیض‌ستیزانه جداگانه‌ای را علیه ایروان ایجاد کرد. باکو مدعی شد که ارمنستان از دهه ۹۰ میلادی تا ۲۰۲۰ یک کارزار پاکسازی قومی را به راه انداخت است. ارمنستان این ادعاها را رد کرد.

هفته گذشته، آذربایجان از لاهه خواست که پرونده ارمنستان را رد کند و گفت که بیشتر شکایت‌های آن درباره درگیری‌های مسلحانه بر سر منطقه قره‌باغ بوده و در چارچوب پیمان منع تبعیض قرار نمی‌گیرد.

جلسات استماع فعلی تنها به اعتراضات قانونی به دادرسی دیوان بین‌المللی دادگستری در این باره می‌پردازد و شامل بررسی صحت ادعاهای مطرح شده درباره تبعیض نژادی نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد