Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن در حالی وعده متوقف کردن حمایت تسلیحاتی از عربستان را داده که تاکنون در این زمینه به طور کامل شفاف سازی نکرده است.

خبرگزاری میزان – «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، پس از آغاز به کار در کاخ سفید مدعی شد که پشتیبانی واشنگتن از ائتلاف سعودی را در جنگ یمن متوقف خواهد کرد.

بسیاری از گروه‌های حامی کنترل تسلیحات در خارج از آمریکا امیدوار بودند که این تصمیم بایدن و تغییر در رویکرد واشنگتن بتواند کمکی به حل بحران در یمن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد «حدود ۲ ماه از بیانیه آمریکا مبنی بر توقف حمایت از حملات تهاجمی ائتلاف سعودی در یمن و همچنین لغو فروش تسلیحات مرتبط با جنگ در این کشور می‌گذرد، اما دولت آمریکا حتی شفاف سازی‌های کاملی نیز درباره این تصمیم خود نکرده است.»

این گزارش می‌گوید «این اقدام، اگر چه جزئیاتی از آن ارائه نشده است، اما از سوی گروه‌های حامی حقوق مردم یمن مورد استقبال قرار گرفت؛ این گروه‌ها از مدت‌ها پیش خواهان توقف حمایت واشنگتن از ائتلاف سعودی در جنگ یمن به دلیل مرتکب شدن جنایات جنگی در این کشور شده بودند.»

براساس این گزارش، فعالان حقوقی در دیگر کشور‌ها که تسلیحات عربستان سعودی را تامین می‌کنند، به این تصمیم بایدن واکنش نشان داده و از آن استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: پرده دیگری از روابط واشنگتن و ریاض؛ نظامیان آمریکایی در راه خروج از عربستان پایان جنگ علیه یمن برای جلوگیری از سقوط رژیم سعودی؟

الجزیره می‌نویسد «اما اکنون و چند هفته بعد از این بیانیه بایدن، گروه‌های مختلف در سطح جهان می‌گویند که هیچگونه تغییری روی نداده است.»

«مارتین بوچر»، مشاور سیاست و تسلیحات در موسسه «آکسفام» در این باره می‌گوید «از نظر فروش سلاح به عربستان، اکنون شاهد ۶ سال از این فروش از سوی انگلیس هستیم که دارای آمار فروش و مجوز‌های بسیار زیادی در این زمینه است، مجوز‌های بیشمار و بدون هیچگونه نشانه‌ای از تغییر.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: جو بایدن عربستان سعودی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ائتلاف سعودی جو بایدن عربستان سعودی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌پست، جو بایدن، رییس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا در تازه‌ترین گاف خود در گفت‌وگویی در پاسخ به اینکه طرح شما برای برگشت رأی هواداران مردم فلسطین به دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به اشتباه به جای شهر فلسطینی «رفح» در جنوب غزه، گفت که «به اسراییل آشکارا گفتم که به حیفا حمله نکنید.»

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، در هفته‌های اخیر مدام تکرار می‌کند که به شهر «رفح» در جنوب غزه یورش خواهد بود و حمله زمینی خود را علیه این شهر که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آوارگان فلسطینی تبدیل شده، آغاز می‌کند.

وی در ادامه افزود که «من با آنها (هواداران فلسطین در آمریکا) ملاقات کردم. من روشن کردم که ما باید مقدار غذا، آب و مراقبت های بهداشتی را که وارد غزه می شود، افزایش دهیم.»

کد خبر 6081758

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه